Sälja vigselringar

Hej!
Någon som vet om man får ut nåra pengar på att sälja sina vigselringar med små diamanter i? Ska man typ gå till guldfynd eller finns det något ställe som betalar bättre?

Du får väl dagsaktuellt grampris för gammalt guld vilket inte är mycket att hurra över om du frågar mig, i synnerhet inte om ringarna är tunna. Är det dessutom små flisor av mindre god kvalité på stenarna så kommer inte det heller att rendera några pengar direkt.

Har du döttrar så spara dem för affektionsvärdet, eller gör en omarbetning där du använder guldet från båda ringarna och gör en maffigare ring och kanske kompletterar de små stenar du har med en lite större färgad cabochonslipad halvädelsten som exv. akvamarin, topas, citrin eller liknande.

Kan bli hur snyggt som helst och något alldeles eget som ingen annan har :ok_hand:

Som @Noomi skrev, du får dagsaktuellt guldpris, sedan beror det ju på vilken karat på guldet. Vet inte vad stenarna kan ge.

Jag sålde mina dagen månaden efter att vi skickade in skilsmässopappren.
Jag har alltid burit både förlovningsringen och vigselringen.
Fick ut strax över 3000kr för mina.
Förmodar att mitt X kommer få ut mer. Dock så var ju hennes ringar lite mindre, samtidigt så satte vi in en ny sten varje bröllopsdag i hennes vigselring.
Dock så missade vi det några gånger så det var bara 7 stenar istället för 11.

Men vet flera som smält ner och gjort andra smycken av dem.
Pengarna jag fick tog jag och sonen och åkte iväg på en weekend för.

1 gillning

Jag gick till pantbanken, fick mycket mer där än hos guldbutiken.
Kolla runt lite för det skiljer flera tusen kronor mellan ställerna.