Sommarveckor by yourself

I sommar blir första sommaren som jag inte kommer att vara tillsammans med mina barn alla semesterveckor. Det är nu åtta veckor sedan jag fann ut att min man har en annan. Vi ska snart lägga veckorna under sommaren och vi kommer detta år i stort sett ha varannan vecka.

Jag känner att jag kommer att behöva vara ledig någon vecka då jag inte har barnen för att hinna tänka, återhämta mig osv. Plus att det inte är så himla kul att vara på jobbet helt själv för många veckor. Inte heller att bara vara hemma och rensa huset inför försäljning.

Hur har ni/kommer ni använt/använda egen semester? Vad hittar ni på?
Jag skulle vilja komma iväg till något avkopplande ställe där man kan promenera, vila, tänka. Gärna vid havet.

Själv bor jag nära havet, så jag åkte till en vän i Stockholm istället, levde singelliv.

Kan rekommendera Loftahammarstrakten, här finns mycket vackert.

Jag är i ungefär samma sits, jag kommer jobba hela sommaren, har även anmält mig frivillig att jobba midsommarafton för att slippa umgås med alla lyckliga par. Har funderat på att ta en resa en vecka själv någonstans men så fort jag börjar tänka på att sitta ensam vid hotellpoolen eller ensam på en restaurang så lägger jag ner tanken. Hoppas på en bättre sommar nästa år

1 gillning

Första ensamma sommaren på 16 år. Blir att försöka vara ute så mycket som möjligt, oavsett om jag har barnen eller inte. Cykla, gå, springa, fiska, bada, klättra. Kanske tälta själv nånstans, har inte tältat sen ungdomen.

1 gillning

Jag tycker också det känns konstigt att resa någonstans själv, men så tänker jag också att jag älskar att vandra vid havet, sitta i stol och läsa osv. Det är nog mest att äta själv på restaurang som jag tycker känns riktigt märkligt.