Skilsmässa "Dansuppvisning barn"

Har ju inte så mycket val. Vill ju inte att de ska umgås, men kan inte påverka det. Jag kan dock för mig själv ta beslut att inte komma i närheten av fanskapet - för allas bästa. Han har inte ens bett om ursäkt för att han inledde ett förhållande med min fru, den gången vi hade kontakt - istället började han läxa upp mig om moral och att jag inte skulle sätta mig på nån hög häst. Men som sagt barnen måste vara fria i tanken - även om de (dottern på 11 år) så klart märker att jag inte är så pigg på att prata om den delen. Sonen (6 år) är totalt fri dock och frågar saker tex om jag är avundsjuk på skithögen. Den känns i magen.

2 gillningar

Ohh jag förstår det Johan. Jag försöker också undvika dem så mycket det går.

Föreslog för mitt ex som letar bostad att det finns trevliga bostäder i andra städer!!!

2 gillningar

Känner igen det där.
Känner mig också låg i några dagar efter kontakt med exet.Så därför tar jag bara kontakt när det är alldeles nödvändigt.För mig har det gått 2,5 år.
Hur länge ska det kännas så?
Det är skitjobbigt.Vill ju komma över honom helt och kunna gå vidare.

2 gillningar

För barnens skull umgås, eller snarare pratar, jag med exet. Gick på dansuppvisning med dottern tillsammans. Dottern blir ju överlycklig. Att jag inte trivs med det är tyvärr bara att ta. Däremot har jag sagt ifrån exet att sluta be dottern ringa och fråga om jag vill komma över för en fika.

Vi är ingen familj längre och ibland får jag svälja min stolthet, ibland kan man se till att exet fattar att jag inte längre trivs i hennes närhet. Att hon inte längre tillför mitt liv någonting. Vare sig bra eller dåligt. En främling som jag inte längre känner. Och jag känner inget behov av det heller. Nu drar ju hon inte med sig sin nya, som var otrogen med. Hade det varit så hade jag inte gått tillsammans men ändå gått dit och satt mig längst fram med stolthet. Barnen är och ska alltid stå i fokus.

3 gillningar

2,5 år? Låter jättejobbigt, jag hoppas inte man mår dåligt så länge även om man läst att det kan “sitta i” upp till 7 år, låter ju helt galet. Men det är klart, har man varit tillsammans 16 år och har barn ihop går det inte över på några veckor. Det är en stor del av ens liv som försvinner för att man mår dåligt