Skilsmässopapper

Hur långt efter separation skivkade ni in skilsmässopapperena? Samt gjorde bodelning?

Vi var bara sambos, men hade varit det i 24 år. Det dröjde 1,5 år innan vi var färdiga med bodelningen. Det gick ändå rätt bra.

1 gillning

Mitt ex hade väldigt bråttom, ca tre månader efter jag fick reda på att han ville skiljas var bodelningen och allt klart.

1 gillning

Oj de va väldigt snabbt…har ni barn inblandade?

Ja de var 12 och 15 då. Vi hade varit tsm i 26 år varav gifta i 17+.

1 gillning

Oj… de va snabba ryck från hans sida… jag är väldigt försiktigt framåt. Dock tär det rejält på mig… men vill att barnen ska lida så lite som möjligt.så jag har inte tagit nånting knappt från huset… men känner att måste ta och skicka in papperna snart är ändå 6 månader betänketid.

1 gillning

Jo men han hade redan en ny som han flyttade ihop med ca 12 h efter han meddelade mig att han ville skiljas. Så antar att hon pushade på lite. 6 veckor efter han flyttade presenterades hon för alla hans vänner. Som inte ens visste att vi hade separerat…

1 gillning

Å fy fan… det är sjukt hur folk fungerar. Jag tycker att de är nog jobbigt att exet kollar allt jag gör. Har sagt till flera ggr, så nu har de blivit att vi inte ska ha kontakt,men exet håller inte sitt ord. Pratar ni med varandra? Vet inte hur jag skulle hantera din situation, måste vara jättejobbigt