Skilsmässan som blev bok och kanske räddningen ur livskrisen som följde

Hej alla skilda, ensamma eller lyckligt på ny kvist.

För mig har det varit ett uppvaknande och kanske till och med räddningen ur den livskris jag hamnade i efter min skilsmässan att skriva en bok om det. Får jag lov att nämna den här? Ta bort den här postningen annars.
Jag har fått höra att den är förlösande läsning, att även om du som läsare inte väljer att lika drastiska bryta upp med allt som jag gjorde så kan boken ge dig trygghet i att avgrunden inte väntar dig där i livet efter kärleken.

Så här skriver Fredrik Ekblad, redaktör Österlenmagasinet

”I Alex Epicures starka, gripande, utlämnande men samtidigt djupt inspirerande och livsbejakande bok ”Och jag gav mig iväg” får man ta del av författarens svårlösta livspussel, djupa och grunda relationer, existentiella resonemang, konsumtionskritik, och oväntade möten. Tillsammans med levande miljöbeskrivningar från franska alpernas puderfluffiga branter till Atlantkustens utmanande surfspots inbjuder boken till sträckläsning. Kan varmt rekommenderas om du när en dröm om att leva vanlife eller bara vill ta en paus från ekorrhjulet en stund.”

Titel
Och jag gav mig iväg

Finns på Adlibris och alla andra handelsplatser för böcker.

Kram på dig där ute i ensamheten. Älska dig själv och njut av livet som det kommer till dig.
/ Alex Epicure

Ok, du lämnade alltså? Du lämnades inte?

Hur menar du?

Jag har det väldigt bra nu, bättre än jag någonsin haft det trots att jag lever i en minimal campervan. Men det började i en frustrerad situation där mitt ex tog mina barn ifrån mig med kort varsel och flyttade till Portugal… Det jag hade byggt mitt liv på efter skilsmässan raserades, jag gav nästan upp. Men så… Ja, läs boken :wink:

Min fråga är enkel: blev du lämnad eller var det ditt val att bryta upp?

2 gillningar

Älskar att läsa och boken låter spännande. Jag vill dock gärna veta vinkeln på berättelsen. Lämnade du? Blev du lämnad?

2 gillningar

Man är alltid två när det är en skilsmässa men jag ville kämpa för att våra barn skulle ha både mamma och pappa. När mamman stack utomlands med sin nya kille, på ett sätt som gjorde mitt liv minst sagt svårt så var det bara gråa moln och svårt att få luft. Jag äskade mina barn, jag älskar dem fortfarande, men nu har jag accepterat situationen och mitt nya livsöde. Solen lyser på mig även när det regnar. Vägen dit är det boken handlar om.