Södermalm, Stockholm. 3 feb

Hej jag är ny här och mitt i krisen… min ex man har haft barnen hela veckan och det känns. Tar gärna en fika på söder idag om någon vill ses?

Tack,
Skönt att höra det finns fler som förstår och att det blir bättre. :slight_smile:

Hej, jag är kanske inte mogen för träff än. Är mitt i chocken… Men läste Södermalm varför jag följer tråden. Helt ny här. Skulle vara skönt att dela de jobbiga känslorna med någon som är i liknande sits. Även om skilsmässa också är min önskan så är jag helt knäckt och tårarna tar inte slut. Hur ska man klara av att vara med barnen halva deras liv som varannan vecka innebär? Oron är stor och sorgen över att man bildade familj med någon som inte gör en lycklig på det sättet man önskar, är också stor.

1 gillning

Jag känner med dig @Storstadstjej
Vad skönt att du iallafall vet att du inte vill fortsätta i ert förhållande. Men jag förstår att det gör ont.

Jag ska hem och träffa barnen idag, jag är stark varannan dag - hoppas jag kan hålla ihop känslorna för barnen. Måste bo ihop med mitt X pga bostadssituationen, men jag vill helst flytta ut, köpa nya möbler och börja om.

Jag har pratat men många vänner och kollegor och de har varit ett enormt stöd, men känner det skulle vara skönt att få prata med någon annan som vet vad man går igenom. Jag har även gått till en psykolog som rekommenderade en barnpsykolog som kan hjälpa och stötta oss i hur och var vi berättar gör barnen och få råd i vad som är bäst för dem.

Den här krisen tog hårt på mig, och jag är sjukskriven eftersom jag inte haft några marginaler över för att bearbeta min sorg. Så hoppas sorgen kommer när barnen är i skolan.

Hör av dig när eller om du är redo att ses, jag tar gärna en fika eller promenad.