Sex när man separerat

Har nyligen separerat strax över 1 månad sedan och det är mitt initiativ och jag står stadigt med att beslutet är 110% rätt. Vi är inte bra för varandra helt enkelt.

MEN MEN

Är man helt knäpp eller är de helt onormalt att man har sex med varandra när man har 19 år bakom sig?

Vi har inte haft de men jag skulle kunna tänka mig de!!

Förutsatt att han inte har legat med någon ännu såklart!

Men är de normala tankar eller inte!!!

Är de normalt efter så många år eller de behöver ju såklart inte vara många år heller såklart, men jag tror ni fattar vad jag menar.

Det tror jag är vanligt, men jag tror inte alltid det är så bra för de inblandade då man faktiskt inte har avslutat då. Man kommer ju inte vidare utan ”fortsätter med vissa rutiner”.

Hoppas dessutom någon av er på återförening så är det ännu mer komplext.
Risken att ”dras in i relationen” ökar också om det nu var svårt att komma ur den.

Det är en dålig idé tycker jag.

Tror det är ganska vanligt, sex är väldigt ångestdämpande.

Bra eller dåligt? Finns nog lika många erfarenheter som personer som gjort det.
Oavsett är det en kortsiktigt lösning.

2 gillningar

Bra summering. :grinning:

1 gillning

Vi vet båda att de inte kommer bli vi igen! En kort siktig lösning alltså :see_no_evil::smile:

Men jag vet inte, vet inte varför man bara ska behöva känna att man gör ett brott :smile:.

Men de är klart att vi inte har kommit över varandra efter så många år, inte än! Men jag är heller inte redo att gå vidare än, jag behöver landa i separationen.

Men de handlar ju såklart om han redan skulle ha haft sex med en annan så är de heller inte aktuellt.

Det är inget brott. Alla gör som de vill.
Jag uttalar mig baserat på min erfarenhet o det jag ser runt mig.
Det som är bra för mig o mina vänner behöver inte vara det för dig.

Men du frågade efter synpunkter.
Jag svarade, ’helt normalt’ men kanske inte en bra setup.

Du väljer. Men något brott är det inte😀

EDIT
Hur ska du förresten veta om han haft sex med någon annan? Talar han alltid sanning? O varför spelar det ens någon roll, om du bara ska ha honom som kk.

1 gillning

Jag är tacksam för varje åsikter ni har här :pray:t2:.

Vill veta eran åsikter!

De spelar roll, om han redan haft sex då är de inte aktuellt då har han börjat blicka framåt.

Men jag ska verkligen ta åt mig av de ni skriver. De är inte självklart de här… men inget brott men vad blir konsekvenser. Måste titta på alla synvinklar.

:tulip::tulip::tulip:

Jag hade det i ca 8 månader efter skilsmässan.
Nu, efter 6 år så gör det varken från eller till.
Tycker inte det är så konstigt då man haft många år och man vet liksom vilka knappar man ska trycka på för att få bra sex, och minnen fanns ju kvar.

Det var vad jag kände. Just någon dag efteråt kändes det mest ångestfyllt och lite destruktivt men kunde hantera det rätt bra.

1 gillning

Är du helt säker på att ni är lika säkra båda två, att han inte har mer förhoppningar?

Men är ni helt säkra på det så är det såklart inget som hindrar, bara lite ovanligt (tror jag iaf) att två som ömsesidigt är så totalt färdiga med varandra fortfarande vill h sex med varandra och inte med andra…

1 gillning