Redan utbytt

Och så var man utbytt. Redan en månad efter att min sambo lämnade mig träffade han en ny under en resa. Detta upptäckte jag av en slump för ett par dagar sen när jag skulle svänga förbi vår gemensamma arbetslokal (där han olovligt flyttat in efter separationen) och hämta en sak han tagit av mig. Där stod en resväska med damkläder.

Samtidigt förstod jag varför han låtit så konstig när han sa att jag skulle jobba sent flera dagar och alltså inte kunde hämta på förskolan. Inte ens i helgen kunde han ha vår son.

Alltså den här känslan… eller egentligen känner jag nästan ingenting. Jag är helt tom men gråter ändå när jag skriver det här.

Blir man någonsin människa igen?

3 gillningar

Korrigering:

Det var han som ”skulle jobba sent” och inte kunde hämta på förskolan.

Jag tror att din man träffat sin nya innan han tog sitt beslut att lämna dig.

Har du sökt samtalshjälp? Det är tufft att gå igenom men det enda jag är säker på är att det blir bättre, men det tar tyvärr tid.
Stor kram

1 gillning

Nej det är en person som bor i en annan del av Sverige och min sambo har varit här ända tills en månad efter separationen så jag vet att det hände efteråt.

Spelar mig i och för sig ingen större roll när exakt de träffades.

Känner mig så redo för soptippen.

2 gillningar

Du är bra och förtjänar att bli älskad, men jag förstår din känsla.

Häng här, det hjälper! Sök professionell hjälp för att hitta tillbaks till dig själv och stärka ditt självförtroende. :heart:

Men det tar tid…. Tyvärr.

Ja jag har börjat fatt vad folk menar med att det tar tid. Det har gått 4 månader och jag har inte kommit så långt.

Det som just nu upptar mycket av mina tankar och känslor är ett obehag inför hur en människa kan bli så känslokall. Ingen empati med mig överhuvudtaget. Så jävla obehagligt. Jag får liksom inte ihop det.

2 gillningar

Han är i sin förälskelsefas. Det tar en tid. Han lever i rosröda bubblan. Låt det gå några månader. Sedan landar han. Ha tålamod. Kram.

3 gillningar

Ibland vet jag inte hur folk tänker. Även om man inte har känslor för sin partner o snabbt ett nytt förhållande.

Funkar det verkligen? Är det inte risk att man inte bearbetar sitt förflutna o flyr till annat, så funkar det inte med den nya???

Tja.
En tjej jag känner hade ett förhållande, prasslade
med en annan och stötte på mig.

Beror väl på vad man eg vill ha ut av ett förhållande.

1 gillning