Tankar

Många allmänna tankar…
Jag vill han ha en lägenhet innan jag säger att jag vill skiljas. Men han märker att jag är allvarligare. Mer sammanbiten.
*Idag var jag och fikade med 2 kompisar. Sen frågade han om vad jag hade ätit där.
*Härom dagen ringde en manlig bekant. Tony frågade vad han ville prata om. Jag sa: “bara allmänt”. Tony sa: “så säger du om alla nuförtiden.” Jag vill inte han spionerar. Innan har han sagt att han inte bryr sig om varför dem ringer. Han vill bara veta vem jag pratar med. Men nu är han så nyfiken.

  • Vi hade diskuterat vad vi skulle ha till middag. Jag skulle köpa bla pommes men glömde det. Allt annat kom jag ihåg men inte pommes som han hade sett fram emot att ha (vi hade annan sort hemma).
    “Hur kan du glömma det när vi precis hade pratat om det?”

Tycker du det är konstigt att han är frågvis när han märker att det är något i luften (dvs att du vill skiljas)?

4 gillningar

Prata med honom.
Oavsett om du har lägenhet eller ej

Du måste prata med honom.
Ta det från en som önskar att mitt x inte dragit ut så på att säga något.
Har du bestämt dig finns det ingen anledning att vänta. Det förvärrar bara processen för den som blir lämnad.

1 gillning

Klart han är misstänksam o undrar när du beter dig annorlunda. Det genomgående i forumet här där alla blivit lämnade är att ALLA hade velat veta tidigare i processen, du lämnar en ma md frågor o ha kommer för resten av sitt liv fundera över vad det var som gjorde att han inte räckte till. Rent elakt om du frågar mig att gå och planera o förbereda för att sedan släppa en bomb o inom ett par veckor bara flytta. Nä, sätt dig ner IDAG och förklara hur du känner och varför du börjat bete dig annorlunda. Om inte annat för sitt egna samvetes skull…