Separation

@Martor fint inlägg och betydligt mer inkännande än mitt eget.
Ber om ursäkt för det.

2 gillningar

Ska inte stjäla tråden, men tror på att man behöver blandningen.
Minns det själv, ibland blir det brutala svårt att ta till sig, men när man sedan läser igen vilket man ofta gör så förstår man andemeningen.
Beroende vart man är i processen så hamnar man i försvarsställning och tar till sig olika på olika sätt.

Det absolut viktiga är att TS förstår att hjälp i detta fallet inte är av ondo, att barnen älskar henne och behöver henne nu mer än någonsin.
Att hon har hamnat i en situation som är otroligt jobbig, men att hon inte är problemet, men att det heller inte löser något öht att gräva ner sig och släppa allt.
Även om TS försöker rättfärdiga att det skulle vara det bästa för barnen så är min personliga och absoluta uppfattning att effekten blir omvänd, och att det skulle istället vara en anledning och bidragande orsak till att skapa just det som hon är rädd för.

I detta är hon just det som barnen behöver, en kärleksfull mor som visar barnen kärlek, deras betydelse och visar att hon finns för sina barn oavsett vad.

7 gillningar

Mycket fint skrivet.

1 gillning

raderat

Vet faktiskt inte vad du menar @Noomi och vill ha sagt?
Har inte på något sätt kritiserar eller antytt att ngt av svaren är fel. Utan snarare att det är bra med olika input på olika sätta. Men där andemeningen är densamma.

Precis som jag skrev anser jag han TS behöver ta hjälp för att kunna vara precis det som hon vill utifrån sina grundvärderingar. Dvs en kärleksfull mor till sina barn.

Att du anser att mitt inlägg skulle vara på något sätt ett ”strykamedhårsinlägg” får stå för dig.

Men det stora jag känner är att TS tar den enkla vägen i tankegången och den icke rationella tankegången.

Men jag känner också igen mig när jag själv var längst ner och stod vid järnvägsrälsen och funderade på om inte min son hade haft det bättre hos sin mor än hos mig. Men det var ju den enkla tanken, och egentligen en tanke född i ren desperation.

1 gillning

raderat.

2 gillningar

Tror vi ska lämnade det vid detta och och förmodligen ett missförstånd från min sida. Då jag möjligtvis hamnade i ngn form av försvarsställning haha.
Läste med ett öga och försöker laga mat parallellt till en utsvulten son efter karateträningen.

Det vi alla förmedlar är det viktiga och som jag hoppas @Sol tar till sig är att hon behöver ta hjälp för att börja kunna se klart på situationen.

2 gillningar

raderat

5 gillningar

Raderat raderat raderat

1 gillning

raderat raderat raderat

raderat

3 gillningar

Raderat raderat raderat


4 gillningar

Raderat raderat raderat

Raderat raderat raderat

Du pratar om separationsångest för din del… men barnen då? Deras separation från deras mor?
Risken är ju snarare att dit avståndstagande från barnen kommer att skapa en undran och rädsla hos dem över vad de gjorde för fel att deras mamma inte ville ha med dem att göra?

6 gillningar

3 gillningar

Raderat raderat raderat



4 gillningar