Sviken igen och nu är hon kär och vill skiljas

Håller med! Jabba jabba jabba!

5 gillningar

Nu är jag långt nere igen. Det är ingen kniv i bröstet utan en stor jäkla sorg. En stor känsla av förlust och nåt som jag vet nu aldrig kommer tillbaka.
Jag drömde om henne inatt, att allt var bra. Antagligen för att hon ville kramas igår och ha förlåtelse. Jag vet inte. Hela dagen idag har varit en pina och en stor saknad. Hon ringde mig ikväll och talade om att mäklaren ringt och att vi nu nog skulle till banken och göra ett avslut.

Det var liksom sorgligt. Hennes högsta önskan är ju att jag förlåter henne och hon sa att hon alltid kommer att älska mig och hoppas att även jag hittar någon och blir lycklig.
i mitt inre ekade hennes ord som hon sa för bara 7 - 8 månader sedan. “jag kommer aldrig att svika dig igen” Jag är en annan människa… Det gör så jävla ont mina vänner att en människa kan svika sin ord så mycket. Jag sa att jag hoppades att jag en dag kommer att kunna förlåta också… Sen sa jag det igen… jag var ute och gick på en skogsväg och satte mig på en sten… jag ville höra orden för jag måste döda det där hoppet som hur mycket jag än vet att det är över så finns den där nånstans och viskar att det blir bra…

jag sa att jag vill höra det en sista gång från dig trots att du sagt det förr. Säg att det är över och att det aldrig blir vi igen och att du är förälskad i en annan man.
Hon grät medans hon sa det… jag började också att gråta… fy fan vad det här är overkligt.

Nu sitter jag i en tom lägenhet hos mina föräldrar som är borta över natten. Jag känner ingen här och känner mig väldigt ensam. Jag sitter här och skriver till er alla okända människor som mer eller mindre delar mitt öde. Hur ska man ta sig ut ur det här och bli lycklig igen?
Jag tror inte att jag kommer att bli lycklig igen. Jag är nog alldeles för bränd för att lita på någon igen. Jag är ingen människa som vill ragga på krogen. Jag är så rädd för att bli ensam! Hur ska man tänka för att se nåt ljus igen?

Börjar låta som en hackig skiva här men ut och gå. Promenad i minst 20 minuter i raskt takt. I början kommer du får tvinga ut dig men det kommer låta din hjärna varva ner lite.

Hur sover du? Om du sover väldigt lite så sök hjälp för det. Du måste sova!

Vet att det är extremt svårt att ta till sig när man är i värsta skiten men det blir bättre med tiden. Jag lovar!

Styrkekramar till dig

Hej, Jo jag vet och jag var ute och gick när vi pratade.
Jag har sömntabletter och får sova hoppas jag. Känns så tomt nu bara.
Ja alla säger att det blir bättre med tiden. Det hoppas jag också.

tack för kramen! Den behövs nu!

Åh jag lider med dig och känner så väl igen mig i mycket av det du skriver!
Jag skickar också dig en stor varm kram!
Håll i håll ut håll om :blue_heart::butterfly::blue_heart:

1 gillning

Idag har jag min bästa dag sedan det livet gick sönder för exakt 5 veckor sedan!
Jag var ute och gick idag och kunde t om reflektera över vad fint det är när hägg och syrenhäckar slagit ut!
Jag tog rätt beslut igår när jag “tvingade” henne att säga det där för det känns MYCKET bättre när det där menlösa hoppet man går och bär på är borta!
Jag vill inte ha tillbaka slampan heller! Jag tycker hon är rent ut sagt en vidrig människa. Jag kommer inte att förlåta henne för det hon gjort. Inte någonsin som det känns nu. Just nu skiter jag i det för nu vill jag bara njuta att jag har en kväll utan en massa ångest i bröstet!

6 gillningar

Det gör du rätt i. Det gäller att ta vara på de dagarna! Hoppas det varar lääänge!

Hejhopp, här gäller det att vara med.:wink:
Häng med katten, det svänger ju🤪

Bra att du håller kurvan trots rätt kraftigt oscillerande​:stuck_out_tongue_winking_eye::+1:t3::smile:

Fortsätt så!

Vill bara ge en liten uppdatering till er alla.
Jag mår mycket bättre nu och har gjort det den senaste veckan. Jag har gjort saker med barnen och besökt människor som jag aldrig skulle ha gjort om jag inte skulle skilja mig.
Det finns positiva förändringar i det här :slight_smile:

Jag vet att min X bor och är med sin nya när hon inte är i kåken men jag bryr mig inte längre. Jag burkar tänka på att jag är den som är större och hon alltid kommer att vara en osäker slampa och lögnare!

Jag vet att jag kommer att gå starkare ut ur det här.

18 gillningar

Börjar lessna rejält på att bo i en kappsäck och ha ungarna ett par dagar åt gången. Längtar efter lite lugn och ro! Bodelningen skickas in i morgon i alla fall. Jag tänker ( inte för första gången) att det nästan är fascinerande hur mycket en människa man levt med i 20 år kan förändras så mycket på sån kort tid?

Nu mer sker all vår kontakt per e-post. Det är som att prata med en myndighet med opersonlig kanslisvenska!
Ha ha! Gud vad jag längtar tills hon försvinner ut ur mitt liv på riktigt!

7 gillningar

Tung dag idag! Min dotter följde med min fd svärmor för att titta på examenskläder. Det är första gången vi pratar sedan min fru lät oss alla veta vem hon egentligen är för 8 veckor sedan.

Min ex-svärmor frågade hur det var med mig och jag sa som det var att det är ganska OK ändå.
Jag är ff arg och besviken och kommer aldrig vilja ha något med henne att göra igen. Jag tycker rent ut sagt att det hon gjort är äckligt! Åka med chefen och knulla på konferenser. Jag tycker det är vidrigt!

Hon svarade efter ett tag! Vi håller med dig. Jag och (ex-svärfar) håller på dig! Vi är så otroligt besvikna. Allt är ju inte sex här i livet. Vi förstår inte hur hon kan göra så när hon har tre barn!
Att höra min ex-svärmor ens prata om sex och “illa” om sin egen dotter får mig att förstå att dom är väldigt besviken på henne för hon har aldrig sagt ett ont ord om någon tidigare.

Kände att jag blev väldigt låg när hon åkte! Jag har känt henne i 20 år och tycker väldigt mycket om henne och vi har alltid haft en väldigt bra relation. Inom nåt år kommer vi endast vara gamla bekanta som pratar om endast väder och vind. Det är sorgligt!

Jag vill absolut inte ha tillbaka mitt X! Blää! Men fan vad tufft det är att förlora alla dom andra som också var min familj!

14 gillningar

Snart flyttar monstret ut och jag får äntligen bli herre i mitt eget hus igen! Det är sommar ute och snart semester och jag har fått kontakt med en kvinna som blir mer och mer underbar för varje dag som går! :slight_smile: Jag känner mig helt förvirrad!!! Vad händer?

X mailade jag med idag. Hon berömde mig för hon tyckte jag gjort det snyggt ute på uteplatsen!
Jag tackade så mycket och önskade henne en trevlig dag. Hon är så jäkla borta för mig nu. Varför skiljde jag mig inte för tre år sedan under krisen? Jag ser framåt mina vänner! :slight_smile:

4 gillningar

Hoppas känslan håller i sig. Önskar dig allt gott. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tänkte bara säga att jag träffade min före detta svärmor igår för en fika. Vi ses lite nu och då, vi håller kontakten. Så det behöver inte vara så att man måste förlora ex-familjen. Särskilt inte om man själv inte är den som varit otrogen och brutit upp relationen. Då finns det ju ingen anledning för ex-familjen att vara sur på en. Det blir väl inte lika nära som förr, men om man vill ha kvar en person i sitt liv så går det :slight_smile:

1 gillning

Jag har bra kontakt med min x-svärmor. X:et däremot har i stort sett ingen kontakt med henne. För att hon har kontakt med mig! Han har också tvingat kompisar att välja mellan oss. Umgås de med mig så umgås de inte med honom (och hans nya).

1 gillning

Har oxå blivit bedragen av min nu exman för ett o ett halvt år sen. Min fd svärmor och jag hade bra kontakt innan detta men när allt uppdagades och jag ringde och pratade av mig hos henne , så har jag märkt att hon efter det valt att inte ha fortsatt kontakt med mig. Som att det är jag som var orsaken till att han behövde gå till ngn annan, känns som jag varit så eländig att han inte haft ngt annat val. Han tog mig alltid för given och jag har alltid ställt upp för honom och som många andra här har tagit det största ansvaret för barn och hem. Men när exet nu lägger ut saker på fb med sin nya så är hon där och skriver så fint. Konstigt hur det kan svänga och ledsamt efter 14 år tillsammans så är man snabbt borta ur släkten .
Bra jobbat @Sorgsen_man att du kämpar på och fixar fint hemma ! Kram

1 gillning

En mycket bra låt med en vacker text som jag lyssnat mycket på under mina promenader!
Rekommenderar att lägga till den i er spellista om ni gillar lite hårdare rock!
Gruppen heter Cyhra och låten heter Rescue Ride.

“Rescue Ride”

You know that feeling when you’re lonely
But got no one to call
And you’re concealing your own misery
Got nothing to live for
You are the preacher of insanity
This is the lesson for your dignity
I know you’re walking in circles
You try to hide your dysfunction
You’re feeling captured
As you’ve taken every shortcut to function
You know I’m in your mind
It’s time to start another rescue ride
Tonight we fight

There’s nothing left to lose
Hang on
I feel your pain
But we are here
To guide you all the way
You need to open up your eyes
Tonight we fight
It’s time you let it go away
I know your fears
We’re all ashamed
We all seek sympathy
You need to claim your hollow soul
The future is calling for you

You know that hunger you can’t handle
When you’re under the pressure
You wish for someone to remote you
Through the end of the letter
You are a candle on a stormy day
This a battle you must fight afraid
I know we face a disclosure
And I’m about to cross over
It’s a submissive combination
When you burn every border
You know I’m in your mind
Its time to start another rescue ride
Tonight we fight

There’s nothing left to lose
Hang on
I feel your pain
But we are here
To guide you all the way
You need to open up your eyes
Tonight we fight
It’s time you let it go away
I know your fears
We’re all ashamed
We all seek sympathy
You need to claim your hollow soul
The future is calling for you

There’s nothing left to lose
Hang on
I feel your pain
But we are here
To guide you all the way
You need to open up your eyes
Tonight we fight
It’s time you let it go away
I know your fears
We’re all ashamed
We all seek sympathy
You need to claim your hollow soul
The future is calling for you

4 gillningar

Idag är första dagen som jag är hemma själv utan barn i huset. X skulle egentligen vara här men tog barnen och åkte bort över natten.
Det känns minst sagt märkligt! Lagade middag till mig själv utan att nån unge frågade vad det var eller när det är klart! Tv´n på övervåningen som alltid är på var tyst. Fick ett mess från en förälder som undrade om minstingen ville komma och leka…

Det är märkligt som sagt. Det här kommer snart att vara mitt liv! Barnen kommer att vara borta från mig varannan vecka! Det känns så sorgligt på nåt sätt.
Alla mina vänner och bekanta som vi umgicks med är par. Vi planerade nästan alltid att vi skulle träffas som par och umgås. Nu känner jag mig nästan som en inkräktare i mina vänners familj om jag frågar om bara jag och min kompis vill umgås. Visst har jag varit och fikat och träffat vänner men det blir ju inte samma sak igen.
Det är så mycket man tagit för givet som försvinner vid en skilsmässa!

Tänker lite på hur det är att vara ensam. Ensam som nu! Påtvingad ensamhet.
Det känns rätt ok ändå. Konstigt liksom!! Tidigare i sådana här lägen har jag såklart saknat min fru och livskamrat. Det gör jag inte nu ändå känns allt så konstigt och sorgligt!

Jag vet att det här är fullt naturliga känslor som jag varit beredd på också men jag känner mig fan så ensam just nu… suck!!

6 gillningar

Liten uppdatering så här 3 månader senare!

3 månader nu sedan hon visade vilket monster hon är! Fast egentligen är det ju över 3 år sedan men jag valde att försöka kämpa för något som redan var förstört! Det gör mig så besviken på mig själv. Varför stod jag inte på mig och blundade för hur jag egentligen mådde? Det är något med kvinnor som gråter och bönar och ber som vi män inte klarar av tror jag?

Sedan ett par veckor bor jag själv i huset. Jag har haft besök av gamla vänner och haft aktiviteter i stort sett hela tiden. Nu är semestern slut och barnen är hos henne. Nu är allt på riktigt och nu kommer vardagen igen.
En vardag där mina barn är borta varannan vecka! Jag minns hur jäkla uselt jag mådde de första 5 veckorna och vet att jag kommit långt i min process. Jag behöver inte några tabletter för att sova och ångesten river inte i bröstet. Jag är tacksam för det!

Vardagen! Det är ju den som man ska leva och komma överens med! Visst är det kul att hitta på nåt roligt med någon en helg ibland då och då men det är ju ändå vardagen som är livet.
Det gör mig arg och avundsjuk att X är lycklig! Jag kämpar ff med att förstå vart livet tog vägen och att mina barn inte kommer att finnas hos mig som tidigare. Jag är arg på mig själv för att jag är arg på henne! Jag vill inte hata henne som jag gör nu! Jag vill bara att hon helt och hållet ska försvinna ur mitt huvud för jag vill inte ha tillbaka henne och saknar inte henne för 5 öre!

Hur lång tid tar det innan det här hatet försvinner?

låt det komma men jobba oxå aktivt med att vilja förlåta, det är en gränsdragning men att vilja förlåta är inte baserad på känslan utan viljan. Så att känna hat är ok men att inte vilja förlåta är annat, det avtar med tiden. 1 år gått för mig och jag har fortf känslor av ilska gentemot han men fast besluten om att förlåta och det vill jag av hela mitt hjärta. Annars förgör jag mig själv.