Pappan bestämmer med barnen utan att stämma av med mig, på min vecka

Jag känner inte till något om din historia och varför du till slut valde skilsmässa. Men, varför grubblade du i 5år, i smyg, utan att prata med din man? Jag försvarar absolut inte din mans agerande, men det verkar som att han av någon anledning är rejält förbannad på dig? Kanske för att du inte involverat honom i dina funderingar, utan serverade en färdig lösning, skilsmässa? Hade han nåt att säga till om avseende vad som ledde fram till skilsmässan? Om han blev överkörd av dig så kan det ju vara därför han beter sig så här nu. Är hans beteende nytt för dig, eller var han så även när ni levde ihop? Gjorde han som han ville då, eller stämde ni av saker med varann?

Ingen anklagelse, försöker bara förstå varför han beter sig som han gör.

Mitt ex skötte inte vår skilsmässa snyggt på något sätt. Jag har mkt lite kontakt med honom. Jag skulle tro att han tycker att jag beter mig illa. Men jag kan inte ha med honom att göra efter vad han gjorde. Försöker så gott det går så att barnen inte ska komma i kläm. Och de har det bra. Men ibland blir det ju tydligt för de att deras föräldrar har en mycket frostig relation. Gissar att exet är besviken på mig för att jag inte vill vara hans vän. Men det har han bäddat för helt och hållet själv.

Kan du se att din man har någon anledning till att vara så här tvär mot dig? Du behöver inte svara här, men fundera på om det finns nåt i er historia som kan förklara att han beter sig som han gör.

2 gillningar

Precis så. Lätt hänt att man för sin egen mentala hälsa gör saker för att inbilla sig själv att man fått påverka eller bestämma åtmindstonde något i er avslutade relation - balansera upp och tippa vågskålen lite åt sitt eget håll :man_shrugging:t2:

1 gillning