Separation?

Hej! Jag är en kvinna i 50-års åldern med ett dilemma. Jag har varit sambo med en man i 25 år, vi har tre barn tillsammans. Han har under hela vårt förhållande klargjort att han är intresserad av att ha andra kvinnor inte vid sidan om utan att vi ska vara en storfamilj. Han har alltid sagt att han älskar mig och kommer aldrig lämna mig. Jag har aldrig velat att han har andra kvinnor och det har jag sagt under våra många diskussioner om detta. Han har blivit förälskad i kvinnor under våra år tillsammans, en vet jag han har haft sex med för han ville testa hur det kändes. Nu har det varit flera lugna år men nyligen var han i Afrika på en musikresa och när han kommer hem grät han.o sa att han saknade landet, människorna, att det var så fina människor. Och att han blivit förälskad i en ung afrikanska. Frågade inte hur gammal men antar i mina döttrars ålder. Han målar upp en framtid där för oss när våra barn flyttat hemifrån, att jag och han.skulle leva i storfamilj och han vara tillsammans med henne och mej.
Jag känner mig ganska knäckt och vet inte vad jag ska göra. Känner starkt att det inte är någon önskan från mig utan det är han som vill göra det. Barnen vet inte om detta utan jag håller på att brista ut i gråt hela tiden men försöker hålla mig. Det kanske är dax att separera från honom så han får göra sin grej som han drömt om hela vårt förhållande. Känner mig så ledsen o sorgsen. Ville skriva av mig och och få ut detta.

Jag kan inte annat än hålla med om den insikten, för det är definitivt dags att separera :muscle: :v:

En sak till, du har väl förhoppningsvis inte haft oskyddat sex med honom efter att han har kommit hem från den där Afrikaresan, men å andra sidan vem vet hur många kvinnor han har haft genom åren :cold_sweat: :see_no_evil:

Herregud vilka män(niskor) det finns… ha mage att gråta och ömka sig och vilja få ta hit älskarinnor från Afrika i sina egna döttrars ålder och till råga på allt vilja att du/ni ska leva i “storfamilj” allesammans :nauseated_face:

Skicka tbx honom, utan returbiljett :high_heel::dash:

6 gillningar

Ta hjälp och stöd så att du kan lämna honom snarast.

1 gillning

Fy fan. Många kränkande inlägg har jag läst här, men det här ligger någonstans i toppen.
Jag vet inte vad din man har för verklighetsuppfattning egentligen, men vem vid sina sinnens fulla bruk gråter för att hans fru inte vill flytta till Afrika, ingå i ett harem och leva i en storfamilj med stackars unga afrikanska tjejer??
Har du någonsin frågat honom vad han skulle tycka om att flytta till typ Sibirien för din skull där han får ingå i ditt harem med en massa unga killar?

Jag är rädd för att det inte finns så mycket att rädda för er. Han lever i en fantasivärld som kränker dig, och han verkar sakna inlevelseförmåga och empati för din situation .

Kram till dig

1 gillning

Å andra sidan får man ju ändå ge honom att han varit ärlig med att det är så här han vill ha det redan från början. I slutändan är det ju TS val att tacka nej till det han föreslår, vilket jag absolut tycker att hon ska göra med tanke på hur hon mår av det. Vet faktiskt inte om jag tycker det är kränkande att föreslå relationsformer som ligger utanför det normala så länge man är ärlig med vad man vill och kan ta ett nej.

Sen kan det förstås handla om att man förstår att motparten far illa men manipulerar denna att stanna i en situation den inte mår bra av, och det är ju inte okej. Men särskilt gällande det där med att förstå hur den andra mår av hur man beter sig har ju vistelsen på det här forumet gett vid handen att det uppenbarligen är svårt för många, och man kan därför inte utgå ifrån att en partner självmant begriper att man mår dåligt av deras beteenden.

3 gillningar