Hem | Så här skiljer du dig | Skriv bodelningsavtal | Juridik | Sök advokat | Träffa psykolog | Artiklar

Rätten till egen kropp

Äfter upplevelse med otrogen hustrun som istället att ångra hävdar rätten till sin egen kropp och avfärdar mina högljudda protester som kontrollbehov. Nu är jag förvirrad och på gränsen att erkänna att de jag som är boven i drama. Jag insistirar att vi måste gå skilda vägar då hon saknar skammen eller ångrar för den delen. Istället brettar hon gärna detaljer och hur njutbara studera var med hennes älskare. Jag känner mig förvånad och är häpen av hennes avsaknad av medkänsla.Hon tycker att jag skulle glömma och inte älta om detta då jag bara påminner henne om han som i sin tur gör henne upprörd och hennes vrede går över mig. Hon vräker ur sig ganska vidriga ord så jag avstår att nämna något ur hennes vidriga våkabular. Väl äfter par månader fram och tillbaka accepterade hon skilsmässan och ansökan skickades in. Men i äfterhand fick jag reda på att hon redan träffar ny snubbe (kompis änligt henne) vilket är så konstigt med tanke på att hon skrev till sin älskare hur mycket hon älskar han då jag läste deras konversation som är kryddad med nakna bilder och film snuttar som fått mig att spy. Nu är vi landat i en försoning länge och kan prata om saker och ting men att nämna förflutna orsakar rabalder och vredesutbrott från hennes sida. Hon tycker inte att detta var stor grej. På frågan vilka framtid utsikter vi har då vi har hus och barnen svar hon att vi tar en dag i taget. Jag är inte att riva upp man är byggt och skapat under livets gång men funderar ganska när nästa smällen kommer. Ska jag acceptera henne och hennes förklarar och hålla familjen tillsammans eller dra vidare. Nu är vi betänketid och viljan finns från båda håll att undvika skilsmässan men vad har jag att vinna på det?
Tydligen någon kärlek till sin älskare hyser hon inte alls och är nästan tacksam för att detta uppdagades då hon ville dra sig ur.
Vederbörande är tillbaka till sin familj och har en del att förklara till sin egen familj. Jag kämpar innerst inne och kan ej smälta hennes otrohet och reaktion äfter vilket visar att de något fel i hennes resonemang. Tydligen saknar hon känslor överhuvudtaget för någon då hon så snabbt glömde bort mannen hon hävdade älskar och är tillbaka som ingeting hänt oberörd och känslokall som förut när det gäller mig men vill stanna kvar. Vad ska jag göra?

@Pirro

DUMPA DUMPA DUMPA

Hon spelar med dig, du måste bort och du får acceptera detta med hus & barn, hon kommer troligvis att agera lika smutsigt i framtiden.

1 gillning

Det kommer inte blir bättre för att ni försöker hålla ihop. Hon kommer göra samma sak om och om igen. Hon verkar helt empati- och känslolös. Lämna innan det blir värre för din egen och barnens skull.

Jag har landat i detta slutsatsen själv men söker förklaringen till detta avskyvärda beteende från hennes sida. Hur kan människa vara så där? Måste finnas nån slags diagnos på detta. Glömde att nämna att hon i sina vredesutbrott tar gärna till våld.

När man inte är snälla mot varandra så ska man inte leva ihop.
När någon är så elak som du beskriver så finns det verkligen inget att bygga på. Rädda dig själv!

1 gillning

Som människa så vill man gärna ha svar på allt och förklaring på beteenden mm.

Det du varit med om ska ingen behöva utstå. Hör gärna av dig till akillesjouren.se eller någon du har förtroende för.
Vet av egen erfarenhet att det är väldigt svårt, men det enda rätta.

Det kommer inte hjälpa dig att få en diagnos på hennes beteende. Så länge hon inte förstår sitt egna handlande och skyller ifrån sig så måste du och dina barn ta ansvar för er.