Otrohet

hej ni som har varit med skilsmässa på grund av otrohet, hur har ni märkt det. har eran partner varit frånvarande eller har sexlivet varit dåligt eller har ni märkt det på nått annat sätt. hur har ni fått reda på det, har ni kommit på dom själva eller har dom gått ut och sagt det ? frågorna är många

Hej ! Jag märkte ett väldigt passande på telefonen.
Mycket kallt betende och inte särskilt intresserad av att umgås eller ha sex. Jag märkte att något var fel men exet tvärnekade. Och jag tänkte att det är kanske som han säger att han är " kompis " med den 23 år yngre tjejen. Men erkände efter drygt ett halvår när dom skulle flytta ihop.

Samma här, telefonen aldrig längre bort än 0,5m. Ofta på ljudlöst. Alltid med i badrummet då hon skulle duscha.
Sen dom andra klassiska tecknen, mindre o mindre initiativ till sex, mindre intresse om man berättat nått om dagen som varit el dyl. Mindre glada hjärtliga sms under dagarna. Mindre intresse då man kommer hem från jobbet o vill ge en puss.

Det är fruktansvärt att tro nått sånt vidrigt om en person som man delat allt med och litat på till 100%, att hon skulle kunna vara otrogen, och dessutom ljuga om allt mellan himmel och jord, men vi är många här som har varit med om precis det tyvärr…
100% sanning kommer du nog tyvärr aldrig få, och det enda sättet att hitta en del av det är nog att vara uppmärksam och snoka en del…

Lyssna till din magkänsla, den har oroväckande ofta rätt…

1 gillning

Så här i efterhand kommer jag ihåg förloppet så här:

I början av otroheten en människa som var full av energi, glad och euforisk och full av upptåg.
Efter nån månad började telefonen som hon aldrig brytt som om så mycket tidigare bli en del av henne själv. En gång på morgonen när jag vaknade så låg hon faktiskt och sov och höll den i handen under kudden! Sen börjar det bli viktigt med “egentid”! Ut med väninnor på middag och öl. Övertid på jobbet nästan varje dag och plötsligt var hon tvungen att jobba över på helger också. Istället för 25 mail varje dag där hon undrar hur det är eller att hon längtar till helgen och vad vi ska laga för mat till inga mail övht! Tystnad och ointresse!
Efter ett halvår är den glada kvinnan borta. Då är allt jobbigt. Totalt ointresserad av dig som människa och egentligen av hem och barn också. Ständigt klistrad vid den där jävla telefonen!

Ingen människa förändras från någon som alltid ville hitta på saker med familjen och är glad och vill kramas till nån främling som bara letar anledningar att åka hemifrån och sitter med telefonen som en utomjording hela tiden. Inte på bara några månader!!

2 gillningar

Glömde!!

Ett annat starkt varningstecken är ändrad musiksmak! Åtminstone om det är till en stil ni aldrig lyssnat på tidigare, eller kanske t om tyckt varit dålig…

1 gillning

Jag vet att många nämner just mobilen som en avslöjande faktor, men så var det inte för min frus del. Kanske har det att göra med huruvida ens partner även har en naturlig relation med flera träffar i veckan med personen som hen är otrogen med. Min fru träffade den här personen ofta av naturliga orsaker och då fanns kanske inte heller så stor anledning att smyga med kommunikation via mobil/e-post heller. Jag lyckades aldrig avslöja det utan fick infon om det först i efterhand.

Så här i efterhand kan jag däremot säga att hon drog sig undan mer och inte var lika socialt aktiv tillsammans med mig under tiden som otroheten pågick.

Det första jag reagerade på var telefonen. Att hans meddelanden inte längre syntes. Och att han bytte kod till telefonen varje vecka lr tom oftare än så. Hans telefon har tidigare alltid varit ”öppen”. Frågade honom varför han tagit bort att meddelanden syns, han kom med en konstig bortförklaring. Därefter blev han mer och mer mentalt frånvarande, slutade ta i mig, höll sig undan på nåt sätt. Färre initiativ till sex, och när vi hade sex kändes det annorlunda, konstlat. Frågade honom då rätt ut om han var otrogen, jag kände ju att nåt var annorlunda. Han blånekade. Länge.

1 gillning

Just det där med noll intresse för hus, hem och familj märkte jag också av. Helt ointressant för det som bara tidigare var bland det viktigaste i hennes liv… så tragiskt att allt man byggt upp tillsammans helt plötsligt bara blev värt luft och ingenting…

5 gillningar

kan bara hålla med alla andra, mobilen på tyst läge, vaktar mobilen hela tiden komma hem senare från jobbet frånvarande, det går fort från vara närvarande till totalt frånvarande, skiter i allt som rör familjen, jag kom på henne rätt så snabbt, tyvärr fatta jag inte när hon pratade om han hemma då det är en jobbarkompis utan i min värld fanns det ingen chans att hon skulle vara otrogen då hon hela tiden har hatat folk som är otrogna,

2 gillningar

Mobilen i fickan hela tiden (jämfört med tidigare att den låg överallt helt öppet), noll initiativ till närhet, allmänt frånvarande rent mentalt.
Jag kom på två av otroheterna när jag hittade mailkonversationer med hans andra kvinnor, och en av dem när jag läste hans sms via hans apple watch.

1 gillning

Mobilen absolut. Började gymma. Sent hem från jobbet. Slutade med all fysisk beröring.
Kom på dem bokstavligt talat. På vårt gemensamma jobb. En långfredag jag aldrig glömmer…

Min fru har inte varit otrogen vad jag vet än men så här har hon varit på sista tiden:
Mental och allmän frånvaro, inga kramar och ingen närhet, uteblivet sexliv. Hon har också börjat ha en “intim” relation med telefonen…Glad men inte åt oss eller åt mig :disappointed_relieved:
Stundvis också lite hård och dömande mot mig.

Tråkigt att höra Spilys. Hoppas att det inte är så som du kanske befarar.

  • En allmän kyla i relationen. Den där tomma, döda blicken och ointresse för familjelivet känns bekant. Att engagera sig i barnen är plötsligt inte så kul. Samtidigt har jag läst, och det kan säkert stämma i vissa fall, att den otrogne plötsligt kan bli ovanligt kärleksfull. Svårt det där.

  • En annan grej som ofta verkar förekomma är det här att man ska ha egentid, för att hitta sig själv. Man vill så väldigt gärna hitta tillbaka så att man i princip separerar på obestämd tid. Vilket ju inte är så logiskt.

  • Parfym och smink i bilen : )

  • Sociala medier tror jag inte kan ge många ledtrådar. Inte om man har levt i ett förhållande som bygger (byggde) på förtroende. Då är den andre knappast så dum att den öppet visar vad som pågår.

  • Och mobilen så klart. Alltid närvarande. Tror det är det viktigaste verktyget för den som är otrogen. Om ni har gemensamt mobilabonnemang, familjeabonnemang eller liknande, så kanske det går att få ut samtalsspec. Om du känner att du verkligen måste kolla. Att du kollar vilka din älskade ringer är inget bra tecken på ett lyckligt förhållande.
    Får du inte det svaret du räknar med så är risken att du fortsätter leta. Och att han/hon känner till dina misstankar gör det inte lättare att få ett ärligt svar. Alternativt att han/hon blir oskyldigt anklagad.

Finns många “klassiska” tecken och många artiklar att läsa om detta. Men jag tror som flera skriver, att magkänslan är det viktigaste! Det är kroppens sätt att varna för små och ibland subtila signaler som du har registrerat men skickat direkt till arkivering! Signaler som kanske är nya för dig och som din hjärna inte vet hur den ska tolka. När det där arkivet börjar fyllas mer och mer är pusslet nästan lagt.

Det första steget måste alltid vara att förklara hur du känner och fråga, lugnt och sansat. Har du tur får du ett ärligt svar. Får du inte det så har du säkert fortsatt samma magkänsla.

Tänk på att alla tecken bara är just tecken. Läs gärna andras erfarenheter om det känns bättre för dig, men det är bara du som vet när det är dags att ta upp det.

1 gillning

Jag känner att jag börjar “nosa” på acceptansens fas…Jag står nog mellan ångest och acceptans just nu.
Ganska skönt ändå att inse att det är KÖRT. Finns inget jag kan göra åt det utan det ska vara fullt fokus på mig och all det praktiska som ligger framför mig. Skillsmässopapperna ska fyllas i snart (vi väntar på personbeviset) och sen är det praktiska kvar men detta tar vi i augusti efter semestern.
Vi hade en bra diskussion igår, väldigt uppriktig och ärlig och jag fick en del svar som gjorde att jag känner mig lite lugnare åtminstone nu…
Jag vet mycket väl att de jobbiga känslaorna kommer tillbaka utan förvarning.

1 gillning

För mig var det inte mobilen utan jag märkte av exet att det var något. Frågade flera gånge vad det var, men han sa att han bara var trött. Sedan onsdag före midsommar förra året så fick jag reda på det. Han kunde inte säga något utan jag fick dra det ur honom.

Han sa att det hände en sak i nov/dec 2017 när jag var på en resa till Spanien som det hände. Men jag fick aldrig reda på vad, fastän jag frågade honom flera gånger om han hade träffat en annan. Han sa nej hela tiden.

3 1/2 vecka senare i juli (efter att jag fick reda på att han ville skiljas), så kom det papper från tingsrätten och jag var skild, efter 35 år som gifta och känt varandra innan. Har 2 barn och 2 barnbarn.

Jag vet vem exets nya är, hon är 9 år yngre än exet, har vuxna barn, flyttat in till exet och jag fick rätt fast alla sa att exet inte hade någon. Fick reda på detta i april i år. Det var jobbigt att få veta men samtidigt skönt, tänk att jag hade helt rätt hela tiden, men ingen ville lyssna. Han var och är ännu en riktig fegis som inte kunde säga sanningen.

Det känns som man blev kastad i en soptunna, misslyckad, inte värd något, mina 35 år var ingenting för honom och jag har faktiskt försökt att ta livet av mig, men som tur så var min kusin hemma och vi pratade en hel helg. Tur att han var hemma annars så har jag inte suttit här idag.

3 gillningar

Usch ja känner så igen mig ! Vi var ett par i 37 år och 4 barn. Mitt ex ljög också och var otrogen
Mitt ex hade en 23 år yngre tjej som han nu lever med. Man känner sig lurad besviken.

2 gillningar

raderat…

3 gillningar

Lider med dig! Det är just det som förvånar mig. Att man lämnas i ovisshet och plötsligt släpps bomben och då finns det i praktiken ingen återvändo…

3 gillningar

Håller med, förstår inte hur de tänker

1 gillning

Min man har varit otrogen ,kom och berättade att han träffat en ny kvinna.
Fast jag anade detta då han varit borta så mycket sedan i somras sovit över hon sin mamma o pappa och när han väl var hemma bara suttit med datorn eller framför tv och bara varit sur och otrevlig mot mig . Man känner så väl på sig när något inte är som det ska när man känner varandra så väl efter 35 år .
Sedan har han bettät sig som en riktigt stor skit stövel under denna tiden men jag flyttar i august skall bli skönt slippa ha med honom att göra mera skall blocka hans nummer och bara tänka på mig och våra stora barn och leva MITT LIV .

6 gillningar