SMS vi inte ska skicka! Skriv dem här

Nu vet jag hur lite som krävs för att förstöra en annans människas liv. Det krävdes bara du.

1 gillning

Det du lämnade efter dig är ovärderligt. Enorma hål i själen går inte att värdera.

1 gillning

Jag känner ingen falskare människa än du. Men å andra sidan: Jag kände tydligen aldrig dig.

1 gillning

Undrar om du är nöjd. Du förstörde mitt liv. Vann du då? Och i så fall, vad vinner man?

1 gillning

18 år. Jag gav allt. Det gjorde inte du. Men du tog allt. Alltid något.

2 gillningar

Ingen domstol dömde dig. Inget samhälle dömde dig. Ingen dömde dig. Alla stod på din sida. Alla står på din sida.

Du är det vidrigaste som finns. Någon gång borde sanningen komma fram.

3 gillningar

Sanningen kommer alltid fram!

3 gillningar

Att du var en sådan person som kunde göra det värsta mot någon i ett förhållande, det trodde jag aldrig. En person som jag gjort allt för, en person som jag valde att skaffa barn med. Den yngsta inte alls så gammal. Jag hatar verkligen dig o jag skäms!! Skäms för att jag valde dig, dig som pappa till mina barn. En pappa som inte alls ville kämpa för mig o familjen, en pappa som valde att bli kär i en annan!! Men karma kommer bita dig i arslet o snart med hoppas jag!! Lev i din jävla bubbla men när den spricker så se till att MINA barn inte blir drabbade för då blir det krig!!!

2 gillningar

Känner hur livet rinner ur mig, orkar inte mer. Fegt? Ja kanske det, men orken finns inte längre.

Det enda jag vill göra ikväll: krypa upp i soffan med dig. Se en dålig film på Netflix. Få somna brevid dig i sängen. Men jag får inte länge göra det. Du vill inte längre det. Aldrig mer.

Hur kunde vi låta det gå så långt att vi hamnade här? Är det verkligen så här du ville att det skulle bli?

3 gillningar

Vår son är inte glad längre…
Du har tagit glädjen ifrån vår son!
Du har stulit lyckan ifrån vår fina son!!

Hur i helvete är du skapt människa??
Fattar du inte att han känner sig övergiven av dig???
Hur i helvete kan karljäveln vara värd att offra sina barn för???

5 gillningar

Saknar dig. Sitter och kollar film i soffan helt ensam, vill ju vara med dig, sitta och skratta och prata med dig om dagen. Varför lämnade du mig, för vadå?

1 gillning

Kunde varit mina ord, fast flera år senare…

1 gillning

Om du inte ens är värd mitt hat. Vad är du då värd?

1 gillning

Jag vet inte varför du slutade älska mig eller bry dig om mig. Du sa alltid, även efter uppbrottet, att jag varit fantastisk mot dig. Ändå dög det inte. Kanske var jag inte snygg nog. Inte spännande nog. Inte ung nog.

Men jag fanns alltid för dig, och gjorde allt för din skull. Närhelst du behövde mig såg jag till att finnas, oavsett var jag var eller vad jag gjorde
Men när jag behövde dig, när jag var längst ner i ensamhet eller sorg kallade du mig klängig, patetisk, sa att jag fick skylla mig själv. Du ville inte släppa det du gjorde för min skull. Till och med rensa ogräs var viktigare!

Men svårast av allt är ändå att inse att alla dina ord och löften betydde så lite. Hur vi förr om åren låg tillsammans och pratade om framtiden. Du sa att du älskade mig, ville vara med mig och bygga en framtid med mig. Du berättade till och med om den kyrka du ville gifta dig i med mig.

Nevermore, nevermore…

Inget av det betydde någonting. Fast jag trodde på dig och trodde att du var annorlunda. Trodde att du var den första som inte skulle svika. Som inte skulle ändras.

Nevermore, nevermore

Nu vet jag bättre. Men kan inte förstå varför du inte avslutade direkt när dina känslor ändrades? Ville du se mig kämpa förgäves? Gå sakta sönder? Eller var det bara bekvämligheten att ha mig när det passade? Få ut det du kunde av mig när det roade dig, men annars behandla mig som en bortkastad trasa?

Jag är ensam igen. För evigt ensam. Ingen att vända mig till. Ingen som hjälper.
Och ingen som älskar.

Och jag måste åka förbi där du nu bor varje dag till jobbet. Restaurangen där vi hade en av våra första dejter och gick till vid speciella tillfällen. Konditoriet där vi iskalla vintrar myste över en kopp te efter en dag på stan. Parken som var “vår” där vi ofta avslutade kvällar ute för att titta på utsikten över stan innan vi gick hem.

Nevermore, nevermore

7 gillningar

Du har alltså aktivt valt bort dina barn…
Dina barn som du levt för i hela deras liv!
Det enda liv barnen känner till!
Herregud en sån sjuk människa du har blivit… Hur i helvete kan karljäveln vara värd mer än dina barn för dig??? jag vägrar tro det om dig, jag kan bara inte!!

Du lyssnar inte på mig, jag når dig inte längre…
Varför gör inte xxxxxx nått??
Varför gör inte xxxx nått??
Du behöver professionell hjälp!
Du behöver vård!
Varför är det ingen som hjälper dig??

Men jag har förstått det nu, du är förlorad, nu är det jag och våra fina barn själva, utan dig…
Du finns inte längre…
Den fina människan finns inte längre…
Mina barns mamma finns inte längre…

Här hemma är allt som vanligt, allt funkar bra.
Du har bleknat bort, som du aldrig funnits här med oss, som du har dött och försvunnit…
Varför kunde du inte ha gjort det istället så kunde vi iallafall ha minnet kvar av dig som den fantastiskt fina godhjärtade människa och mamma du en gång var, och inte som det sjuka monstret du förvandlats till?..

5 gillningar

Jag hatar dig så jävla mycket. Du har förstört mitt liv. Du har förstört hela mig. Du är det vidrigaste som finns. Hur fan kan världen se dig som nån jävla idol? Måste få ur mig hatet.

Det jag verkligen vill säga:

Jag gjorde allt för dig. Jag gjorde allt för vår familj. Du spottade på det.

Nu gör du allt för någon annan. Allt du vägrade förut. Tack för ingenting. Tack för absolut ingenting.

2 gillningar

Du är ju ändå så fruktansvärt patetisk… Tror du någon går på din fasad? Dina tilltag och förehavanden är både skrattretande och lite sorgliga på samma gång.

Du vill förmodligen inte veta… Men jag skriver det ändå. Jag är så tacksam över att jag fick reda på ditt svek. Så tacksam över att det inte hann gå flera år till. Så tacksam att jag är så pass grundtrygg och stark att jag mår bättre nu än innan ditt svek. Jag är på väg åt rätt håll. Jag mår bra, men - sorry to break it to you - det gör inte du.

2 gillningar

En sak bad jag dig om! En sak!! Bevara den goda kontakten med våra vuxna barn. Gå inte i din fars fotspår. Inte ens det klarade du. Din egen lycka går före alla andras. Din fega, patetiska skitstövel!!!

2 gillningar

Helt ärligt tycker jag att du är dum i huvudet!
Kan du sluta att gapa och skrika på mig och hjälpa till istället så att vi kommer ifrån varandra fort!

Jävla idiot!