Ska man skiljas åt?

Har en fru som är 44 år och jag själv är 53 år. Vi har varit tillsammans i 21 år och har två barn och ett förhållandet som har gått upp och ner vilket jag skrivit om tidigare här. Hon var otrogen en gång för ca 10 år sedan vilket vi redde ut. Sedan för ca 5 år sedan ville hon skiljas men vi löste det också. Nu det senaste året så är vårt samliv nästan obefintligt. Hon tycker inte att jag bryr mig om henne vilket inte alls stämmer tycker jag så därför är det så. Jag tycker snarare att det är tvärtom. Hon åker iväg med sina väninnor i olika sammanhang och har kul men det är aldrig så att jag blir tillfrågad om vi ska göra något tillsammans. Istället är jag mest hemma och renoverar huset för att min fru är så otålig och vill ha det klart, Renoveringen tar mycket på krafterna och jag är så trött på det för jag känner att.jag aldrig får uppskattning för det. Det är så självklart att jag gör det. Det sliter på mig och förhållandet och jag vill gärna göra annat i livet också. Sex är en ventil som jag behöver för att må bra och något jag tänker på varje dag. Att inte få närhet tar död på mig men jag har försökt ha tålamod med att det vänder. Nu har det snart gått ett år och vi har haft sex kanske 7-8 gånger på den tiden. Tidigare hade vi det en gång i veckan. Jag funderar faktiskt på att skilja mig men det är så svårt för jag vill inte egentligen men jag kan inte ha det så här. Till saken hör också att jag tror hon har narcissistiska drag vilket jag förstått först nu på senare år. Hon kan vara väldigt elak emellanåt men ändå hamnar alltid skulden på mig för hon vänder alltid på det till sin fördel. Jag känner ändå att det är svårt att skiljas för jag vill inte bli ensam. Känns svårt att skiljas från barnen också varannan vecka. Jag är ändå över 50 och hur lätt är det att hitta en ny kärlek? Känner att hon tar mig för givet. Jag tränar och är i bra form och ser hyfsad ut. Hur skulle ni tänka och göra?

Jag tycker ni skall dela en flaska vin och sitta uppe en natt och prata! Börja där.

2 gillningar

Ok @Blixten

För ett år sedan läste jag om en kvinna som hade ett liknande beteende som din, det kom fram senare att hon inte hade nått till övers för sin man.

Hon ville att han skulle renovera klart i huset, så att det skulle bli lättare att sälja.

Nu målar jag fan på väggen, men du vet inte vilken agenda din fru har.

Sorry

2 gillningar