Privat visning av huset idag

Håll tummarna för mig nu så det blir sålt. Snälla :cry:

4 gillningar

Är det någon som begärt att få en egen visning innan den ordinarie visningen?

Väldigt mycket beror på husets läge, är det lättsålt eller svårsålt? Är det ett hus som passar många spekulanters önskelista och samtidigt har ett bra läge så råder jag dig till att absolut inte acceptera några bud före ordinarie inplanerad visning.

Mina erfarenheter av hus/lägenhetsaffärer säger att, om så är fallet, så är spekulanten förmodligen väldigt intresserad. Du kommer med största sannolikhet även få ett bud av denna spekulant, med villkor att ni gör affär innan den inplanerade visningen.

Budet kommer att vara rimligt, inte så lågt att du direkt viftar bort det, men inte heller så högt att du accepterar direkt… Du kommer tveka som tusan vad det rätta är att göra. Säkra försäljningen, eller chansa på att inplanerade visningen kommer dra igång budgivning som gör att ni får ännu mer… eller visa att det inte finns fler spekulanter på huset o nu riskerar ni att inte får huset sålt alls… eller böna o be den där som la bud innan visning, som nu givetvis sitter med alla trumf på hand o lägger ett ännu lägre bud.

Det är givetvis ännu svårare att tacka ner till ett bud om man känner att huset är aningen svårsålt av någon anledning, då kan det vara en väldig lättnad att säkra affären, även om man inte får “top dollars” för det. Speciellt vid en separation när man mer eller mindre är tvungen att bli av med det.

Återkoppla gärna om mina erfarenheter stämmer.

2 gillningar

Återkommer när jag vet mer :metal:

De verkar inte intresserade.

Tack för återkoppling iaf. Hoppas ni får bättre lycka på inplanerade visningen då.

1 gillning

Fick bud på huset idag efter att det kom ut på hemnet.

3,1 miljoner. Vilket e väldigt bra!
Får se om budgivaren går hela vägen nu bara.

2 gillningar

Skönt som tusan, hoppas som sagt att det håller hela vägen.

Hoppas det iaf dig dig/er lite slantar i fickan :muscle:

1 gillning

Ger bra med slantar :metal:

Oj!
Nu går det snabbt.

Fått bud på 3,1
Skriver i morgon kl18.
Så om köparen inte hoppar av innan dess är allt i hamn.
Dom vill flytta in 20/12

Går det hela vägen kommer jag ha runt
420k att köpa nytt för.
Oroar mig inte alls särskilt mycket för ekonomi då jag tror att allt kommer lösa sig.

Men att bo utan sina barn varannan vecka. Fy fan alltså…

2 gillningar

Skrev idag. Huset är sålt :+1:

Fick 3,1 :metal:

Nu börjar livet på riktigt :blush:

5 gillningar

Det är ett ordspråk att en husägares 2 lyckligaste dagar är när man skriver köp resp säljkontrakt :metal:

Grattis att en jä*la stor pusselbit i skilsmässopusslet föll på plats

1 gillning

Tack! :metal: