Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Skilsmässa

Vad glad jag blir av ditt inlägg=)
Det kommer nog sluta bättre för dig och barnen än för honom! Han får se vad han missar helt enkelt

Exakt.

Jag kollade hennes insta nyss, det är öppet.
O hon hade lagt upp en film där de tränar o han är med o hjälper till.
De är i en stad som är “vår” och jag får en klump i magen. Mår illa.

Har jag hängt med rätt om jag säger att det va typ 14 dgr sedan ni berättade för barnen och den nya flashar på Insta? I så fall ”Been there, felt that…” Det är så ofattbart sorgliga människor som gör så. Man är tvungen att visa upp skiten/sveket - vad man nu vill kalla det - utan att ha en enda tanke på alla inblandade. Så fruktansvärt lågt och totalt verklighetsfrånvänt.

Men vet du. Det blir bättre. Mitt starkaste råd till dig är att skita i att se och följa sociala medier. Man målar upp mer än vad som är hälsosamt.

All styrka till dig :cherry_blossom:

2 gillningar

Vi berättade för dem förra onsdagen så det är väldigt kort tid son gått.
Jag känner mer och mer att den fine man han var är helt borta.
Han som alltid har satt familjen fränst o nu måste han påminnas om att han har barn.
Hon verkar också extremt omogen o lägger ut saker.
Men hon har ju inte familj själv.
Jag vet att jag inte borde titta på sociala medier för det smärtar bara.
Vill bara att allt ska vara över o att jag kan flytta o gå vidare.
Hoppas framtiden blir bättre

Den kommer att bli bättre. Det vågar jag lova. Försök att se på dom som förlorare. För i det långa loppet tänker jag att det är det som är. Gör man en sån här grej mot någon kommer man alltid bära det med sig.

1 gillning

Ja jag försöker se framåt men det är stundtals tungt. Han har fortfarande inte kommit hem.
Har försökt sysselsätta mig o barnen men tankarna fladdrar iväg. Är så sviken o besviken.
O han lever loppan med sin unga älskarinna.
De skapar kaos o drar iväg. Smitare

Han kom hem vid sextiden. Vi pratade o barnen var med i ca en timme. Sedan gjorde jag mat och under tiden pratade bara han o jag och jag gick fram och gav honom en kram fast jag inte tänkt det först efter allt som hänt o vi grät.
Efter maten pratade vi om lite praktiska saker o boende osv.
O sedan sa han att han måste åka o reda ut vissa saker med henne.
Jag vet inte om det var tanken från början att åka dit och att det bara blev ett svepskäl, men nu åkte han nyss o jag vet inte om han kommer hem.
Så jag känner mig villrådig, vad händer?

En lugn dag idag.
Vi var hemma på kvällen åt mat tittade lite på tv pratade lite o kramades o grät.
Jag blir så ledsen när jag tänker på alla om man gjort si o så hade det kanske slutat annorlunda.
Jag vet att vi närmar oss slutet o jag vill inte.
Han tycker jag är snäll o klok.
Jag vet inte, försöker se allt från olika perspektiv o se till allas bästa.
Men mitt hjärta blöder o jag vet inte om jag någonsin kommer att bli riktigt hel.
Denna sorg kommer att följa mig resten av livet.
Ledsen.

1 gillning

Idag har jag bara träffat honom hastigt när han hämtade gymväskan.
Han skrev sen att han var klar o jag skrev att det fanns mat.
Då skrev han att han skulle äta på stamstället. Säkert med henne.
Jag måste väl börja vänja mig vid att han inte ingår i min familj längre.
Känns konstigt efter 24 år. Bortvald.
O han lever loppan med sin nya.
I morgon kommer en mäklare o värderar huset.
Jag hoppas att jag hittar ett bra boende inom kort.
Känner mig som en främling i mitt egna hem.

1 gillning

Fruktansvärt hjärntrött idag. Urlakad.
Mäklaren kommer idag.
Det är jobbigt när man innerst inne inte vill.
O han är i det blå med sin nya unga tjej.
Hon är ju en annan generation.
Tror att det kommer att krocka i vardagen, för hon kommer inte passa upp honom o barnen.
Jag gjorde matlåda åt honom till idag.
O jag tvättar åt alla fortfarande.
I morgon ska jag färga fransar o bryn för att piffa upp mig.

Hej. Skit i att fixa matlåda å sånt, han blåser ju dig. Vill han ha mat så får han väl handla å fixa själv, stå på dig.

5 gillningar

Bra där @Heartbroken1, se till att pyssla om dig själv så du mår bra.
Men sluta passa upp på honom! Matlåda kan han gott ordna själv. Ta hand om dig :heart:

3 gillningar

Ska jag vara ärlig så hoppas jag faktiskt att hon inte passar upp, fixar matlådor och sköter hans tvätt. Det är han nog gammal nog att göra själv.

Det är fruktansvärt att bli lämnad på det här sättet, men jag tycker att du verkar väldigt fin person, så hoppas att du ändå kan få ett bättre liv framöver. Utan att passa upp på någon.

Kram

1 gillning

Tack ni som skriver.
Jag får ofta höra att jag är snäll o godhjärtad, o vart har det lett mig?
Jag tycker om att ta hand om de mina o har inte sett det som någon uppoffring.
Men i kväll blev jag ledsen när han säger att det har varit dåligt i minst 2 år.
Varför har han inte sagt något?
Han säger att han gjort det.
O nu strax innan läggdax kom han o sa att han ska åka till en annan stad o träna o kanske blir borta över natten. Med henne såklart.
Förra helgen var han borta fre till sön.
Jag förklarade att han inte kan vara borta varje helg på kärleksresa o lämna oss, framför allt inte barnen. Han kan väl också göra något kul med dem. Jag skulle behöva åka iväg.
Han frågade om han skulle flytta till henne så länge men det vill jag inte
O inte han heller med tanke på barnen.
Det har verkligen varit jobbigt idag.

1 gillning

Varför han inte sagt något?
Bra fråga. Han kanske inte haft ngt att jämföra med tidigare.
Fast han säger att han gjort det.
Mitt ex tog inte in när jag påpekade saker i vårt förhållande som jag tyckte var dåligt för hon tyckte det fungerade. Sista sittningen på andra omgången av rådgivningen sa jag att jag ville skiljas men hon ville fortsätta försöka. Fjärde omgången av rådgivningen när jag sa att jag ville skiljas sa hon att hon ville fortsätta försöka men då satte jag ner foten. 2 år efter skilsmässopappernas underskrivande, 1,5 år efter att skilsmässan gått igenom och exet flyttat till annat boende får hon en chock när jag träffar en ny. Då förstår hon att det är över och att det inte finns något hopp att det ska bli vi igen.

Varför inte? Sparka ut honom. Hur kul på en skala 1 till 10 är det att bo med någon som du vet har en annan? Låt han fixa sitt eget boende. Far han i a f bort till henne över nätter/ helger, hur mycket är han med barnen då? Låt han ta sitt pick och pack och dra. Nu har han det väldigt bekvämt, leker familjeliv med dig och barnen och sedan lämnar er och drar till älskarinnan. Ut med karlsloken.

3 gillningar

Jag håller med Rulle ! Din karlslok nyttjar dig grovt.

1 gillning

Ja jag vet varken ut eller in.
Men flyttar han till henne får ju jag ta hand om allt. Och han lever barnfritt med sin nya unga tjej.
Dessutom åker dottern bil med honom 4 dagar i veckan så det blir lite krångligt.
Jag hoppas det kan lösa sig med boende för mig snart. Att jag i alla fall vet vart jag ska ta vägen.
Sedan kan det ju ta någon månad till innan jag flyttar.
Så just nu är det bra att han bor hemma.

Helt slut o går o lägger mig nu.
Han har inte kommit hem än o jag vet inte om o när han kommer.
Känns konstigt att efter alla dessa år så är man bortkopplad.
O så åker han iväg i morgon över natten.
Svårt att komma framåt när han aldrig är hemma.
Han vill väl bara vara med sin unga tjej o lika unga polare.
Igår var han o dottern till en släkting.
Han frågade om hon ville berätta o då sa hon Ska jag säga att du varit otrogen?
Då blev han arg utan hans version (för att se bra ut) det är att det har varit dåligt hemma o att han fick kärlek från annat håll o har träffat en annan.
Släktingen ropade till då han sa att han träffat en annan, sunt att någon reagerar.
Det har inte varit dåligt i flera år enligt mig i alla fall. Så det är tråkigt om han sprider sådant.

1 gillning

Förstår inte hur du klarar att ha honom där. Måste kännas som ett svek varje gång du tittar på honom. Så stark hade inte jag varit.

Också synd (men verkar rätt vanligt) att de måste försvara sig genom att skylla på förhållandet eller till och med sin partner när de är otrogna. Ansvaret är ju deras att ta upp eventuella problem först. Och om ingen lösning finns avslutar man relationen först innan man går in i något nytt. Så svårt är det inte att visa sin partner den respekten och samtidigt kunna hålla sitt eget huvud högt.

Kram till dig

4 gillningar