Undrar om det är någon som tagit hjälp att komma vidare efter skilsmässa med samtalsstöd, psykolog etc? Funderar det för min egen del då jag tycker jag inte kommer vidare. Visst det är en process man ska ta sig igenom, det vet jag men ibland känns det väldigt hopplöst och mörkt.
Min ex man är ingen dålig människa utan snarare tvärtom vilket i sig inte gör saken lättare. Menar om han hade varit elak eller dum på annat sätt hade det ju varit mycket enklare. Så är det nån som tycker samtalskontakt varit bra och hjälpt det skulle jag vilja veta
Jag gick i privat psykodynamisk terapi i flera år efter uppbrottet som dessutom toppades med annan tragisk händelse inom familjen.
Det blev min livlina och jag rekommenderar det mycket varmt
Jag har goda erfarenheter av samtalsstöd. Hittade en mkt bra psykolog som fokuserade på mig och mina relationer i både kärlek vänskap och familj. Jag upptäckte massor av saker jag inte haft någon aning om och kunde tack vare dessa insikter börja jobba med mig själv. För det är därifrån allting börjar, med dig. Lycka till
När jag blev dumpad gick jag redan i psykodynamisk samtalsterapi, som tur var. Jag började i samband med svår sjukdom som är helt utläkt nu. Det blev att jag gick 4 år i psykodynamisk samtalsterapi eftersom livskriserna avlöste varandra under den tiden där dumpningen var den sista. Hade också mycket från uppväxten att ta itu med.
Kan verkligen rekommendera dig att gå i terapi för din egen skull.
Även jag har gått i psykodynamisk terapi under ett år, efter att min andra relation tog slut. Egentligen rekommenderas man väl att gå en längre period, men det var vad jag hade råd med. Och det var värt varje krona.
Fokus låg på att bena ut vad som hade fört mig ihop med just mina två ex och vad jag hade kunnat göra annorlunda, respektive vad jag inte alls hade kunnat göra annorlunda.
Tack för svar! Ska kolla upp och boka in mig på samtalsterapi. Känns lite läskigt att blotta sitt innersta men tror verkligen att jag behöver det. Vill bli glad igen och se framåt.