Svartsjukt ex

Hej
Skilde mig för 2,5 år sen. Kommunikation och samarbete har funkat hyfsat fram tills jag berätta att jag träffat en ny man. Det tog han inte alls bra. Mycket upprörd. Blivit personlighetsförändrad och mkt svartsjuk. Först försökte han misskreditera mig som mamma, sen uppvakta mig, för att slutligen vägra prata eller svara mig. Förhalar besked om umgänge och försöker slippa de ynka två nätter i månaden som dotter brukat sova hos sin pappa, barnen bor hos mig heltid. Han snackar skit om mig med barnen. Jag kan ta det men det blir jobbigt för barnen. Att bråka med mig och försöka hindra mig att träffa nya pojkvännen verkar viktigare än att vara en bra pappa. Vad ska jag göra? Han verkar inte fatta att detta skadar honom och barnen mer (deras relation), inte mig och min nya relation.

1 gillning

Men har ni umgåtts tills med barnen ofta? Iså fall vore det inte konstigt som han betett sig… o trott att ni kanske var på väg att hitta tillbaka o er kommunikation var bra??

1 gillning

Vem initierade skilsmässan?

Var det en av er som ville mer än den andre?

1 gillning

Det är en jobbig sits du är i😢 Jag är även där, fast jag har inte träffat någon ny. Utan exet ska ha kontroll på mig, vilket gjort att jag i princip kapar alla band oss emellan. Dock har vi barn, så vi måste såklart ha kommunikation om dom. Bävar för den dag jag träffar någon😱
Vet inte hur de är för er, men jag har sagt allt klart å tydligt till exet, inte stalka mig mer.Detts beetende är sjukligt. Sedan om exet söker hjälp eller ej, är upp till den. Så mitt råd, va så rak å ärlig du bara kan vara🙂

3 gillningar

Du kan inte ändra honom. Sluta sopa banan för honom. Om han förstör sin relation till barnen så är det helt och hållet hans problem. Ta inte pappans sida inför barnen om de inte vill åka dit.

2 gillningar

Det var jag. Efter att han varit aggressiv mot mig och ena barnet, under en längre period.

Ja det har funkat hyfsat tills han fick höra om den nye. Men han har inte gjort någonting för att få mig tillbaks så jag blev väldigt förvånad när han sa att han hoppats på det.

Tack, jag ska försöka med det.

1 gillning