Träffa andra som också vill komma vidare och mer fokusera på positiv input

Hej! Vet att det är bra terapi och prata om det man upplevt, men jag vill nu komma vidare. Finns det några i Stockholm som tycker det är dags att hitta på roliga saker och förstås gärna också utbyte lite erfarenheter och tips.
Söker därför er som tycker det vore roligt att ses på stan tex på en AW eller någon helg antingen på dag eller kvällstid.
Efter en skilsmässa är det också många nya möjligheter att testa nya saker och även träffa nya spännande människor, gärna med liknande erfarenhet.
Vill nu fokusera mycket på positiv input så att jag känner att livet kanske blev ännu bättre, även om det inte blev som jag tidigare tänkt med kärnfamilj och kanske något mer förutsägbart.

Självklart tycker jag också det är viktigt med att prata av mig och utbyta alla jobbiga och tunga tankar och erfarenheter med andra, men jag vill inte bara fastna i allt jobbigt. Så jag hoppas det finns fler här som behöver få skratta och hämta nya krafter för att komma vidare.
Hör av dig.

5 gillningar

Just ikväll är jag dunderdeppig men det är inte sån jag är och det är inte sån jag har tänkt förbli heller för den delen och jag vill gärna blicka framåt i en positiv anda.
Inte just ikväll bara. Men om det blir någon rolig aktivitet framöver så hakar jag gärna på. Att skratta lät härligt, man kanske kan gå på standup t ex.Låter roligt att testa lite nya saker! Bra initiativ!

1 gillning

Önskar man bodde i Stockholm. Hade hakat på direkt, detta är precis vad jag skulle behöva :slight_smile:

Ja, jag vill gärna träffas och hitta på saker. Jag behöver nya bekantskaper som kan bli nya vänner. Det sociala livet ändras ju en del efter en skilsmässa. Och jag har inte riktigt landat i just den biten än, trots att det är flera år sedan jag och exet skildes.

Jag tycker om det mesta: aw, fika, bio, livemusik , promenader i naturen, utställningar, teater. Bara för att nämna några.

3 gillningar

Jag behöver och vill träffa nya människor! Är i stort behov att få skratta och känna att jag lever igen! Jag gillar det mesta😊

1 gillning

Skulle verkligen också behöva det, synd att man inte bor i Stockholm bara.

Bra initiativ. Jag behöver också träffa nya människor. Behöver paus från alla tårar och grubblerier.
Bor inte i Stockholm, men är där ganska ofta, mest helger.
Jag gillar det mesta. :blush:

Jag skriver som flera innan mig. Roligt, men tyvärr bor jag inte i Sthlm. Jag vill gärna ha en “större framruta än backspegel” nu. Det betyder inte att jag inte tittar tillbaka ibland och bearbetar min upplevelse av skilsmässan och allt därefter. Däremot har jag själv ansvar för att förändra mitt liv till något bättre.

Jag vill gärna utmana mig själv och lära känna nya människor samt testa nya aktiviteter. Det kanske finns ett nytt fritidsintresse bland dem. Vem vet? Jag bor i Gbg .

1 gillning

Gärna för mig om några veckor när det gäller AW men träffas görna för att hitta på roliga saker dagtid såsom träning på sats, promenader… och bor i stockholm

Jag bor också i Gbg, och behöver precis som du hitta nya bekantskaper och fritidsintressen! Har separerat efter mer än 25 år, och hela vår bekantskapskrets består av par, känner nästan ingen som är singel!

Jag och min fd man var tillsammans i 27 år så att bli singel vid 40 + är lite knepigt att förhålla sig till. Vi kanske kan få ihop fler i Gbg som vill hitta på roliga aktiviteter? Slottsskogen och Botaniska besöker jag ofta. Fika/promenad i solsken mår man bra av.

Gärna, och roligt om vi kan hitta fler i Göteborg! Vi kanske skall lägga upp en separat tråd om detta?

@nea och @frkM. Vi är några stycken från Göteborg och lite utanför son har träffats och ätit ihop vid två tillfällen. Nu blir det ju finare väder och det finns mycket kul att hitta på.

Vad roligt @Evita. Finns det plats för fler så hakar jag gärna på någon gång.

1 gillning

Jag känner precis som ni att jag behöver komma ut och träffa lite nya bekantskaper, hade väl inte världens största umgängeskrets när jag var gift men nu känns det ännu mer skralt på den fronten, bor inte i Stockholm men kan ta mig dit relativt lätt och jag är öppen för de flesta aktiviteter som gör en glad, nu börjar ju vädret dessutom bli fördelaktigt för att inte sitta hemma och tycka synd om sig själv! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Lite samma sak här. Bor inte heller i Stockholm men kan ta mig dit på en timme. Är ju inte så lång tid egentligen…

Känns ju tämligen deprimerande att sitta hemma själv en lördagkväll och glo på tv/ kolla på forum på nätet…

Någon som vill träffas i Göteborg nästa helg - söndag kanske i Botaniska??

@Nea
Det finns en tråd för en Göteborgsträff. Kolla bland de senaste inläggen. :slight_

@nameit
Jag sitter illa till så jag kommer inte åt att hjälpa dig MEN kan du korrigera rubriken så det framgår att din tråd handlar om Sthlm?

/Moderator

Ok, ursäkta mig, men när jag söker på den verkar den ganska gammal? Eller gör jag fel?

1 gillning