Tankar

Vill bara lufta mina tankar lite.
Jag blev lämnad 2018 efter ett 25-årigt förhållande. Livet har gått vidare och jag har nu träffat en man jag tycker väldigt mycket om. Mitt ex vill jag inte ha med att göra(våra barn är 21 och 24 år). Grejen är den att så fort jag hör/ser eller på annat sätt blir påmind om honom så känns det som om jag ska explodera inombords. Vill inte ha tillbaka honom längre, men varför blir jag fortfarande så oerhört påverkad av honom? Är det för att jag blev så oerhört sviken av honom? Har jag inte släppt honom? Har jag inte bearbetat klart? Jag förstår inte mina egna känslor.

Vad roligt att höra att du har träffat någon du tycker om!

Att du är arg fortfarande är inte konstigt tycker jag. Jag blev ju också lämnad efter ett långt förhållande. Vi var ihop 34 år, gifta i 25. Det är sex och ett halvt år sedan nu. Jag var arg i ungefär fyra år. :blush: Inte jättearg hela tiden men ganska ofta och ganska rejält. Har man varit ihop med någon så länge och den jäkeln rycker mattan under fötterna på en så får man ju en chock. Jag tror att det är den chocken som måste bearbetas. Det blir som ett post traumatiskt stressyndrom. Det tar sin tid. Men om man fastnar i ilskan för länge ska man nog be om hjälp. Till slut tar den där ilskan onödigt mycket energi.

Nu mår jag bra igen. Jag saknar familjelivet ibland men är samtidigt så glad för allt annat som jag fått uppleva sedan skilsmässan att jag (nästan) tycker att det var bra att den skedde. Samtidigt är den det värsta jag har varit med om och den har förändrat mig; både till det bättre och till det sämre. Jag har till exempel gått och blivit cynisk.

Lycka till framöver nu!

6 gillningar

Tack, snälla för ditt svar😊! Lycka till du med!

1 gillning

Så trevligt Mea att du hittat kärlek, det ger ju hopp för oss andra längtande själar!

2 gillningar