Skild med barnlängtan? (Donation)

Jag har de senaste åren donerat till några som vill bilda familj. Många som jag kommit i kontakt med har skilsmässor bakom sig, äktenskap som varade kortare eller längre tid men som blev fruktlösa vad det gäller barn. Ofta var det just frågan om barn som orsakade skilsmässan. Jag kan gissa att många här känner igen sig i det? Kvinnor har ju bara så många fertila år och tanken på att ha slösat bort många av dem på en relation som inte ledde till barn leder naturligt till både stress och frustration hos flera som jag lärt känna innan.

Lite om mig: Jag bor i Sörmland och är 181cm lång, med gröna ögon och mellanbrunt hår. Pappa till två egna härliga tonårsungar, vilket jag är så nöjd med och önskar ingen roll i barns liv som jag gett upphov till som donator. Har testat min fertilitet med högt resultat och gör även regelbundna smittprov, det senaste från november i år. Som person är jag lugn, glad och trygg. Mina intressen skiftar från träning till att skriva i olika former. Jag har högskoleutbildning inom språk.

Skriv gärna ett meddelande så kan vi prata mer :slight_smile:

Har du verkligen reggat dig här på forumet enbart i akt och mening att få donera sperma? :confused:

Finns det inte redan mer seriösa och organiserade förmedlingar för den typen av problematik/behov?

1 gillning

Känner inte till några såna förmedlingar? Jag tänkte inte starta fler trådar eller diskutera det utanför den här tråden

I Göteborg har man brist på spermadonatorer.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/spermabrist-i-regionen-långa-köer-för-insemination-1.20254030

Varsågod TS.

1 gillning

Men de som av medicinska eller andra skäl behöver spermadonatorer söker väl professionell och på något sätt mer kontrollerad hjälp någonstans tänker jag.

Jag har iaf aldrig tidigare sett några privata sperma-annonser i vanliga random diskussionsforum.

Om du läser inlägg på den här sidan kommee du att märka att de flesta som skriver har som problematik att hantera en tuff separation, och önskar stöd och hjälp i det. I de allra flesta fall är sorgen över att inte kunna ge sina barn en kärnfamilj ett återkommande ämne, och således är ett mer akut problem för dem att de barn de redan har ska växa upp i ett splittrat hem.

Jag ska rent ut säga att jag finner ditt inlägg osmakligt.

4 gillningar

(Du vet, en snabb googling på ”spermadonator” ger dig flera tips på olika kliniker där dom tar emot sperma. Det var inte svårt att hitta.)

1 gillning

Jag donerade till landstinget som en engångsgrej för flera år sedan, så den vägen har jag redan gjort vad jag kan.

Så…nu raggar du villiga kvinnor för att sprida din säd…?

Det här känns så märkligt så jag vet inte ens var jag ska börja.

1 gillning

Ja alltså att många inte är intresserade förvånar mig inte. Det jag tänker är att en del kanske är det

Får du inte donera mer där då? Eller anses det bli för många “halvsyskon” kors och tvärs i närområdet…

Jag har ingen insyn i vad som hände med donationerna jag gjorde till landstinget

Jaa, du menar säkert väl… på ditt sätt. Men iaf. jag tror inte att det här är rätt forum för en utvidgning av din egen verksamhet som spermadonator.

3 gillningar

Känns något surrealistiskt. Som en dålig fars.Det här känns definitivt inte som rätt forum.

1 gillning

Alltså jag fucking dör! Vet inte om du menar väl eller nått…
jag ska kanske starta en tråd där jag erbjuder mig att ha sex med övergivna kvinnor gratis här, fast skyddat. Ba… vi kan ligga oss igenom våran sorg haha.
Nja bubben känns som du är i fel forum.
Här är det nog mer känslomässigt stöd man söker inte att få sperma? Hahaha

3 gillningar

Andreas det normala sättet är kopp och inseminationsspruta. Det är ju inte sex som är poängen utan graviditet.

Min spontana reaktion är att det här är helt fel forum.
Många som är här försöker landa i att relationen spruckit, vare sig man lämnat eller blivit lämnad. Det är en sorg som behöver bearbetas, en kamp att komma på fötter och få vardagen att fungera. Visst, det kanske finns de som vill ligga runt som ångestdämpare och bekräftelsebehov men att erbjuda sig att göra kvinnor gravida i en situation där relationen brustit? Nu är jag en dålig kännare av det kvinnliga psyket, jag kanske är helt ute och cyklar men för mig känns det som att hälla en hink vatten på en drunknande, att kasta en stor stenbumling när någon är ute och går på svag is och försöker söka sig till fast mark. Nu får de kvinnliga deltagarna på detta forum lyncha mig för att jag gör mig till talesperson för dem när jag påstår att det sista kvinnor som hänger här behöver är en graviditet med en vilt främmande man. Om så skulle önskas skulle jag tro att de söker sig till en fertilitetsklinik eller vad det heter. Jag tror inte du behöver erbjuda dina tjänster här. Personligen tycker jag det är okänsligt, hånfullt, smaklöst och totalt malplacerat oavsett tillvägagångssättet för själva befruktningen.

3 gillningar

Är det kanske några män på forumet som saknar att ha en kvinna att försörja, och vill swisha lite pengar? :rofl:

Håller med till punkt och pricka.

Hur var det med de där förlegade könsrollerna nu igen? :joy::wink::wink:

Eftersom det ibland blir så fel så skriver jag även rakt ut att jag förstod ditt skämt, och uppskattade det.