Tips på serier/filmer/böcker/poddar?

Hej.

Som så många andra här så befinner även jag mig i en fruktansvärt period i livet. Tankarna och känslorna åker berg- och dalbana, vissa dagar gråter man, andra dagar känns det något ljusare. Man, eller iaf jag, känner mig så trött av alla känslor ibland och vill bara stänga av dem. Det som hjälper mig igenom vissa dagar är att läsa, lyssna eller titta på något som håller mig upptagen och/eller ger mig någon slags hopp.

Så jag tänkte starta denna tråd där man kan dela med sig av serier, böcker, filmer, poddar eller liknande som peppar, ältar, får en att gråta ut eller skrattar, får en att bearbetar uppbrottet på ett sund sätt.

Själv kan jag tipsar om följande som jag tittat/lyssnat på senaste veckorna och som underlättat för mig i vissa stunder:

Outlander (Netflix)
Daniel Sloss (Netflix)
Eat pray love (Netflix)

Framgångspodden - Christer Olsson

Vore kul om andra ville dela med sig av några tips :heart:

Poddar:
TheLifeCoach
Ofiltrerat
Lyckopodden
Så kan det gå
Happy Dajting
Where shoud we begin
Kärlek & Terapi
Deal with it!

Även om en del av poddar är mer dejting/relationer, så har jag själv funnit mycket kunskap, lärdom och aha-upplevelser från dessa poddar!

3 gillningar

Svårt, eftersom vi alla är i olika faser av uppbrott och gå-vidare-i-livet-känslor.

Men där jag befinner mig nu, fullkomligt ÄLSKAR jag Scott & Bailey på SVT Play. Det handlar om två kvinnliga kriminalare, och själva morden är lite underordnade för min del, men att se de här två medelålders kvinnorna som fokuserar på jobbet, klantar sig i relationerna, reser sig och går vidare, pratar av sig på jobbets damtoalett och jobbar lite till… Befriande!

Stämningen är skön, från lätt humoristisk till ganska allvarlig. Men aldrig deppig. Dessutom underbart brittiskt skådespeleri, ner i minsta biroll.

1 gillning

Jag lyssnar på Gynning och Bergs podd när jag är ute och går mina långpromenader. Lätt att lyssna på och bjuder på många skratt! Finns på Spotify🤗