Sonen reagerar knappt på skiljsmässan

Vi berättade för ca 2 mån sen att

Tror reaktionerna kommer sen när det väl blir verklighet. Så var det för oss. Nu är ju qllt fortfarande ungefär som vanligt för honom.

1 gillning

Mina killar reagerade inte så mycket när vi berättade och de har fortfarande inte haft några större reaktioner. Det är snart 3 år sen vi skildes, då var de 11 och 8 år. De blev väldigt förvånade när vi berättade, lillkillen kramade mig och sen fortsatte de med sitt efter vi pratat en stund. De var med mig och tittade på hus och nu lever vi varannan-ish vecka-liv sedan ca 2,5 år. Är nog väldigt olika hur de reagerar. Har frågat dem många gånger om hur de kände och känner efter separationen och det enda de säger är att det är lite småjobbigt att flytta på sig varje vecka men att det inte är en stor grej. Sen tycker de att jag inte behöver tjata ner om det :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Jag tror din 9-åring behöver prata med någon utanför familjen som en kurator eller psykolog.

Mina är 10 och 14. Båda krisar och får samtalshjälp. De vill inte gå i skolan heller. En överkompenserar med att vara väldigt utåtriktad, den andre försvinner in i sig själv.

Lyssna på Skilsmässopodden. De tog upp just det hur deras barn reagerat, och inte reagerat.
Vissa barn reagerar andra inte. Kan ju vara så att ni har ett barn som är tryggt och litar på er.

2 gillningar

Det låter som om ni föräldrar lyckas sköta det snyggt inför barnen! Bra jobbat!

2 gillningar

Tack för alla fina svar. Så olika märker jag. Jag tog upp det idag och han sa att han inte ville att vi slulle fråga hela tiden utan han ville bara se hur det blir. Så jag lovade att inte fråga om han lovade att fråga om han undrade något.

2 gillningar