Skilsmässa

Jag tänker så här… att man (läs du) kan/bör/ska göra alla sådana dagar/högtider minst lika speciella som de någonsin har varit. Bara med ett nytt fokus. Gör alltså kommande alla hjärtans dag till den alldeles särskilda dagen för dig och dina barn… för allvarligt, vem står närmare ens hjärta än de egna barnen?

Planera, organisera och se till att DEN här alla hjärtans dag blir den bästa ever, för DIG och för DINA BARN :muscle::v::family_woman_girl_boy: :revolving_hearts:

.
Love is Love :pray: :heart:

1 gillning

Såklart man får vara bitter och elak :wink: men tänk så här det är du som går segrande ur det här jag brukar tänka karma :hugs:

1 gillning

Härligt nu börjar du bli förbannad på situationen ditt ex fixat. :muscle::muscle:

Hehe=)
Men varför tusan skulle han ringa och messa under en helg med någon annan… låter märkligt på alla sätt?
Nej, tur att du är av med någon som beter sig irrationellt.

Håller alla tummar för dig=)

1 gillning

Vad glad jag blir av ditt inlägg=)
Det kommer nog sluta bättre för dig och barnen än för honom! Han får se vad han missar helt enkelt

Har jag hängt med rätt om jag säger att det va typ 14 dgr sedan ni berättade för barnen och den nya flashar på Insta? I så fall ”Been there, felt that…” Det är så ofattbart sorgliga människor som gör så. Man är tvungen att visa upp skiten/sveket - vad man nu vill kalla det - utan att ha en enda tanke på alla inblandade. Så fruktansvärt lågt och totalt verklighetsfrånvänt.

Men vet du. Det blir bättre. Mitt starkaste råd till dig är att skita i att se och följa sociala medier. Man målar upp mer än vad som är hälsosamt.

All styrka till dig :cherry_blossom:

2 gillningar

Den kommer att bli bättre. Det vågar jag lova. Försök att se på dom som förlorare. För i det långa loppet tänker jag att det är det som är. Gör man en sån här grej mot någon kommer man alltid bära det med sig.

1 gillning

Hej. Skit i att fixa matlåda å sånt, han blåser ju dig. Vill han ha mat så får han väl handla å fixa själv, stå på dig.

5 gillningar

Bra där @Heartbroken1, se till att pyssla om dig själv så du mår bra.
Men sluta passa upp på honom! Matlåda kan han gott ordna själv. Ta hand om dig :heart:

3 gillningar

Ska jag vara ärlig så hoppas jag faktiskt att hon inte passar upp, fixar matlådor och sköter hans tvätt. Det är han nog gammal nog att göra själv.

Det är fruktansvärt att bli lämnad på det här sättet, men jag tycker att du verkar väldigt fin person, så hoppas att du ändå kan få ett bättre liv framöver. Utan att passa upp på någon.

Kram

1 gillning

Varför han inte sagt något?
Bra fråga. Han kanske inte haft ngt att jämföra med tidigare.
Fast han säger att han gjort det.
Mitt ex tog inte in när jag påpekade saker i vårt förhållande som jag tyckte var dåligt för hon tyckte det fungerade. Sista sittningen på andra omgången av rådgivningen sa jag att jag ville skiljas men hon ville fortsätta försöka. Fjärde omgången av rådgivningen när jag sa att jag ville skiljas sa hon att hon ville fortsätta försöka men då satte jag ner foten. 2 år efter skilsmässopappernas underskrivande, 1,5 år efter att skilsmässan gått igenom och exet flyttat till annat boende får hon en chock när jag träffar en ny. Då förstår hon att det är över och att det inte finns något hopp att det ska bli vi igen.

Varför inte? Sparka ut honom. Hur kul på en skala 1 till 10 är det att bo med någon som du vet har en annan? Låt han fixa sitt eget boende. Far han i a f bort till henne över nätter/ helger, hur mycket är han med barnen då? Låt han ta sitt pick och pack och dra. Nu har han det väldigt bekvämt, leker familjeliv med dig och barnen och sedan lämnar er och drar till älskarinnan. Ut med karlsloken.

3 gillningar

Jag håller med Rulle ! Din karlslok nyttjar dig grovt.

1 gillning

Förstår inte hur du klarar att ha honom där. Måste kännas som ett svek varje gång du tittar på honom. Så stark hade inte jag varit.

Också synd (men verkar rätt vanligt) att de måste försvara sig genom att skylla på förhållandet eller till och med sin partner när de är otrogna. Ansvaret är ju deras att ta upp eventuella problem först. Och om ingen lösning finns avslutar man relationen först innan man går in i något nytt. Så svårt är det inte att visa sin partner den respekten och samtidigt kunna hålla sitt eget huvud högt.

Kram till dig

4 gillningar

HarVarit med om samma sak. Det är ju så att han är kär och då lever man i en bubbla. Förälskad, nykär, man ser inget annat då. Han kommer att landa pladask. Inte nu men förr eller senare. En förälskelse räcker typ 9 månader max.
Var stark, ha ingen kontakt, bara det nödvändiga. Böna och be inget, jaga honom inte. Sätt inga krav. Då kommer han att undra vad du gör och varför du inte håller kontakt. Man saknar ingen som jagar.
Vet att det är tufft och kämpar nu själv med att inte ha kontakt. Ibland måste jag bara skriva nåt. Kämpa på och skit i honom nu just. Han har kommit så mycket längre i separationen än du… han faller nog ännu ska du se.

2 gillningar

Det där ger mig ångest just nu. På väg hem igår grät jag hela vägen nära på att kräkas upp det lilla jag fått i mig, tänkte på hur jag ska reagera när det händer eller jag tvingas träffa henne. Det är såå svårt att skifta fokus när man är mitt inne i allt.

Min har tagit bort att han är gift på Insta men inte ändrat något på FB. Han har mig veterligen inte berättat för någon kompis som vi brukar umgås med. Däremot för sina kollegor eftersom de jobbar på samma jobb kanske de berättat.
Skulle verkligen få sitta på händerna för att inte skriva något i kommentarerna eller inlägg när han gör det.

Hur jobbigt det än är, försök att han flyttar ut tillsvidare tills du har fått lägenhet och flytta ut. Han kommer ju vara med henne oavsett, men då kommer de in i vardagen också…

Det där känner jag också igen, bara allt för väl!
Jag har kunnat bearbeta och nått acceptans vad gäller mycket från mitt uppbrott, men den delen funderar jag fortfarande på.

Vad hände med den fina man som jag älskade? Alla de underbara egenskaper som gjorde att det var just honom jag ville vara med och som fick mig att känna att jag träffat den bästa mannen på jorden!
Och sen plötsligt en kall, egocentrisk cyniker som var känslolös och hänsynslös. Utseendet var detsamma, men personen utbytt.

Och det har påverkat mitt förtroende både för mig själv och andra. Jag valde inte en bad guy, jag valde någon som verkade fin och bra. (En bild som även hans närmaste bekräftade.) Men om inte ens det hjälper, vad hjälper då? Hur kan jag välja på något annat sätt? Hur kan jag skydda mig i framtiden?

3 gillningar

Fy fan @Heartbroken1 vilken sits du sitter i, man nästan önskar att din karl skulle ramla å slå sig hårt så att den nya Flamman ramlade ut ur skallen. Kämpa på

2 gillningar

Du har det rejält kämpigt nu @Heartbroken1

Något som slår mig som obegripligt är att han inte verkar förstå hur jobbigt detta är för dig.
Jag lämnade mitt ex men skulle väl aldrig någonsin begära att han skulle vara bekväm med att träffa min nya innan han själv uttryckligen sa att det var okej.

Bra att du säger ifrån. Stå på dig! :heart:

3 gillningar

För 10 år sedan hade jag det på samma sätt. Min man hemma varannan vecka och borta hos sin nya varannan. Vi hade så i typ 3-4 mån tills han hittade bostad. Fy faran, med facit på hand så förstår jag inte hur jag klarade det. Nå, vi blev tillsammans pånytt efter att han bott borta i 2 år och egentligen så var det väl jag som till slut skrev ett email till hans nya och berättade att vi ( min man och jag ) hade sex hela tiden då hon var borta…
Vi fick många fina år här men nu ville han skilja sig IGEN och denna gång hade han lägenhet färdigt. Förra gången dog jag typ men denna gång klarar jag det bättre men absolut inte bra. Vi har vuxna barn, yngsta 22 och varit tillsammans i 35 år. Jag fyller 54 iår. Låt inte honom stanna hemma, fy fan så man mår då man bara väntar… han har ju bestämt sig så…Har gjort som du, höll i med händer och tänder och här är jag nu…

3 gillningar

Jävla autokorrekt😂 Fy fan skulle jag skriva