Raderat

Jag

Syna bluffen, vad har du att förlora om det nu är som du säger?

Men

Jag tänker väl att det finns mycket djävulskap som folk gör mot varandra i vår herres hage där man inte har något att vinna på att försöka dra det för myndigheterna eller få någon offentlig upprättelse tyvärr. Skiten bara är.

Min erfarenhet är nog att oftast när man tänker att “Det här är ju förjävligt, såhär ska det väl inte gå till” så har man absolut inget att hämta med att vända sig till någon sorts auktoritet med saken. Men det kanske bara är jag som är bitter. Hursomhelst låter situationen kaotisk nog utan att skapa ett flerfrontskrig.

1 gillning

Mmm

Jag är beredd att hålla med de andra. Ge dig inte in i ett krig med sådana människor.
Det verkar vara väldigt obehagliga varelser. Usch…

Nu har du ju ett triumfkort på handen… Bluffa lite med det istället och försök få dom att lämna dig ifred. Ditt mål måste vara att komma från dom och ut ur ditt liv.
Sök inte upp bråk eller tappa humöret eller nåt annat som dom kan använda.
Dom där människorna verkar inte ha några skrupler mot att ljuga och hittar dom på nåt så kan det bli väldigt, väldigt jobbigt för dig…
Jag tänker mest att hon skriker misshandel och våldtäkt så har du nog ett helvete framför dig. Att du är oskyldig och kanske en dag lyckas bevisa din oskuld är nog ingen tröst om du får besöksförbud och inte får träffa dina barn.

Jag hade varit rejält rädd om jag var i din sits och jag hade sett till att alltid ha någon med mig som alibi om jag skulle hämta mina barn…
jag avundas inte din sits… Inte det minsta…

Tack!

Sender deg mange styrkeklemmer :hugs::hugs::hugs:

1 gillning

Kan du dela med dig om hur man åstadkommer det?

Finns

1 gillning

Det händer:

Nu har

Jeg måtte ha sovetabletter i en periode, klin umulig å få sove. Hjernen gikk i spinn hele tiden, selv da jeg flyttet inn på gjesterommet uteble søvnen. Var på nippet til å få beroligende, hadde trengt det da det sto på som verst.
Det er fint at du nå tar tak i deg selv og får medisiner. Det er så viktig å ha nogenlunde ro i hodet midt oppi alt, du har nok å forholde deg til så ta imot all hjelp du kan få.
Det er ikke lett for meg å fortelle hvordan du skal håndtere dette. Blir du urolig på Ica så gå ut igjen, pust, og prøv på nytt. Dette er bare for en periode. Og perioder går over. Når man er midt oppi det verste så virker det som om dette er for alltid, det er det ikke. For hver dag som går er du en dag nærmere å få det bedre.
Vær snill med deg selv, ta vare på deg selv og vær din egen bestevenn. Gjør ting som er godt for deg.

Styrkeklemmer til deg :hugs::hugs:

1 gillning

Tack!

Det kan være veldig vanskelig å komme i kontakt med følelsene sine, og spesielt første gang. Du blir nok ikke antisosial, du er allerede nå bevisst på det.Antisosial blir du nok ikke, det er å unngå mennesker over lang tid. Det kan være en periode nå. jeg var der selv. Ville ikke møte noen, ihvertfall ikke kjente, var helt grusomt når folk spurte hvordan jeg hadde det. Jeg så bare lykkelige par overalt, det var bare meg som var mislykket og alene. Så mange irrasjonelle tanker! Det kan være at du trenger å være alene og kjenne på følelsene dine, lære deg at det kun er følelser og de er ikke farlige. Ubehagelige, energitappende, en følelse kan trigge andre følelser, men ikke farlige. Og de går over.

De fleste av oss opplever en eller annen gang i livet å måtte forholde seg til følelser man ikke ønsker. Det er mange grunner til det, ikke bare skilsmisse. Det er hjelp å få, man må også være mottagelig for hjelp. Man må innse at man trenger det. Ingen klarer alltid alt alene. Selv om vi ikke vil, kan man ha perioder i livet hvor man føler seg svak, man har ikke kontroll over seg s
elv og egne reaksjoner. Det er skremmende, men kan også være innfallsporten til å bli bedre kjent med seg selv og faktisk komme styrket ut av det.Mange av oss ønsker jo å etablere nye forhold etterhvert, og jeg tror at dersom man er i kontakt med egne følelser og kjenner seg selv vil man bli en bedre partner.

Nå kan dette tolkes som om du skal være takknemlig og glad for situasjonen du er i, det er ikke intensjonen. Men når du en gang befinner deg her, så ønsker og håper jeg at du kommer styrket ut av dette. Det er mer enn ett eksempel på det her inne, mange har det bedre etter en råtøff periode med følelser overalt og alle steder, som ligger utenpå huden i lang tid.

Du er bevisst og du har søkt hjelp, det er den beste forutsetningen for å komme deg videre på beste måte. Jeg forstår at du er redd. Jeg var redd jeg også, for mange ting da livet ble snudd opp ned. Det er lov å være redd, og fordi du erkjenner redselen kan du også gjøre noe med den. Vet ikke om dette ble tåkete eller om det ga mening, håper på det siste.
Vit at du ikke er alene om dette, vi er mange som forstår hvordan du har det. Jeg heier på deg :muscle::muscle:

1 gillning

Jag äter just nu sertralin mot min depression och så har jag lergigan som ångestdämpande vid behov. Men det senaste året har jag nästan inte behövt ta några lergigan.

I början av min kris så fick jag riktigt starka tabletter (oxascand) för att dämpa min ångest och insomningstabletter för att kunna somna. Gick på det i ett par månader. Båda dessa kraftigt beroendeframkallande. När jag sedan fick sertralin mot depressionen så fick jag även atarax mot ångest och för att kunna somna. Ataraxen fungerade inte alls för mig då det bara gjorde att kroppen “somnade” medans jag fortfarande var klarvaken i huvudet där alla tankar snurrade. Mycket skum känsla att vara klar i huvudet men inte ha någon kontroll över kroppen. Ataraxen byttes då mot quetiapin vilket, för mig, hade den jobbiga bieffekten att jag blev yr i 8 timmar efter att ha tagit en tablett. Fick sedan lergigan vilket har fungerat bra för mig.

Ok tack!

Ja, ångesten är riktigt plågsam och kan i värsta fall driva en över kanten. När den var som värst för mig så såg jag ingen annan utväg än att ta mitt liv. Jag hade bestämt mig, planerat och såg verkligen fram emot att lägga snaran runt min hals. Det var en lättnad i sig att veta att det skulle ske. Lyckligtvis blev det inte så och jag fick den hjälp jag behövde. Att kunna ta en tablett som tar udden av ångesten när den är som värst är fantastiskt skönt. Skapar en liten stund av andrum i ett annars kaotiskt inre. En kort stund av återhämtning som gör att man orkar med resten.

1 gillning

Det bästa vapnet mot ångest är att lära sig att känna igen den, så du vet när den kommer på besök, då kan den inte överraska dig. Notera att den kommer men inte mer än så. Låt den komma men ge den inte den uppmärksamhet som den så gärna vill ha. Fokusera istället på det som du höll på med. Distansiera dig ifrån den, låt inte ångesten definiera vem du är. Föreställ dig att den är som hicka, kan vara väldigt jobbig, man vet inte alltid varför man får det men man vet vad det är och man vet att det går över.

2 gillningar

I måndags blev jag delgiven en stämning. Hon yrkar på ensam vårdnad både före och efter flytten. Hon vill ha ett interimistiskt beslut. Va lite ångestfyllt att läsa grunden till stämningen, där hon påstår att jag inte är lämplig förälder pga att jag “chattat på ett socialt medie av speciell karaktär och skickat bilder av sexuell natur”. Att jag skulle vara aggressiv mot henne och hennes familj. Helt bisarrt när allt dom gjort är att ha skrikit och kallat mig saker framför barnen.

Det som slår mig är hur mycket man faktiskt kan ljuga hos tingsrätten. Borde vara under ed tycker man ju.

Min advokat var inte alls orolig att hon ska gå igenom något. Kanske kan pressa fram att vi som föräldrar bor växelvis hemma men vi får se… Har inte så stora förhoppningar just nu mer än att vi båda måste vistas under samma tak.