Trasig

. Jag har varit i en relation med en man som jag känt i flera år. Attraktion har vi känt länge , och när vi gick från vänskap till att bli ett par, tänkte jag att jag var trygg. Så fel jag hade. Nu är det jag som har ett trasigt hjärta och han vill fortsätta att vara vänner. Det gör så ont. Jag tycker så mycket om honom. Eller dvs den jag trodde att han var. Jag har aldrig haft lätt för att känna attraktion men han har verkligen fått mig att känna starkt och mycket. Men det är inte en man jag vill ha en relation med. Det började med att han inte tyckte om mitt hår, sen kläder och så hur jag pratar och när jag pratar. Sen ville han inte vara hos mig och till sist blev det en massa regler och krav. Det eskalerade på några dagar och i vårt smskonservation syns det så tydligt. Inget bråk och inga hårda ord men tvärstopp. Pga av att jag sa ifrån. Sa nej till att använda ett visst plagg på en tillställning. Då svor han i telefon och blev elak. Jag avslutade relationen. Och han har inte bett om ursäkt eller sagt förlåt. Skyller på omständigheter och stress… Men jag har levt i ett långt destruktivt förhållande innan och vet mitt värde. Jag vet att jag klarar mig själv. Även om det gör ont. För även om jag vet att jag inte ska vara med honom så följer inte känslorna med än. Jag saknar honom. Framför allt attraktionen och att ha kul ihop. Skratta och umgås. Varför skriver jag det här? För att få ur mig det. Kanske hjälper det? Kanske är jag inte ensam om att ha upplevt det här…

2 gillningar

Men herre gud @Lykka , han vill styra dig STORT.

Säg tack å adjö till han, inget att satsa på hörru.

Även om han backar så finns det säkert en del krav från han som kommer fram senare, så för ditt eget bästa - LÄMNA.

4 gillningar

Vad bra att du såg det destruktiva mönstret och sade stopp! Och tur att han visade det relativt tidigt…

Jag vet hur det känns när man har känslor kvar fastän man inte borde. Och du vet att det går över, även om det kan ta tid.

2 gillningar

Tack för era svar. Jag vet att det kan ta tid men så småningom försvinner förälskelsen… Jag vet att jag klarar mig. Och har levt som singel i flera år. Nu är det bara att härda ut… Han vet inte hur jag tänker. Han har fått för sig att vi har en paus. Men jag kommer aldrig bli tillsammans med honom igen. Det är obehagligt att han blev så elak mot mig. Men om jag ser hur han har det med relationer över huvud taget så är det krångligt och mkt drama. Och jag har haft en inre dialog med mig själv att om jag märker att han gör si eller så, lämnar jag direkt. Men omgivningen förstår nog inte att jag inte kan stänga av känslorna så där abrupt. Och jag fick en chock och det känns fortfarande.

3 gillningar

Vad bra att du sa ifrån så tidigt, att du markerade dina gränser och att du avslutade i tid och inte tillät att hans beteende blev normaliserat.
Du verkar ha en god självkännedom som inser att känslor av förälskelse dröjer sig kvar och det är ju helt naturligt! Det har vi alla varit med om. Men låt hjärnan och förnuftet bestämma denna gång.

2 gillningar

Du anar inte hur glad jag blir av att läsa det. Få saker är svårare än att avsluta en relation med någon man fortfarande har starka känslor för, och det är långt ifrån alla som klarar av att göra det du har gjort.
Men du har så klart gjort helt rätt, och det var bra att kunde sätta stopp innan det gick alldeles för långt. För de beteenden som han uppvisar brukar alltid eskalera, (även om de kanske ibland lovar bot och bättring).

Förstår att det gör fruktansvärt ont just nu, men du har gjort det viktigaste för att ändå försäkra dig om en bättre framtid

2 gillningar

Sa till min vuxna dotter att elaka människor borde bli fula. Han ser fortfarande lika bra ut och får mitt hjärta att slå lite fortare. Men jag har valt bort honom. För alltid. Hans förlust.

2 gillningar

Ja, nån typ av varudeklaration borde det väl följa med kan en tycka! :wink:

Skämt åsido - verkligen hans förlust!
Du får läka såren och ge kärleken tid att ebba ut, det är inte lätt och otroligt snabbt går det att tutta på elden igen om en inte passar sig.
Bra och starkt gjort, du har också visat din dotter att ett förhållande ska vara på lika villkor annars är det inget värt. :heart:

3 gillningar