Tinder- när man skilt sig

Det var skitbra! Jag skrattade liiite - men det var bara åt dina rätt kaxiga svar till juryn! :grin: Håller med dem, grym röst. Och tajmingen i takten (som jag är petig med) var sällsynt träffsäker! På hundradelen!

2 gillningar

Tackar :metal:

Jag gjorde precis tvärtom. Kastade mig ut på Tinder en vecka efter jag blivit lämnad efter ett 15år långt förhållande. 1,5 år senare och säkert 40-50 dejter senare och 10-15 nya sexpartners är jag inte ett dugg lyckligare. NU lägger jag dejtingen på is, korta förbindelser ger mig ingenting har jag insett och att träffa den ”rätte” är jag inte öppen för. Tog min första gitarrkurs i veckan och det känns som att ha hittat hem. Jag ska för första gången i mitt liv utveckla saker hos mig själv som inte har med förhållande eller tjejer att göra, det får komma när det kommer. Jag hoppas en ny partner dyker upp automatiskt den dagen jag mår bra och massdejting är inte vägen dit…

1 gillning

Att spela gitarr är den bästa terapin som finns.

Det är så rogivande tycker jag.

Jag sitter i min hemmahobbystudio och gör musik. Det är terapi. Golf är terapi. Att skriva är terapi. Fast nu behöver jag ju ingen terapi just nu för det var jag som lämnade. Jag har redan haft min i fem år innan

2 gillningar

Har du något material man kan lyssna på?

Vill man ha något tillfälligt är min upplevelse att det ör hur enkelt som helst, om man däremot söker ngt seriöst är det lite uppförsbacke…
Jag orkar inte hålla på att dejta, lägger ner det för tillfället.

Jag tycker det verkar svårt som tusan att hitta något överhuvudtaget

1 gillning

Jag reggade mig på Happy Pancake förra hösten och det var inte svårt att få kontakt men min upplevelse är att det känns flyktigt. Fick kontakt med några män som kändes ok men det klickade inte och de ville träffas efter bara några veckor och jag var inte riktigt redo så jag lade ner det.
Gjorde ett nytt försök med HP i våras men samma sak då. Det kanske är så att jag inte är redo för en ny relation helt enkelt.

Så ja, jag kan hålla med dig om att det är svårt…

1 gillning

Jag hade också HP förut.

Lyckades träffa ett riktigt psyko som satt och vänta i min trappuppgång när jag kom hem. Läskigt som tusan var det.

Men vad obehagligt!

Jag har som sagt inte träffat ngn från HP. Var nära att jag gjorde det förra hösten men ångrade mig så det blev inget. Haft kontakt med en man som föreslagit två träffar men sen har jag inte hört ngt så då har jag struntat i det.

Träffade en man via ordspel på nätet, vi har träffats 5 ggr hittills, han har varit hos mig två helger och så har vi setts i Stockholm 3 ggr men han vill inte ha någon relation så vi ses som vänner och pratar/smsar några gånger i veckan vilket är trevligt men när han träffar någon som han blir kär i så tror jag att vår kontakt kommer att avslutas.

1 gillning

Eller så kanske er vänskap växer sig ännu större. Vem vet.

Just nu e jag i fasen ”orkar inte bry mig” vad gäller flörta, ragga och träffas. Har så mycket praktiska saker som jag måste lösa innan jag kan vara på den banan igen.

Men allt har sin tid och vindrutan e större än backspegeln

1 gillning

Det förstår jag att du inte orkar, den första tiden efter separationen är det mycket praktiskt att hantera och att få sina egna rutiner att fungera. Jag har levt ensam sedan maj förra året och nu tycker jag att jag har landat i mitt nya liv som vv-förälder, det är bra att låta det ta tid.

I ärlighetens namn så vet jag inte vart jag har honom men på ett sätt är det nyttigt för mig som alltid haft stort behov av kontroll, det har jag inte nu och saker funkar ändå!
Vi ska gå på Rammstein i Göteborg nästa år, vilket jag tycker ska bli roligt oavsett hur vår relation ser ut.

3 gillningar

Vv

?
Jag fattar inte?

Jag råkade skriva fel förut men det tycks inte gå att ta bort kommentarer… därför såg det konstigt ut. Ursäkta😳

Ingen fara. Men nu blev det mer förståligt :joy:

Jag vet ju inte ens om jag någonsin vill ha ett fast förhållande igen så tinder och hp verkar ju passa mig perfekt då🤣

Nejdå, vi har inte bodelat och jag har redan köpt:)

Jag har en hel drös, men man ska väl vara anonym här​:joy::thinking:

1 gillning