Skilsmässa

Hej @Heartbroken1, det måste vara jävligt äckligt att hamna i den positionen du nu är då allt du gör nu är resultatet av någon annans beslut som du inte visste om/inte fick ta del av osv…

:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart: Du reser dig tjejen och blir starkare efter all skit :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

1 gillning

Hoppas att du får lägenheten!

Själv blir jag tokig, han kommer hem till oss varje torsdag för att laga mat till barnen och ta dottern till träning. Men det känns som att han invaderar mitt hem. Han hämtade sina saker i söndags men vet att han går och plockar sånt han tycker sig glömt. Så jag ser ju att det saknas något, men kan inte alltid sätta fingret på vad det är. De saker som är hans som jag har packat åt honom, men som han inte vill ha tar han inte med sig.

Sen så har han börjat blir smått elak, tycker att nu när jag inte skickar arg eller ledsna meddelanden så borde han ju vara nöjd. Lite smått hotfull och jag gissar på att han ångrar att han sagt att han inte tänker tvinga mig att sälja huset. Nu har han börjat hota om att han ska köpa ut mig om det ska vara tjafs. Vilket det inte är, vi är bara oense om vad han ska betala tills huset är skiftat. Jag tycker underhåll samt 50% av räntorna på bolånen. Men han vill inte betala något för ett ställe där han inte bor.

Idag fyllde jag i blanketten för att byta efternamn, framåtdaterade den till den dagen vi kan fullfölja skilsmässan. Vill förutom barnen inte ha någon koppling till honom när denna skit är över…

2 gillningar

:sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:

Underbart @Heartbroken1 bra jobbat idag :sparkling_heart:

1 gillning

Usch jobbiga känslor det där att den man litat på mest i hela värden sviker en så. Och det man trodde skulle bli med att ta hand om barnbarn tillsammans också är borta. Det är dom känslorna som jag tyckte var jobbigast att bli så LURAD.
Men det finns ingen annan väg än att kämpa på och låta det ta tid. Styrkekramar :hugs:

2 gillningar

Lider med dig:hugs:

Mycket klarsynta reflektioner!

Stor igenkänning i att ge honom ALLT i alla år, men ändå få tillbaka att han inte känt sig älskad och sedd. Det blir jobbiga tider för våra ex när vi flyttar!

Fullt fokus på dig själv nu - det är du som förtjänar allt! :dizzy:

1 gillning

2 månader här också snart. Går igenom detsamma som du. Har ju vuxna barn så där är lite skillnad. Den yngsta ,22 år bor ännu med mig men köar för studielägenhet. Idag skall också min x med nya till vår ö ute i skärgården. Jävla skit. Är så ledsen.

1 gillning

Tack, ska försöka. Min dotter, mitt allt , kommer hit med sambo och fixa lite ved till sig. Skall släpa kvistar hela dagen, gråta, dricka öl, bada bastu och skita i min x. Har inte sovit men det kommer att bli en bra dag

2 gillningar

Usch tufft att bli behandlad så efter många år. Och detta att " häxan" måste vara med när han ska träffa sonen. Förstår mig inte på detta inget som Sonen har valt

3 gillningar

Det är som om dom inte skulle kunna tänka mera alls. Förstår dig. Ingen bra dag här heller. Ex inte svarat. Förstår eftersom igår morse skrev jag att vi inte ska ses eller skriva. Vet, ena dagen det ena och andra det andra. Han vet väl inte vad han skall följa. Nå, han får ta mina skitdagar nu bara.

2 gillningar

…raderat…
…avslutar kontot…

3 gillningar

Precis som @fd_intebitter skriver så tror jag att karlar resonerar helt olika, nu har " Svikaren " en ny kvinnokropp och ty sig till, han tänker inte på att om 1 år - 3år är det andra känslor i hans kropp. Hans värderingar å annat kanske krockar framöver.

Jag redigerar lite här: precis @Heartbroken1, detta om åldersskillnader osv…

3 gillningar

…raderat…
…avslutar kontot…

3 gillningar

…raderat…
…avslutar kontot…

…raderat…
…avslutar kontot…

1 gillning

Förstår det usch vad hemskt att behöva dela bostad i detta läge.
Jag kunde inte bo ihop utan bodde borta hos min syster och min mamma under 1 månads tid.
Innan ex och ungtjejen fick tillgång till stället som dom nu hyr.

1 gillning

Blir bara sne när han skriver ”ska VI ta barnen”. Människor har så låg empatisk förmåga så jag blir matt :pensive:

4 gillningar

Hej @Heartbroken1… Jag kom på en berättelse nyss, troligtvis en skröna, men ändå bra.

En fru fick höra av sin man att dom skulle skiljas, hon fick X dagar på sig att försvinna från hemmet.
Frun älskade huset, hon stortrivdes där.
Herrn ville inte prata vidare, men han sa att han hade en finare dam med klass på gång.
Flyttdagen kom och frun njöt en sista måltid i huset, färska goa räkor + aioli. Hon var jätteledsen, när sista flyttkartongen var ute,då gick hon in en sista gång och flinade.

Herrn och nya damen flyttade in, efter en tid så tyckte nya damen att det luktade i huset, dom tog dit en städfirma. Men lukten var kvar och blev värre, en stor Sanitetsfirma tar sig an hela huset till en dyr prislapp.

Men lukten finns fortfarande kvar, damen kräver att huset säljs och ett nytt fixas.
Mäklare försöker sälja huset utan resultat, då dyker X-frun upp och köper.
Väl inne i gamla huset går hon fram till gardinstängerna vid fönstren och tar ner dessa och häller ut resterna av räkor + skal, vädrar ut allt, nästa dag är luktsn borta.

Kanske du ska pröva detta Heartbroken

4 gillningar

Så blir det. Det kommer att bli bra. Det blir det alltid. Inte som man tänkt men något annat. Förmodligen bättre. Blir ändå upprörd på nötter som inte kan tänka innan dom öppnar munnen :smirk:

1 gillning