Hem | Så här skiljer du dig | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Tinget imorgon

Tinget imorgon. Darrar redan som ett asplöv. Förra gången vi var där och saker blev bestämt slutade ju ändå med att han ändra sig.
Domaren säger till mitt ombud att vi måste samarbeta. Jo visst … jag gör ju det men han då… han kör på med sitt och hans väg eller ingen .

Tydligen kan han bete sig hur som helst och ljuga hur mycket han vill- inget är relevant tydligen.
Att han fortsätter bete sig som ett svin är alltså ok .
Med svin menar jag : ljuga , slingra sig och bara vara fullkomligt respektlös .

Mänskligheten skrämmer mig

Ingen vill följa med mig ditt för mina vänner är så arga och besvikna på honom.

Min fasa ; han sitter där med sitt äckliga syskon som lagt näsan i blött sen vi separerade, eller hans tant . Eller ännu värre mina syskon som vi bröt med och han nu är bästis med .

Vill kräka

Lite svårt att vara i verkligheten, men jag är verkligen med dig i tanken!
Heja dig!

1 gillning

:heart::heart::heart:

1 gillning

Fanns det möjlighet skulle jag ställa upp.

1 gillning

Lider med dig! :heart:

1 gillning

Viktigt att du behåller lugnet. Se till att du framstår som lugn och sansad. Inga upprörda anklagelser mot exet. Låt honom vara den som är obehärskad och inte kan samarbeta!

1 gillning

Låter tufft men sträck på dig, sänk dig inte till hans nivå, håll dig saklig och korrekt för att visa rätten att dina intentioner är att göra det bästa som kan åstadkommas i den situation som råder. Lycka till och simma lugnt!

1 gillning

May the force be with you.

2 gillningar

Hehe …
så ont i magen idag .

“Tänk på när morgondan tyckes dig svår att i dag var i morgon i går”
Povel Ramel

Känn dig omsluten av våra välgångsönskningar.

2 gillningar

:pray::pray::rose:

Styrkekram @Caritairene❤

1 gillning

Tänker på dig! Hur har det gått?

1 gillning

Gemensam vårdnad men han vägrar samarbetsamtal. Tydligen är det helt ok .
Alltså han kör över mig …
Jag sa låt det bli huvudhandling. Men min advokat o domaren fick mig till att ta beslutet om att detta var ok .
Lov fick jag igenom men varje midsommar faller in på min vecka , och de ska tydligen vara så

Ganska besviken på det mesta. Att han kommer undan med samarbetsamtal tex .

Tack för rapport.
Du har ett elände.

1 gillning

Men han fick inte enskild vårdnad. Det är i alla fall viktigast.
Sedan undrar man ju hur rätten tror att det ska vara bästa alternativet för barnet…
Det känns dock som om han kommer att klampa omkring i klaveret fler gånger. Det kan bli nya chanser. Eller så ger han upp.

1 gillning

Jag ville gå till huvudhandling men domaren och advokaten min stoppade mig - känns det som .

Är ganska förbannad på det :face_with_symbols_over_mouth:

Ger sommaren ut … annars går jag vidare .
Med ensam vårdnad. Inte för att jag vill . Men detta helvete kan inte fortsätta.
Han är så arg på mig .
Tror hans nya kvinna samt hans syster styr . Han har nämligen ingen ryggrad :joy:

Dokumentera all kontakt och misslyckade försök. Spela in samtal. Nu är det ju svårt med vanlig inspelning av samtal på mobiltelefon då t.ex. nya android spärrar det (vet ej hur det är med IPhone). Antingen kan du skaffa en äldre telefon där det fungerar eller ha en extra telefon som du använder som ljudinspelare och ta samtalen på högtalartelefon. Viktigt att du kan visa för rätten att du försökt kommunicera om nödvändiga saker och agerar för barnets bästa.

1 gillning