Tinget imorgon

Tack :pray: fina.
Just nu är jag bara så utmattad och trött. Och ledsen . Känner mig maktlös.

Inte undra på.
Och när det gäller andras värderingar och agerande är vi i mycket maktlösa.

2 gillningar

Det där med samarbetssamtal är ju larvigt, tänker jag. De är frivilliga… Det händer inget om man “vägrar”… Alternativet är tingsrätten (sjukt hopp)…

Jag vägrade faktiskt fortsätta efter 2 st katastrofsamtal. Hon var helt klart på hans sida (manipulerad) och skrattade t.o.m. åt hans äckliga skämt vid ett tillfälle.

Vi kan inte kommunicera mer än via mejl en gång/vecka. Punkt. Han vill ha mer kontakt för att “komma åt” mig och när jag blockar eller vägrar ringer han barnen (i brist på Tinderdejt!) men han mejlar absolut INTE som vi kommit överens om.

Falsk som vatten är han och hotar med tingsrätt och polisanmälan (för förtal och ofredande) - sen jagar han barnen så att de ska köpa present till min födelsedag och på själva födelsedagen ringde han på morgonen (blockat av tfn som tur var!).

Nä, många blir knäppa av skilsmässa och bråk om och kring barnen men min exmake har fullständigt tappat det…

1 gillning

Lämna hqn dig ?

Nej, men jag levde under skilsmässohot i 15 år (papper skrevs ut, ringen åkte av, m.m.) och till slut lärde jag mig att han bara hotade.

Jag har och hade mkt högre inkomst än han på slutet, vilket säkert bidrog till det…

Han hotade m skilsmässa en sista gång i augusti 2018 och då tog jag honom på orden och drev sedan igenom skilsmässan. Han “ångrade” sig ända in i kaklet, sas. Fortf. 18 månader efter försökte han komma innanför mitt skinn.

Han kommer aldrig att gå till Tingsrätten. Han har dödshotat mig en gång och han har betett sig aggressivt mot vår 15-åring (ganska nyss).

Han har problem med alkohol, shopping och sex oxå - vilket inte är till hans fördel.

Fråga mig inte varför jag stått ut med så mkt dynga under så lång tid… :see_no_evil:

1 gillning

Føler med deg, har opplevd noe av det samme, og gjorde som deg. Nok er nok! Bra jobbet, @Nyskild2019 :muscle: :muscle:

1 gillning

Tack, detsamma! :heart:

Orkade inte svara . Blev för mycket … efter tingsrätten…
Men du milde … varför håller han på så ?

Mitt x lämnade. Ändå beter han sig som ett svin . Jag borde ju vara den bittre , hatiska … visst i början var jag jätte ledsen och arg , men ett år senare , han lever i en relation med älskarinnan , fortfarande arg , bitter , hatisk mot mig .
Har önskat mig ur livet …
Frågat flera gånger varför denna ilska när det var hans val … men jag får inget direkt svar … mer än att om jag inte själv vet det är jag helt väck …

Fortfarande efter 1 år .
Blir han frustrerad när jag i rätten ville informera honom om en sak gällande vårt barn , så hans advokat fick ” bromsa” ( med handen) honom

Jag förstår inte och kommer väl aldrig förstå