Otrohet och dubbla budskap

Du ska fan inte sitta och vänta på nån dom!!
Du har ju redan fått den… du måste vara stark!
Visa att du går…

Vi har pratat nu.
Jag har mått dåligt och hon har fått höra det.

Hon berättade att hon väljer ingen av oss.
Hon vill vara ensam.
Hon skulle kunna vara min vän och då se vad som händer, ingen intim beröring.
Jag frågade ifall hon då ville gå på terapi tillsammans. Återigen ett nej.
Jag sa att det inte behöver leda till att vi blir tillsammans men det kan hjälpa oss att lägga det som hänt bakom oss och vi går vidare.

Det gick hon med på.
Tror ni jag gör rätt?

1 gillning

Nja jag förstår dig… det är jobbigt som fan men hon verkar ju helt elak på riktigt…
försök ghosta henne!

Jag tycker inte du skulle behöva argumentera för terapi. Om hon vill finnas i ditt liv så borde hon vilja göra vad som helst, oavsett om hon ska bli din vän eller mer. Att du lyckas få med henne genom att säga att det inte behöver innebära att ni blir tillsammans igen, upplever jag som att du argumenterar för det och hon säger ja okej för att vara snäll men att hon egentligen inte tror på det.

Jag förstår att du älskar henne och jag vill inte egentligen råda dig till vänster eller höger men hon verkar inte ångra sig särskilt mycket från förra gången när hon var otrogen. Varför skulle hon inte kunna göra det en tredje gång?

Minns inte hur länge ni har varit tillsammans men det finns folk där ute som älskar på riktigt, som får dåligt samvete av att såra och är pålitliga. Du är värd någon som håller sig till din nivå och hon är värd någon som är på hennes nivå.
Jag blev dumpad och tre månader senare gick jag på en dejt, fick sån ångest som att jag var otrogen men jag var ju singel. Det är så riktig trogenhet beter sig.

Jag tror det är st bästa du kan göra i nuläget ! Hoppas ni får en tid snart!

raderat

Mm… man blir djävligt trött på att svälja skit… trycka undan sina egna känslor som man har rätt att ha för att man tänker på barnen t.ex…

Hej förvirrad, vill du vara ett val? När man älskar nån finns det ingenting att välja emellan. De flesta av oss valdes bort, frågan som Vi måste fråga oss själva är om dem verkligen älskade oss? Att vi stödjer varandra i detta forum är bevis nog för att lista ut svaret.
Det känns som jag levde i en fantasi, ignorerade mina egna behov och mitt liv styrdes utifrån hennes vilja. FEL FEL FEL. Brottas med mina egna känslor varje dag, sedan sept. Jag skäms som bara det, jag skäms att jag valdes bort.

Känner igen det där med att skämmas… man känner sig misslyckad…
Kan knappt se folk i ögonen idag.

Skäms… ja man känner sig dum…
Sedan inser jag att skammen är deras… förlusten med. Deras val visar inte precis ärlighet och rättvisa. Tror på rättvisa och karma… men för det behövs empati… finns det hos våra ex? Det tror jag inte…

Nä jag tror de är grymma på att spela att de har empati…
de säger att de har empati… de måste väl ändå ljuga?

Tror de ljuger… allra mest för sig själva

Mm… allt som de säger sig stå för… håller bara tills nått nytt kommer upp… de säger att de kämpat.
Att de gjort allt…
Sen stänger de av… som en strömbrytare…
Nä jag älskar inte dig… detta nya är roligare och bättre…
Fy fan!
Så jag säger @forvirrad har du styrkan så försöker du stänga av med… själv har jag inte det.
Jag är inte sån…
Men det hade varit det bästa… och ransaka dig själv vad du ska bli bättre på.

Jag har inte styrkan, problemet hos mig är att jag kan vara stark, men när jag känner att jag börjar bli klen så har jag ingen att vända mig till, träffar psykologen för sällan1-2ggr i veckan.

Så det blir att jag blir deppig och därefter får frun se det och jag blir ett irritationsmoment.

Det som hände igår.

Har du inga vänner?
Jag försöker älta med allt och alla…
bor i Nässjö utan körkort så kan inte ta mig nån stans annars kunde vi tagit en fika och ältat tillsammans haha

@TTNI - jag skäms också… men jag kämpar med att inte göra det - jag har fan inget att skämmas för! Jag älskade med hela mitt hjärta - tyvärr gav jag min kärlek till någon som ljög o bedrog - det är HAN som ska skämmas i resten av sitt liv för vad han har gjort!

3 gillningar

Jo, det är väl så för mig med också. Mitt självförtroende har fått sig en riktig smäll. Förmodligen för att jag levde mitt liv genom hennes. Hoppas att jag snart bli mig själv igen.
Vi kommer över dessa vidriga fd. partner. Bästa hämnd (inte ett mål i sig) är att leva lyckliga utan dem🙂. Avvänjningen är tuff, men nödvändig!
Kram

3 gillningar

@TTNI. - har du din historia här på forumet? Om inte - vill du berätta? Kram

He Lavve. Min historia:
Sambo i 10 år. Limbo i 6 månader (separerade), heltvsjälv sedan feb. Har tagit hennes son som mitt eget. Stöttat i vått och torrt. Är inte perfekt, men precis som du en pålitlig person. Grabben har inte hört av sig en ända gång sedan sept.
Får följande sms den 3e februari: “jag älskar dig men vet inte vad jag vill med dig, grabben klarar sig själv och jag bill leva på mitt sätt. Jag vet att du blir jätte ledsen, men jag vill inte leka med dina känslor. Om du vill kan vi träffas och prata om det”.
Precis som du och alla andra i detta forum, är jag jätteledsen och smärta har och är en del av vardagen. Jag valde, när jag fick smset, att kappa all kontakt. Det kommer att bli bra, det fårta den tid den tar.
Jag struntar i om on träffar en annan, hon har sårat mig så djup att det inte finns nåt återvändo. Jag vägrar att bli offer, hon kommer att smacka på sin egen medicin. Den dag jag råkar träffa henne kommer jag att bara säga att den teater jag var med i är slut för min del. Hon får helt enkelt spela vidare utan mig.

2 gillningar

@TTNI - de får stå sitt kast…jag skrev i en annan tråd att är det äkta kärlek så blir det vi nån gång i en avlägsen framtid men nu bränner jag alla broar för att kunna hantera smärtan…jag kommer inte att vänta utan jag vill skaffa mej ett bra liv o bli lycklig igen. Träffar jag nån annan så gör jag.Känner dock att det känns långt bort att lita på en man igen, jag tappade tyvärr tilltron till hela mänskligheten pga x-ts svek… dock så är detta forum väldigt bra då jag läst så många fina inlägg av underbara insiktsfulla män - det har gett mej lite hopp då jag vet att ni finns därute :smile: