Raderat

Tack

Du verkar helt ha förlorat kontakten med verkligheten med dina tankar om polisanmälningar och stämningar mot alla du inte tycker om. Acceptera att din fru vill skiljas pga bristande tillit till dig, inte helt utan anledning, och gör det bästa av den situationen. Allt annat är bara fullständigt meningslöst och skadar bara dig själv. Om du startar ett krig mot din fru kommer du att förlora det.

Va, ska du stämma din frus familj för förtal?

Stämmer

Förlåt

Otroligt

2 gillningar

Vad skönt att du fick stöd!
Hoppas att det går bra med fotograferingen nu :heart:

1 gillning

Tack!

2 gillningar

Alltså finns det sådana människor?
Det här låter ju helt jäkla sjukt…

1 gillning

Denna historia låter helt bisarr, jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.

Men det kan faan inte vara lätt om att stå ensam mot frun när hon hela tiden har svärmor o 2 systrar som backar henne i allt hon gör o tycker.

Det jag tycker du gör helt rätt i är att du dokumenterar saker som händer, det talar mycket starkt för att du inte är den parten som faktiskt har någonting att dölja. I min bok bevisar detta att du vill kunna presentera vad som verkligen hände, inte din version av sanningen.

2 gillningar

Exakt så!

Tyvärr

Tyvärr tror jag du kommer bli besviken på familjerätten, det är en fullständigt tandlös instans. Allt bygger på frivillighet och samarbetsvilja, om ena parten inte tycker samtalet gagnar ens vilja så ställer den sig helt enkelt upp o bara går därifrån o säger att man inte är intresserad av fler samtal…
Kvar sitter den som vill få till stånd en ändring eller få till en överenskommelse o undrar varför man aldrig får sina vilja igenom…

1 gillning

Kan vara

Är rädd att du har träffat en riktigt omdömeslös advokat. Det är ingen ypperlig idé att stämma, tvärtom är det en synnerligen dålig tanke. Om det blir en tvist om vårdnaden kommer det att ligga dig tungt till last i att du fördjupat konflikten genom en stämning. Allt du gör som trappar upp konflikten kan komma att hållas emot dig vid bedömningen av vem som är mest lämpad som förälder. Håll istället huvudet kallt och låt din fru och hennes familj gräva sina egna gravar.
Den är en sak att du dokumenterar vad de håller på med. Det är en HELT annat sak att agera på det. Jag vet hur det känns när allting mullrar inombords, men jag lovar dig - om du ser tillbaka på detta längre fram så kommer du att vara stolt över vad de gånger du INTE agerade på dina instinkter.

1 gillning

Hej

Då har du fått helt fel information av din advokat. Den allvarliga konflikt som en stämning innebär är något som absolut bedöms påverka barnen. Även om läget redan är sårigt mellan er, så räknas en rättslig tvist som något ännu mera försvårande. Om det är du som dragit igång hela den apparaten så läggs det dig till last. Rekommenderar dig verkligen att byta advokat till någon som fattar hur viktigt det är att söka konsensus, hur svårt det än kan vara. Den nuvarande kanske mest är intresserad av att håva in pengar från dig?

Kanske kan det vara en idé att inte kasta dig ut i både stämningar, skilsmässor OCH vårdnadstvister samtidigt. Du behöver nog alla krafter du kan få ihop, för att lägga fokus på det som är viktigast. De uppför sig tveklöst som svin, det får ju alla hålla med om. Men din energi måste nog gå till att ungarna får det så bra de kan. Och det gör de inte genom en stämning, oavsett vad advokaten säger.
Om du avvaktar med det, betyder det ju inte att du inte kan lämna in en stämningsansökan senare.
Hål huvudet kallt, så kallt det år i en fruktansvärd situation.
Det känns som att du bara har att vinna på det.

1 gillning

Som

Vad är det du tänker dig att du ska uppnå genom att driva ett förtalsmål mot ditt ex med familj?