Skilsmässa/träffat ny m.m

Hej
Skrev här för ett tag sen när min man och jag hade skilt oss. Lite kort först: Vi skilde oss i maj förra året och det hade varit dåligt från 2017. Varit tillsammans sen 2001 och har tre fantastiska barn. Vi testade parterapi och ibland var det bra och ibland inte. Hans kärlek för mig försvann helt enkelt. Jag flyttade i juli förra året och han bor kvar i huset. I oktober träffade han en ny och jag kände mig väldigt sårad arg ledsen osv men så började det lägga dig. I januari träffade jag en man och jag var inte beredd att jag kunde känna kärlek igen. Vi träffades nästa dagligen och pratade i telefonen o smsade. Efter två månader fick jag kalla fötter och gjorde “slut”. Jag började leta fel hos honom och störde mig på småsaker men felet låg inte hos honom utan hos mig. Han blev helt förkrossad och även jag. Efter några dagar bestämde vi oss för att ses och prata och när vi sågs så och pratade så blev allt annorlunda. Jag gillar ju honom jättemycket och älskar att vara i hans famn. Han säger jämt och varje dag så otroligt fina ord till mig…

Jag och mitt ex har en väldigt bra relation och är bra vänner. Han är fortfarande tillsammans med den han träffa i oktober och det är seriöst. Jag blir fortfarande avundsjuk och kan känna att jag blir arg på deras förhållande. Även om jag träffat en ny med så kan jag sakna exet. Han har verkligen gått vidare…det har väl jag med men varför känner jag så här. Känslor för honom kommer jag alltid ha, vi var tillsammans så länge och i halva mitt liv. Kan bli arg att han gick vidare så “lätt”.
Är väl faser man ska gå igenom… Han jag är tillsammans är verkligen underbar och jag älskar faktiskt honom men tvivlar på mig själv hela tiden. Blir osäker om detta är verkligen ngt jag vill även om jag älskar att vara med honom.
När vi inte är tillsammans så skriver han att han saknar mig, att jag gör honom lycklig o glad. Att han blir varm i hela kroppen när vi ses.
Jag blir jätteglad när vi ses o saknar honom när vi inte ses. Tror dock han är mer kärare än jag.
Behövde skriva av mig lite så ber om ursäkt för ett långt kanske lite snurrigt meddelande :wink:

Skulle verkligen vara tacksam för lite av era funderi har över mitt inlägg. Ibland är jag så snurrig. Har träffat exet några gånger nu i samband med födelsedagar. Varje gång vi ses så blir vi glada av att se varandra. Vi pratar bra och pratar om våra nya förhållanden till varandra, bara allmänt. Han kommer alltid att vara min första kärlek o kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Låter som du inte är helt klar med bearbetningen av separationen. Du har träffat en ny, det känns bra, men tror inte att du är helt färdig med det gamla. Vilket inte är så konstigt. Allt har sin tid. Låter som att du gått in i något nytt för snabbt. Det kan bli jättebra ändå med den nya, när du är helt klar med ditt ex.

1 gillning