Sex med ex

Är det vanligt att man har sex med den man ska skiljas ifrån ?

Jag tror att det är ganska vanligt, om man fortfarande bor ihop och delar vardagen. Det är ju tryggt och välbekant. Är det dessutom ett gemensamt beslut så …

Vanligt? Vet ej, har haft sex med x i ett o ett halv år nu. Han lämnade mig för en annan som han fortfarande har. Rekommenderar det inte, fast jag inte ångrar det heller…mycket rådd blir det skall jag säga…

Jag vet inte om det är vanligt, men det är lätt för den lämnade att inte läka. Lämnaren har ju antagligen inga känslor kvar utan det är mest bara sex. Men för den lämnade kan det vara svårt att tolka “förhållandet” och antagligen blir man än mer ledsen i framtiden då det “tar slut” på riktigt en andra gång.

Inget sex här. men ligger på hans arm varje natt, helt sjukt igentligen men känner mig så otroligt ensam. all närhet känns bra. om 6 veckor är huset lämnat och vi bor inte ihop längre och tills dess tar jag den värme jag kan få.

Det är just det, man har ett sådant enormt behov av närhet att det lätt leder till sex som man är van vid…I början var det just så för mig…ens lite närhet en stund, en bekant kropp som man känner innan o utan…lite bekräftelse att man ens duger till något…Men i längden är det nog inte så bra…Då vi ännu har så ofta sex tycker jag ju lite att jag “äger” honom fast jag inte gör det, ibland är det så…ibland inte jo, nä, jo, nä…Min man, nähä, min älskare, nähä min x…min vadå? Mycket komplicerat.

Min erfarenhet av detta är, har man känslor kvar så blir det bara fel, det river upp sår och man kanske börjar hoppas att förhållande ska bli bra igen. Samtidigt förstår jag varför man gör det då man vet vad man får och vad man gillar och det är enklare än att hitta någon ny. Så om det inte finns några känslor kvar och det endast är för sexet så kör på,annars låt bli, eller ännu bättre, hitta någon annan att ha sex med :slight_smile:

Jag hade sex med mitt x några gånger efter att han hade bestämmt sig att han ville skiljas. Saknade så fysiskt berörig och närhet men jag kom fram till att det var bäst att låta bli. Det saknades både värme och känsla, det var bara sex och då inte alls lika roligt.

jag har läst någonstans att man har bättre sex med sitt x och det är väl så?

Var det du som lämnade?
Mitt ex har nekat mig närhet när det blev klart och separation är ett faktum sen 2 1/2 mån men vi fungerar öppet+ glatt och jag visar mig stark och förändrad vilket hon har märkt och gläds åt. Det svåra är att hon är lämnaren och bor ej i bostaden så hur rak kring kan jag vara kring att vi båda behöver varandras sex? Ska jag prata om det eller visa det. Hennes känslor är förmodligen helt borta medans mina e kvar men jag kan tydligt tygla dem

Din situation håller jag helt med dig att han inte verkar ha fattat ngt. I vårt fall har jag fattat att känslorna är borta men hon har varit tydlig med att känslorna om att ha ömsedig relation/vänskap och att min förändring kommit som en chock för henne vilket blir mycket att ta in på kort tid. Om sex kan vara den delen som får oss båda trygga kanske de gör det enklare att hon ser på lång sikt att vi är bra för varandra och ta in all annan förändring som hon sagt är bra för mig men inget hon kan se nu. Är jag för optimistisk