Tankar

Har haft det tufft som många har det här…
Gått hos psykolog och tänkte berätta hur psykologen hjälpt mig, kanske fler blir hjälpta…

Mina tankar var HELT uppe med mitt ex och hennes nya kille. Det tänkte jag på 24/7 och det fick mig att åka till mitt ex lght för att “kolla”. Hur jävla sjukt som helst men det som fick mig att göra detta var mina tankar. Mina tankar var 'normala" enligt min psykolog och därför gjorde jag det jag gjorde. Mina felaktiga tankar födde ett oönskat beteende vilket gjorde mina felaktiga handlingar normala,tänker man som jag så blir beteendet normalt. Fattar ni?

Hur gör man då för att inte grubbla/tänka/må piss? Jo och detta är enkelt. Tankar är bara tankar. OM du föder dina tankar så ger du dom energi eller sanning. Istället ska du varken ge dom positivt eller negativt.

Hur? Jag tänkte “nu har dom sex” “han umgås med MIN son!!” Osv. De tankarna är helt normala men om jag bara välkomnade de tankarna UTAN att ge dom energi…bara inse att de finns.
Efter några veckor så visste jag att tankarna var där men jag gav dem INGEN energi, vare sig positivt eller negativt. På så sätt så fanns tankarna där men jag gjorde INGET åt dem så de kom och försvann utan att jag ens visste att de fanns/funnits.
Frågor?

4 gillningar

Ställer lite frågor om du känner att du vill svara, och om det inte känns för utlämnande.
Mest i syfte att utveckla ditt inlägg då många i forumet av naturliga men väldigt olika anledningar mår dåligt, och det kan finnas folk här som funderar på att skaffa hjälp.

  • Vad fick dig att skaffa hjälp tillslut utöver ditt egna beteende ?
  • Vad för typ av hjälp fick du, och hur länge ? Har du fortfarande prof. hjälp ?
  • Det du beskriver med att inte ge “negativa” tankar energi, var det en övning som psykologen lärt dig ?
  • Hur skulle du säga att din syn på din tidigare relation och ditt personliga mående förändrats ?

Tack för att du delar med dig ! :slightly_smiling_face: