SMS vi inte ska skicka! Skriv dem här

Låter exakt som det jag själv skulle vilja skriva💔

Droppen. Verkligen droppen. En av mina vänninor. Nu. Först nu. Flera år senare fattar jag varför hon bara la av att höra sv sig. För att du och hon låg när jag inte var hemma. I mitt hem. Och i hennes. Vet du. Jsg kände inte nått mer än jaha. Nä nu räcker det. Hoppas jag får den. Blä för dig.

1 gillning

Du kunde ha berättat för vår son att jag visste om din nya relation. Barn ska inte bära hemligheter gentemot den andre föräldern. Stå för vad du har gjort.

2 gillningar

Idag är en sån dag då jag saknar dig så galet mycket! Jag vill bara att allting ska vara som förut. Jag tänker på alla glada minnen tillsammans. Jag vill bara krypa upp i din famn och höra dig säga att allting blir bra :sob:

3 gillningar

Jag har kommit över dig.

12 gillningar

Trodde vi var starkare. Trodde vår kärlek skulle överleva allt…:pensive::pensive::pensive:men tyvärr. Smärtan e så stark ibland att den svämmar över. Saknar familjen så mkt…oss 3. Kommer aldrig förstå…men det blir väl bättre.

1 gillning

Ja jag har numera förstått att du aldrig älskade mig fullt ut. Jag dög aldrig för den jag är. Du skulle under alla år förändra mig. Tråkigt att jag inte förstod det tidigare. Så jag slapp slösa 30 år av mitt liv på dig.

5 gillningar

Exakt så! Försöker man förändra varandra är man inte rätt!

1 gillning

För två veckor sedan började äntligen vårt nästa äventyr. Jag driver det som en projektledare , för du är om möjligt ännu mer handfallen än jag i detta. Men vet du, vi kommer klara oss bra. Jag är skräckslagen så klart. För att bli ensam. För att bli ångerfull. Men det hjälps inte. Vi har dragit ner brallorna så långt vi klarat, och nu är i alla fall min gräns nådd (Ok sen 3 år tillbaka, men ändå). Jag vill leva. LEVA!! Jag ska ta tillbaka min energi. Den har pyst ut ur mig som en billig heliumbalong. Jag har inte varit glad, pirrig, ja precis! Pirrig! På jättelänge. Jag vet att du är på exakt samma ställe.
Vi gör det tillsammans. Med empati. Med respekt. Men nu lämnar vi varandra. Vi har alltid levt för dagen, lite oansvarigt tycker säkert många, men fan vad kul vi haft
Älskar dig, det vet du.

K

Edit: hmmm ja alltså ehhrrrr. Det här är ju ett sms som jag naturligtvis VILL skicka, och kommer sannolikt göra i någon form. Som brev, prat, eller faktiskt ett mess. Så jag skrev uppenbarligen i helt fel tråd den där kvällen. Jag skyller det på ett par glas vin och ett anfall av ärlig kärlek till min fru. Ber om överseende :blush:

2 gillningar

Gör något nån gång. Sluta tycka så synd om dig själv. Ta tag i ditt mående och gå på dina möten. Lägg inte skuld på alla andra. Sluta vara elak och ful i min mot din familj för att du inte mår bra. Vi mår inte heller bra då. Får det dig att må bra? Att du gör oss ledsna och får oss att må dåligt? Du driver bort alla. För din och allas skull. Ta tag i dig själv.

3 gillningar

Ont, ont , ont, det gör fortfarande så ont at du inte älskade vår familj tillräckligt

1 gillning

Jag vet nu att du slutade älska mig som du alltid gjort…något år innan allt hände. Jag är stark och kommer klara mig utan dig även om jag aldrig velat det…aldrig…:pensive::pensive:
Funderat mkt på allt…

1 gillning

Jag borde blivit lättad, men jag blev chockad och ledsen. Jag skulle låtit dig gå. Men istället stannade du hemma. Jag blir så skakis och rädd och du blir så arg. Jag sa mycket dumt. Förlåt. Men du beter dig så illa. Du sårar mig. Mycket. Förstår du inte? Du vill att jag går med på dina ”äventyr”. Jag vill inte. Det är helt emot mig. Jag vill ju bara bli fri. Ändå beter jag mig som om världen rämnar. Du förtjänar mig inte. Men jag beter mig som om jsg inte kan vara utan dig. Men jag vill vara utan dig. Egentligen.

2 gillningar

Jag älskar dig, men det känns bara som att du stöter bort mig! Vi skulle ju försöka, men allt jag känner är att mina känslor försvinner. Mina regler gäller tydligen inte bara dina, var det alltid bara på dina villor vi skulle försöka? Är allt detta bara för att vinna tid till annat?

Jag trodde jag var din person i livet. Jag trodde att även om vi tappat bort oss på vägen så fanns något större mellan oss, något starkare. Jag var så trygg i det. Jag undrar när jag slutade vara din plats i livet? Jag undrar varför du inte sa något då. Jag kommer att klara mig själv, jag har ju gjort det så länge när jag tänker efter. Men jag vill det fan inte.

6 gillningar

Dessutom tror jag att du fattar fel beslut. Jag vet att det oroar dig. Jag bekräftar härmed DU FATTAR FEL BESLUT.

1 gillning

Underbart! Det är så fantastiskt att få höra att man kan bli lyckligare efter en skilsmässa. Jag är så orolig för ensamheten och för mina tonåringar så jag har stannat i ett destruktivt förhållande alldeles för länge. Nu tog jag beslutet och slängde ut honom men gud vilken ensamhet jag känner, orolig för mina två tonåringar och framtiden, Jag blir så glad och får tillbaka hoppet nu när jag läste ditt sms, tack.

3 gillningar

Jag lovade mig själv att inte kontakta dig mer men jag måste få ur mig detta. Jag vet att de inte gör någon skillnad, så mycket som jag försökt prata med dig men inte nått fram. Jag har accepterat ditt beslut och det vet du. Vad jag inte accepterat och aldrig kommer göra är att du tillät dig få känslor för en tjejkompis. Hade du träffat en random tjej efter våran separation hade läget varit annorlunda. Det är känslor man inte kan rå för. Jag har accepterat att jag aldrig kommer få veta exakt hur det ligger till, du är för feg för det. Du ljög ju om att du sov hos henne så det finns säkert massa mer du ljugit om. Men du ljög ju ”för min skull, för att jag inte skulle bli sårad” Men jag blir fan mer sårad över att du inte kan vara ärlig. Det känns helt fruktansvärt att jag efter 16 år tillsammans med dig, inte förtjänar att få sanningen. Att den jag litade mest på, den jag älskade mest av allt, den jag ville bli gammal med inte ens behandlar mig med respekt. Jag inser att jag inte kan vara din vän, hur mycket jag än vill. Så dåligt som jag mådde förra veckan och du brydde dig inte ens. Det är inte vänskap. ”Ryck upp dig innan du går i personlig konkurs, du kommer få kronofogden efter dig” Tack, det värmde verkligen

5 gillningar

Jag ser nu hur jag på alla möjliga sätt anpassat mig efter dig. Slätat över, låtit dig hållas, varit en buffert. Det skaver i min självbild, den som är stark, självständig, full av åsikter och inte tar någon skit. Jag vill inte backa tillbaka dit. Ändå vill jag ha dig kvar. Jag såg en bild av dig på Instagram, du såg så lycklig ut. Det var längesedan jag såg dig så glad. Jag tänkte DEN snubben älskar jag så.

2 gillningar

Du ljuger så himlen trillar ner. Du är lat och vill inte ens fixa nått. Det enda du pratar om är sex. Inte fixa färdigt renovering. Inte fixa bilen. Inte städa. Du sitter fadt i din offerkofta och drar iväg och ljuger för alla men de skulle se ditt rätta jag. Ditt ego lata jag som inte ens kan dammsuga på ett helt år. Eller på fem år få färdigt ett jävla garage. Eller i två år inte ha el i halva huset. Du som är elektriker. För atr du inte har inspiration. Lat är du. Lat. Och en lögnaktig svikare som bara ser sitt eget hela tiden. Världen snurrar inte runt dig. Ego.

1 gillning