Pepp, Glädje och framtidstro

Men alltså kan någon hjälpa mig??? Hur skapar jag en ny “dialog” nu blir det att jag skriver på “svar” men vill typ skriva som dagbok…hittar inte var jag gör det i tråden??

Det är säker så enkelt så jag får skämmas :see_no_evil:

Jag tror helt enkelt du klickar på “Svara-knappen” strax under senaste inlägget. Jag testar här iaf.

Sen får jag lägga till att jag får ännu mer inspiration och framtidshopp när jag surfar runt på olika inredningshemsidor mm. Ska bli så himla kul att börja om i eget hus, ta eget ansvar för allt, inreda och möblera som JAG vill. Nu är det JAG som bestämmer och ingen annan.
Det kommer vara nyttigt för mig, att återgå till att vara den drivande!

4 gillningar

Det är min strategi också, tränar på gym och tar i tills kroppen är helt slut och tänker att min starka kropp kommer att bära upp och hjälpa till med att bygga upp min mentala hälsa. Jag blir i vilket fall som helst förbannat vältränad och det är aldrig fel!

3 gillningar

Bästa tipset för julstämning i hemmet, är massor med ljusslingor, ljus som drivs med batterier och små granar i varje hörn :mrs_claus:

Fick till det så julmysigt här hemma, så till och med X säger “vad fint” men vet du vad?? Så här fint har det varit varje år…pyntar ungefär på samma sätt varje år., jag är den som bor kvar i huset…förra året minns jag att han inte vill “fira någon jul” …tänk om jag då visste vad som rörde sig i hans huvud.

Men har haft en skön känsla hela helgen , gjort en massa myspyst med barnen…nu håller vi i denna känsla.

Jag kan tycka att denna corona jul kan bli väldigt bra, den blir ett avbrott i traditioner, ingen annan kommer träffas i storfamiljer, ingen kan planera utan de flesta får ta julen som den kommer. Jag tänker gå in med att ha en mysig jul, ta det lugnt, äta gott, titta på filmer, vara ute och gå…trodde inte jag skulle kunna känna så här bara för 1 månad sen…och sen ska det blir så skönt att gå in i januari där ljuset kommer så sakta tillbaka och gör dagarna längre och ljusare, vi här inne blir starkare och under 2021 lysa starka som stjärnor och alla solar tillsammans. HÅLL I HÅLL UT, VI ÄR PÅ VÄG DIT :yellow_heart: :yellow_heart: :yellow_heart:

6 gillningar

Heja dig!! Du inspirerar med din kraft och tilltro till att det blir bättre. Håller med dig, 2021 kommer bli bra! Då kommer ljuset tillbaka och vi är starkare. Riktar om energi framåt och tar hand om själva och de som är viktiga i våra liv. Vi utvecklas av att utsättas för svårigheter och ta oss igenom dem. Ta hand om dig!

1 gillning

Kram och styrka till oss :smiling_face_with_three_hearts:

Hoppas ni haft bra helg…vädret har varit grått grått grått, jag har varit ute och sprungit, träffat vänner, druckit glögg ätit massor att onyttigt gott gott. Nu går vi mot en ny jobbvecka, så tacksam att jag har ett arbete att gå till och ett arbete som jag trivs med och jag är tacksam att jag börjar få ny känsla inom mig…en blygsam styrka och känslan av svek och svartsjuka inte tar lika mkt plats inom mig och det är oerhört skönt.

Nu ska jag börja fundera hur MITT 2021 ska se ut, vilka personliga mål vill jag ha?
Jag vet att jag vill känna mig stark både inifrån och ut…så hur ska mina mål se ut och hur jag ska komma dit ska jag börja fundera på :heart:

3 gillningar

Ja men då närmar jag mig mitt 1 årsdag. På nyår ställer jag frågan “älskar du mig?” och är helt säker att jag ska få svaret “självklart älskling, varför undrar du?”
Fast samtidigt har jag samma dag från ingenstans fått en tanke “Tänk om han har en annan” … 3 dagar efter nyår kommer “Det är någon som sms mig”…

Där och då började mitt helvete med kaos, ångest så hela kroppen höll på stängas av, timmar då jag inte visste hur jag skulle kunna klara att andas.
Samtidigt som vi inte visade våra barn vad som höll på att hända, det gjorde vi i mars.
Mitten av maj flyttar han ut, jag väljer behålla huset.

Sedan gick sommaren och hösten med upp och nergångar. I november har jag en totalt krasch där jag kände att det här livet inte känns värt att leva mer, där jag gråter och ångesten sedan jan/feb var tillbaka och när man känner sig ensammast i världen för jag varken ville eller orkade inte “dra” in någon av vännerna i mitt mående, kändes “har jag inte kommit längre?” Den jag vände mig till var X, vräkte ur mig all sorg mot honom, verkligen sa “DU krossade mig totalt” och vad kan han säga om det???
Fast det jag återigen såg var hans egocentriska jag…för där kom det åter igen “Jag då??”

Efter denna dipp så har det gått bättre, det var som om det sista skulle ut.

Julen har gått fantastiskt bra, barnen och jag har haft mysigt, inga jobbiga tankar och känslor…tror jag trycker bort dom bra.

Vad har jag gjort bra under året:

  1. Jag var stark inför barnen.
  2. Jag klarade av att jobbade heltid hela tiden
  3. Jag tog hjälp och stöd av vänner.
  4. Jag var öppen på jobbet att jag gick igenom en kris
  5. Jag har genom detta fått massor av stöd, massor av nya vänner.
  6. Jag har sett till att varit aktiv och tränat.
  7. Jag valde bo kvar i huset…inte självklart men ett bra beslut
  8. Jag har köpt en bil som jag är stolt över.
  9. Har en ok ekonomi och känner att vi klarar oss, kan spara lite.
  10. Har fått en bättre och närmare relation till barnen
  11. Jag är minder stressad
  12. Jag är gladare…fast jag har inte märkt det, men många av mina vänner påpekar det.
  13. Corona skiten gick mig förbi…då jag var helt uppe i min egen sorg.
  14. JAG STÅR UPP. JAG ÄR HÄR 1 ÅR SENARE. Jag är skadad och ärrad av det jag gått ignom, men jag är också mer medveten om mig, mina känslor, starkare på ett viss, svagare på ett annat…men jag SKA fokusera på det starkare.

Jag längtar faktiskt att städa ut julen, göra en fräsch nystart på mitt egna liv, där JAG sätter upp MINA mål, vad JAG vill göra, när JAG vill göra det.

Jag känner för att rensa på allt även i kroppen, nu ska den vara redo att släppas lös, samtidigt som corona släpper sitt tag om oss :slight_smile:
Är ni med mig på nystart? :heartbeat:

17 gillningar

Så härligt att läsa :smiling_face_with_three_hearts:
Och så viktigt att spalta upp ALLT en är stolt och glad över …ditt mail andas en härlig framtidstro!
Klart vi är med dig :slight_smile: :point_right: :dancer:

1 gillning

Vilken energi :boom: och du, den smittar av sig. Jag och säkert många andra behöver läsa sånt här

Det har helt klart vänt för dig. Du är redo för ett fantastiskt 2021!

Jag är med dig :orange_heart:

1 gillning

Du kan absolut vara stolt över vad du uppnått under året.
Så bra att reflektera över det som varit bra också detta skitår.
O dippar kan komma o gå, det viktiga är att inte fastna i dem.
Livet går vidare.
Jag är absolut med på nystart, fast lite till vill jag behålla julen. Speciellt granen.
Heja oss alla💪
Och låt 2021 bli ett år där vi sätter nya mål o uppfyller dem i den mån det går, vissa mål kanske kräver mera tid.
Vår tid är nu​:heartpulse::clinking_glasses::fairy:‍♀:fairy:‍♂

3 gillningar

Åh vad glad jag blir, för JA jag känner framtidstro …kul du är med mig. Nu jäklar kör vi rakt fram, det är ok med krock på vägen men den ser vi som en liten grop bara :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

WOW vilket gäng vi blir som tar över 2021 :star_struck: :star_struck…helt klart livsglada. starka och framförallt ödmjuk mot livet…alltså vilka superkrafter, vem kan motstå det liksom? :smiling_face_with_three_hearts:

3 gillningar

The show must go on ska spelas på HÖG volym i morron :dancer: Du om någon önskar jag det absolut bästa, du starka människa där ute i Sverige…tänk alla vänner vi har, som vi inte ens känner men som ger så mkt energi, tips och råd :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

2020 har varit det absolut värsta året i mitt liv och samtidigt ett av de bättre. Hur konstigt låter inte det när vi har gått genom den största krisen i vårt äktenskap med att överleva en otrohet??
Jag har överlevt! Nu försöker jag lära mig att blicka framåt med det nya jag som jag har byggt upp (bygger upp, det är en lång process).

En sak som jag lärde mig under krisen är att jag slutade drömma för flera år sedan. Det har varit en viktig punkt i mitt läkande, att VÅGA börja drömma igen!
Så detta har jag vågat drömma om och planera för 2021:

  1. Cykla cykelvasan, 9 mil!
  2. Börja rida igen
  3. Fortsätta med boxningen och testa att gå sparring!
  4. Alltid vara ärlig mot mig själv, ALDRIG anpassa mina värdegrunder efter någon annan. (ett klockrent exempel är att när jag konfronterade min man stod jag en stund med hans telefon i handen och tänkte att jag skulle ringa apan och säga vad jag tyckte. Sen tvekade jag och tänkte “men så kan man ju inte göra”. Nej, nej, nej! Ingen ska någonsin på något vis påverka MINA värdegrunder! Så hade det varit idag hade jag ringt henne och sett till att dela med mig av mina tankar och fått mina svar)!
2 gillningar

Håller helt med hur konstigt det än kan låta.
Fast för oss blev det ju skilsmässa.
Men jag har funnit nya vänner som berikat mitt liv, de vill jag inte vara utan.
Tror också jag slutat drömma lite de senaste åren.
Slut med det o drömmarna poppar upp.
Jag ska också cykla Cykelvasan, kanske ses vi i spåret

Heja oss alla o kör full fart framåt 2021😊

3 gillningar

Vilket lopp ska du cykla?

9 mil 14e augusti🙂

Vi kör 9 mil FREDAG den 13:e augusti :joy:

Har infört god brunch varje helg hemma :blush: uppskattat av barnen . Jag planerar för nya upplevelser med barnen där min exman inte har varit med t ex Förra sommaren åkte jag till Gotland jobbade lite på sjukhuset där och fick resa och boende betalt planerar att göra samma till sommaren
Jag bejakar mina intressen bestämde mig för att göra något nytt varje år . Förra året gick jag Padelkurs i år tänkte jag börja rida igen .
Sedan planerar jag att skaffa hund igen :hugs:

7 gillningar