Stora barn o umgänge med pappan

raderat…

Hur bor pappan nu? Jag tänker att det inte var så länge sedan han flyttade ut om jag inte minns alldeles fel. Har han hunnit skaffa eget boende, eller bor han inneboende hos någon släkt/bekant?

Sådant kan ju kanske också inverka, om han inte har någonstans att hysa in dem menar jag?!

Som jag förstått det på dina beskrivningar så verkar inte heller era barn så värst gärna vilja vara/bo någon annanstans än med dig beroende på svårigheterna med omställningar, förändringar osv. Fast det kanske är en missuppfattning från min sida.

Raderat…

Har någon av er frågat honom var han bor? Iaf era stora barn borde ju helt naturligt kunna fråga sin pappa var han bor någonstans tänker jag…

raderat…

Är du säker på att det var så? När något sådant här dramatiskt händer, så ser jag tre olika orsaker:

  1. Han har blivit vilt förälskad och kan inte bry sig om något eller någon annan.
  2. Han har fått en hjärntumör eller hjärnskakning eller något, som helt har förändrat hans personlighet.
  3. Han var egentligen varken snäll eller en bra pappa förut. Det var bara önsketänkande från din sida. Du tänkte att han bara hade vaknat på fel sida, att han var stressad just då eller att det var du som var jobbig. I stället var han faktiskt precis så som han betedde sig. Han brydde sig mest om sig själv och var inte så intresserad av hur du och barnen hade det. När han inte längre hade någon nytta av er, så stack han.

Nummer 3 är nog vanligare än man tror, att man väljer att se en idealbild av sin partner isf verkligheten.

1 gillning

raderat…

1 gillning