Skilsmässoansökan via nätet och vårdnad

Hej på er! Helt ny här och har en fundering. Vi skickade in ansökan om skilsmässa förra veckan, med hjälp av BankID. Maken står som sökande nr 1 och därav fick han klicka i alla alternativ om vårdnad osv. Jag var inte med förrän på slutet och kunde inte se vad han klickat i och blir nu jättenojjig! Jag litar ju eg på det han säger, att han fyllde i att vårdnaden ska fortsätta vara gemensam, men kan inte se något om det på ’min’ ansökan. O jag vet mkt väl hur folk kan bete sig i en skilsmässa så nojjar sönder. Jag kan ju bara godkänna det han klickat i. Men står ingenting alls om vårdnad. Bara att vi har gemensam vårdnad. Men visst borde det stå på min ansökan att något ska ändras om vårdnaden om han klickat i det? Någon som har erfarenhet av detta? Hjälp!

Ja! Om det inte står något är det gemensam vårdnad som gäller. Om vårdnaden ska ändras och övergå till bara en föräldet, måste ju naturligtvis den andre godkänna detta! Om inte, hade detta kunnat användas av en massa människor som bråkar med anledning av seperation, och så är det ju inte!

1 gillning

Ja jag fattar väl eg det men blir så himla nojjig! Tusen tack för ditt lugnande svar!

1 gillning