Tinder

Man i skilsmässa och ser väl alldaglig ut, vare sig monster eller snyggo men får noll respons på tinder o då menar jag noll!
Har swipat säkert några 1000 nu och även om jag skulle vara monster ful så borde jag ju statistikt sätt få någon match?!

Är det för man är man 40+ eller får ni tjejer hur mkt som helst så man ej “kommer fram” om man inte är en grekisk gudakropp med två Ferraris på sin profil?!

Tips tages mer gärna då jag känner att det här med tinder är hopplöst men vill ju gärna träffa någon o hur ska man göra det som vv pappa o kommer från ett långt förhållande som startades innan smartphones tiden.

1 gillning

Jag är 40+, vv förälder, kvinna och Tinderbesökare från och till. Ferraris och grekisk gudakropp tycker jag personligen låter hemskt avskräckande och inget som någonsin skulle intressera mig över huvudraget. Tycker det är fint när personens genuina drag kommer fram. Antingen genom bild (fina ögon tex) eller genom text. Texten behöver inte vara så lång men spegla vem du är (tex pappa) och vad du önskar framåt, tex ett nära kärleksförhållande.

När jag tidigare var igång med Tinder (har en paus sedan ett tag) pausade jag ganska mycket. Detta eftersom det inte ger några “matchar” om man hela tiden är “på”. Om inte din profil funkar bland de kvinnor som läst och sett din profil just nu, kommer ju samma kvinnor inte “gilla” din profil om 3 veckor.

Mitt tips är därför att pausa för att fokusera på dig själv och ditt liv utan en partner. Samtidigt jobbar du på din Tinder-profil (byta ut ngra bilder tex) Testa lite nytt, både i bild och text! Och sist- vänta in en ny skara kvinnor som förhoppningsvis nappar på betet.

Ps: Tycker också det varit svårt att få napp på Tinder. Har förvisso varit på flera dejter men mer än så verkar vara helt hopplöst. Magisk attraktion som jag vill ha händer inte på beställning!!

3 gillningar

Testa även andra dejtingsidor såsom Happypancake, dejtingsidan på facebook, finns jättemånga.

1 gillning

Jag läste en artikel om strategier i dejtingappar, närmare bestämt skillnad mellan män och kvinnor. Jag vet inte om det hjälpt mig men i alla fall: män matchar betydligt mer sällan än kvinnor. Siffran som angavs var för män 0,6% och för kvinnor 10% av alla dem man själv gillar. Och, kanske lite ologiskt, så leder det till att män lajkar ALLT, och kvinnor blir mer selektiva…

Jag tror på en mer selektiv strategi. (Tja, jag är ju kvinna, så…) Att bara lajka dem man kan tänka sig att inleda en dialog med. För en del män jag matchat med har sedan inte alls velat ha en dialog, och det tycker jag är lite märkligt. Så när jag tittar på profiltext och bilder, så funderar jag på vad jag skulle vilja fråga honom om, vad jag skulle kunna tänka mig att prata om med honom. En av de allra bästa dialogerna i en sån här app har jag med en man som ganska snart skrev att han lajkar väldigt få och själv ganska sällan blir lajkad. Men vi har en fin dialog, och det räcker ju.

Och framför allt, ta det lugnt. Gör inte detta när du ligger i skilsmässa!

Happy Dating! Kan inte tipsa nog om denna podd, blogg, Instagram, nyhetsbrev…

Den första sajt jag testade var ElitSinglar. De försöker rikta sig till akademiker, men spelar nog inte så stor roll. Men det ställs massor med frågor, och ges gott om utrymme för att skriva i sin presentation. Om man tar till sig deras koncept så har man ett par timmars övning i att faktiskt beskriva sig själv och fundera över sin vardag, vad man helst gör en ledig dag osv. Det gjorde det lättare att sedan skriva en kort presentation i andra forum.

Öva! Skriv om, välj ord som verkligen fångar känslan du vill förmedla, skriv kortare. Upprepa inte. T ex: inledning: tvåbarnspappa som… Mest tacksam för: mina barn. En ledig dag: jag är med mina barn. Varje fras/ord ska tillföra något nytt, eller i alla fall förstärka ngt du tidigare nämnt.

Och ta paus! Som @Anna8 förklarade. Jag hade fullt tillräckligt med matchningar under kanske två månader, sen ser jag varken nån som jag vill lajka och väldigt få kontaktar mig. Gissar att det inte finns en bottenlös brunn att ösa ur…

2 gillningar

Det är ytligt, du får jobba på ditt selfie-game. Visa att lever ett spännande liv, tar hand om dig, klä dig snyggt och visar bilder på dina intressen och hobbys, resor etc.

Bara fortsätta swipea eller sänka dina krav.
Män ligger per automatisk under på Tinder, det är kvinnor som styr, antagligen så osar inte din profil spänning och har inte det som kvinnor i din smak diggar.

Testa dig fram.

3 gillningar

@Nils42 Dejting appar som bygger på sk subscription modell och heuristik är i princip alltid riggade så att du ska betala en viss summa innan du lämnar tjänsten (churn mitigation). Exakt hur stor den summan är kan bero på vilken “brand community” du befinner dig i. Är du inte top notch i utseende så är du en mjölkko. Förefaller du desperat så vet algoritmen det också.

Min förslag är att du försöker hitta en community som sysslar med specialintressen snarare än slumpning och “matchmaking”. Dels för att du då söker baserat på dina intressen och dels för att du inte mjölkas på pengar.

Alternativt så går du till en professionell fotograf och pimpar dina bilder järnet. Klä dig som en miljondollar. Tryck in dig i top-100 gruppen.

Hmm, ett sista alternativ är så klart att du skriver din egen dejting app. Det är lönsamt om man brinner för det: Lunastorm, Habbohotell, …fucking facebook… Då kan du själv välja hur riggat systemet är också och du har helt tillgång till privata konversationer (jo… så är det… ALLT du skriver)

3 gillningar

Jag är 45 och ingen brad pitt :joy:. Går riktigt bra på Tinder i spannet 28-40 år.

Och ja kvinnorna styr spelet. Chattar nog ofta med flera samtidigt och kan helt plötsligt ghosta när de bestämt sig. Lite störigt. Jag fokuserar på en och ger den en chans.

Har inte premium. Du måste ha bra bilder. Ja flera. Och en lagom informativ bio som även får vara lite rolig. Skicka din på dm så kan jag hjälpa dig :+1:t2:

4 gillningar

Är inne i nätdejtingträsket igen. Nu testar jag Facebook dejting.
Jag blir faktiskt avskräckt när det kommer upp en “för” snygg man och brukar swajpa bort dem.
Har några konversationer på gång, men det blir lätt en vänskaplig ton när jag chattar. Blir lite illa till mods när någon skriver “Hej snygging” eller något liknande. Vet inte vad jag ska svara riktigt.
Så allt beror på vad du letar efter.
@johan40: apropå ghosting: vill män att man rakt upp och ner ska skriva varför man inte vill chatta längre? Jag har gjort det ibland och det har funkat, men man alltid rädd för att någon ska bli sårad.

Precis. Väldigt konstigt.

1 gillning

Råkade ut för en bluffprofil igår. En man som är uppvuxen i Canada, men skriver knackig engelska :joy:
Det sista jag skrev var att “om 3…2…1 ber du mig nog om pengar”. Efter det hörde han inte av sig, kanske förolämpade jag honom :joy:
Han jobbade ute till sjöss, börjar konversationen med att skriva det som redan står i hans profil, typ “I am George Heikki Marshall II” :joy:

Svar ja. Stör mig sjukt mycket om en vuxen person man samtalat med bara slutar svara. Jag kan ta klara besked :joy:

Brukar fråga varför de gör så :sweat_smile:

2 gillningar

Efter att ha läst o funderat lite så måste jag nog engagera mig i mina bilder då det inte är så mkt energi på dom men svårt att ta bra bilder själv samt är ju tyvärr ensam utöver barnen vv.

Bio har jag ändrat några ggr o testat men tror som sagt jag faller på bilderna då det säkert osar oengemang fast man försöker.

Egentligen skulle jag såklart finna mig själv nu men hatar att vara ensam hela tiden o vill gärna ha vuxenmys utan äktenskap igen.

1 gillning

Tips tar jag mer än gärna😁

Barn är en jävlar på att ta bra bilder - även att snygga till dem med filter etc med. Har jag märkt :see_no_evil::joy:

Du skriver det va? Typ ”söker seriös särborelation - men har inte bråttom. Öppen för äventyr och dejt jämna veckor”

Då slipper du de som vill ha bonusfamilj och blir mer intressant för de som letar samma upplägg

3 gillningar

Om jag och en man skrivit några gånger, och jag sen vill avbryta, så brukar jag alltid skriva det, inte ghosta! På ElitSinglar har jag också fått motsvarande från en man, och där svarar man också varandra, typ Ja, det var tråkigt men tack för att du hörde av dig och lycka till! På FB och Tinder så har personerna bara tagit bort matchningen när jag avrundat.

4 gillningar

Skriv dm så ska vi få ordning på din profil så du får vuxennysa :+1:t2:

3 gillningar

Både hosta och nysa har jag gjort sen i tisdags då jag fick Corona. Gräsligt ont i bröstkorgen har jag fått med. Så jag avstår gärna sådant så länge jag kan.

4 gillningar

:joy::joy:

3 gillningar

Du får skapa en tråd “Tinderkonsultation”, tror det finns ett behov här.
:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Hej, jag tror det finns något som lyser igenom som inte kvinnor uppskattar. Vad vet jag inte.
Jag satte en profil på happy pancake och fick nog 30 meddelanden första 2 veckorna.
Jag berättade det för en vän och att jag inte hinner med att svara alla och undrade hur han gjorde.
Då sa han att han varit med där i flera år och aldrig fått ett meddelande.
Så uppenbarligen gjorde jag något rätt och han något fel. Men vad vet jag inte.
Jag var noga med att få med min personlighet i min profiltext, och hade en hyfsad bild.
Min gissning är att texten uppskattades.
Jag är ju ingen Brad Pitt, George Clooney eller Bradley Cooper i utseende.

Fortsätt med olika typer av text. Och räkna med att första veckorna “nappar” det bäst, sen har nog de flesta hunnit se din profil. Ta en time out då någon månad eller två. Gissar jag :slight_smile:

1 gillning