Separera med 9-månaders bebis

Hej.

Det är så ofattbart tungt och jobbigt. Min partner har inga kärlekskänslor kvar för mig och vill separera. Jag försöker hålla huvudet ovanför vattenytan och fokusera på det praktiska. Jag skulle gärna vilja höra lite om andra som separerat med en bebis, hur gjorde ni? Bodde bebisen växelvis eller hos en av er? Har svårt att få fatt i hur jag ska tänka.

3 gillningar

Jag har också en liten bebis och min man vill skiljas. Har inga svar… men varför din man separera? För mig är det helt ofattbart att man vill göra det när man har en liten bebis. Hur tänker man?

Min man har inlett ett förhållande med en vän till oss bakom min rygg när vårt barn var nyfödd. Har din man träffas någon ny som han inte vill berätta om? Min man dolde det för mig tänkte inte berätta om nya kvinnan och men jag upptäckte otroheten.

4 gillningar

Upphör aldrig att förvånas hur vidrigt folk kan bete sig. Eloge till er till som orkar ändå!

4 gillningar

Så oerhört kämpigt, just i början av det familjeliv man sett framför sig! Jag är verkligen ingen expert på det här med anknytning,och jag tycker att du absolut ska höra dig för med någon eller några experter, tex BVC och gärna någon mer källa så att du kan jämföra. Jag tycker att det låter väldigt tidigt att börja med växelvis boende vid 9 månaders ålder!

1 gillning

Tack för era svar!

@Sviken3 Han uttrycker att han inte har några kärleks-känslor längre. Och en lång lista med andra grejer som han saknar i vår relation. Jag har svårt att se det, han träffar knappt andra och pluggar mestadels hemma.
Usch vad trist att höra om din man! Fy. Hur ska ni göra nu?

@onedaymore Tack!

@Uppochner Ja. Det var inte drömmen det här direkt. Mm, jag tycker spontant också det känns tidigt och har sett att Socialstyrelsen inte rekommenderar det innan 3 års ålder. Ska fråga & läsa vidare. Tack för input!

1 gillning

Här är tips på en artikel från barnpsykologen och forskaren Malin Bergström. Varmt lycka till!