Snart 3 år senare

Tre år. Wow. Ja det går fort, sannerligen.

Det blev ju lite olika vägar för oss två @Astel men jag minns dig som en otroligt bra vän att ha när det stormade omkring en. Jag hoppas verkligen att du hittar rätt framöver.

Kram från plåtburken

Jag minns dig @Astel jag kikar också in ibland 2,5 år senare. Mycket av dina ord känns igen.
En sak man lita på hur fruktansvärt det än är att gå igenom en sån här livskris och det är att tiden verkligen gör sitt.
Allt gott till dig.

4 gillningar

@TinCanMan vad roligt att “se” dig! Och kan bara instämma, dina kloka ord höll mig många gånger på min stig. Hoppas att du mår bra. Och jag hoppas också, eller, jag är rätt övertygad om att med Karma i ryggen kommer hitta rätt :wink:

Men som alltid. Allt har sin tid.
Sköt om dig.

Kram /A

Hej @Mamma79!
Vi hängde ju här samtidigt och någorlunda liknande historier vill jag minnas. Hur mår du idag?
Och visst är det så. Tiden läker verkligen alla sår. Dock tror jag att ärren alltid kommer att finnas kvar. Vissa saker som mitt X hävde ur sig är jag osäker på de någonsin försvinner. Även om det inte svider att tänka på de idag. Men de flashar ff förbi för mitt inre mellan varven.

Min stora utmaning är att helt enkelt klara mig själv. Kort och koncist, det är grejen.

Som balsam för själen. Tack!

Läker tiden alla sår? Eller lär man sig helt enkelt att leva med dem fast de gör ont fortfarande. Det kanske tar olika lång tid för olika personer, det är rimligt. För mig tar det lång tid.

3 gillningar

1000 tack.
Behövde precis det!
Vet nu att jag är på väg men har långt kvar…

1 gillning

Jag tror att det tar olika lång tid för alla. Men är övertygad om att tids nog läker alla sår. Även om ärren alltid finns lvar och påminner oss så bleknar även ärren.
Tid kära daggis, ge dug själv tid att läka :heart:

1 gillning

Tack @Astel för ditt fina inlägg. Har varit borta från forumet ganska länge. Känner igen mig i så mkt av det du skriver. Även ärren bleknar. Börjar längta efter nya steg i livet. Drömmer framåt om ny bostad på annan ort. Tids nog. Inte längre en flykt bort ifrån något utan en stark längtan mot något. Roligt att se även @TinCanMan och @Mamma79 igen. <3 Livet rör sig framåt, många gånger i spiralform. Sakta tar man sig framåt i spiralen. Tror att man fallit bakåt men hela tiden ett nytt varv framåt, nya insikter. Känner mig helare än på länge i mitt liv. Glad att höra från er alla. kram Nilla

1 gillning

Ja herregud - tiden går fort och mycket har hänt. Jag är inte samma person längre, på gott o ont. Jag har fortfarande mina dippar och min känsla av att inte duga - jag brottas med ”att lita på”. Jag kan vara stark ena stunden och faller som ett korthus andra stunder.
Jag mår för det mesta bra och jag känner så mycket för alla ”nya” som har hittat hit.
Tiden ör ens vän - en klyscha - men en sann sådan,
Kramar

7 gillningar

Tack❤️ Det ger hopp och kraft när allt annat är som ett oändligt jyttjebad. När första tanken inte längre är centrerad till ”vad var det som hände” vet man att det finns ljus i tunneln

1 gillning