Otrohet och dubbla budskap

Mailet är nu skickat och känslan är… smärta.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att känna som en sten har plockats bort från mig.

Detta är verkligen inte vad jag ville, men jag orkade verkligen inte mer.

7 gillningar

Bra gjort! Att leva i limbo drar ned en enormt. Nu har du dragit en gräns och kan fokusera på att ta dig uppåt istället för att fundera på var hon tänker att göra, alltså beslutet har blivit ditt. Du tänker inte ta hennes skit mer och är värd så mycket mer än det här förhållandet!
Kram :seedling:

Ja du en förjävligt jobbig situation.Mitt ex var otrogen och planera att flytta ihop med ungtjejen.
Jag fick också höra om känslor som tagit slut efter 37 år och 4 barn tillsammans.Men det är väl inte så svårt att räkna ut när man har en ny redan./kram

2 gillningar

Bra gjort! Jag vet att det smärtar som fan, men den här smärtan du känner du när du bestämmer dig för att gå vidare utan henne, det är i alla fall en smärta som varit ditt val, om du förstår hur jag menar. Istället för att leva i ett limbo där du ska rätta dig efter hennes nycker och att hon trampar på dig gång på gång.

Bra gjort!
Det enda raka, svara inte på hennes SMS eller samtal. Du behöver inte förklara varför, ni har ju delat på er. Ha ingen kontakt med henne.
Vill hon ha dig tillbaka kommer du att märka det.

Var stark!

Alltså jag blir så jävla förbannad!!
Lider med dig så enormt!
Och med alla andra här… hur fan kan människor göra såhär mot människor som älskar dom…?
Har oxå fått passa mig hela mitt förhållande och varit rädd att hon ska dra… vilket hon gjorde!!
Egoistiska är vad dom är… tänker ta mej fan bara på sig själva…
bryt all kontakt stäng ner alla sociala medier och lid som bara den för att aldrig mer glömma vad hon gjort…
Du ska vara ett spöke för henne nu…
kram på dig<3

1 gillning

Givetvis blir jag jagad över telefon av min fru under kvällen.
Svarar efter 25 sms och 10 samtal.

Jag beskrev på ett så samlat sätt som möjligt, att jag har varit öppen med detta sedan början, ifall du lämnar mig så kommer jag inte kunna vara din vän. Detta är nu vad som händer. Du har valt den andra, då måste jag gå.

Jag orkar inte att bli trampad på längre, du har fått mig att må som ett vrak i ett halvår. Nu får det vara nog.
Jag vill inte ha något mer med dig att göra, så detta är farväl.

Efter detta så bröt vi samtalet.
Fick ett par SMS till där hon svär att hon ska försöka komma på vad hon vill med sitt liv. Samt där hon säger att ifall något händer med mig så har hon inget att leva för.

Fick ta en Atarax och gå och lägga mig.

4 gillningar

Vilken drama-queen hon är, nu fick hon dej att må dåligt igen. Alla hennes ömhetsbetygelser klingar julrätt falskt med tanke på att hon är bortrest med sin älskare

3 gillningar

Hej förvirrad;

Det verkar inte finna några gränser på vad man få stå ut med. Vi är alla olika och det är inte lätt att sätta sig i in i andras situationer. Vi har alla i detta forum en gemensann nämnare, vi älskar personer som inte har samma känslor för oss. Vi kan inbilla oss att dessa personer genomgår en kris, att deras känslor har försvunnit, massa mer bortförklaringar etc… Det vi gör är att försvara/förstärka/acceptera hur de behandlar oss.

Min inre känsla säger mig att deras känslor, eller definition om kärlek är inte desamma som våra. Det är svårt att acceptera, men Vi måste. Det finns inget annat alternativ. Vi förlänger lidandet själva genom att utsätta oss för tortyr och nedvärdera oss till nivåer Vi aldrig skulle acceptera i andra situationer. Vi kan inte tigga kärlek från våra fd. partner. Vi kan inte acceptera att bli psykisk misshandlad medan de testar gräset på andra sidan. Vi måste stå upp för oss själva, hur smärtsam det än är.
Om din flickvän verkligen älskar dig, skulle hon aldrig leka och tortera dig så som hon gör. Det samma gäller för mig och alla andra olycksbröder och systrar på detta forum.

“Alla ögon gråter inte samma dag” :wink:

Styrkekram

5 gillningar

Svara inte alls och bryt all kontakt oavsett hur många SMS hon skickar eller hur många gånger hon ringer.

Hon behöver bli lite orolig, för just nu vet hon att hon alltid kan gå tillbaka till dig om det nya “förhållandet” inte skulle funka. Detta utnyttjar hon till max för att hålla dig i limbo. Detta är oacceptabelt, själviskt och förnedrande.

Är du inte där längre kanske hon inser vad hon håller på med.
Funkar det inte var hon ändå inget att ha.

Karma is a bitch.

Kan ju själv tycka att hon inte är nåt att ha oavsett hur hon beter sig framöver. Så som hållit på är oförlåtligt, iallafall skulle det vara det för mig.

Ja detta är ju ett helt sjukt beteende… va fan mannen!
Så här kan man ju inte bli behandlad…
Du behöver hitta något annat att sätta focus på.
Tränar du?
Stålsätt dig nu!

Absolut det är den “approachen” jag försöker köra.
Nu börjar SMS dra igång igen och jag gör mitt yttersta för att vända andra kinden till.
Fruktansvärd känsla måste jag säga.

Men samtidigt börjar jag bygga en ilska mot henne och situationen.
Jag har gjort så mycket för henne genom vårt äktenskap och förhållande, men hon har aldrig gjort samma sak tillbaka.

Hon säger till mig att hon prioriterar mig över allt annat. Samt att hon mår så dåligt efter gårdagen och vill höra från mig.

Fy fasen, vad jobbigt detta är. Återigen känner mig som ett monster som ignorerar henne.

Håll ut bara.
Lägg mobilen där du inte hör eller ser den.
Om du inte väntar på ett superviktigt samtal kan alla vänta.

(Man kan ju undra vad den andra killen tänker när hon messar och ringer hela tiden.)

Det är inte du som är monstret. Du måste få ut ur det från dina tankar. Hon vill att du ska må brå medan hon roar sig med en annan, ekvationen kan inte gå ihop.
Ignorera all form av kontakt. Svar till henne kommer att tokas att det är ändå ok för dig, och att hennes samvete är vitt som snön.

Blocka nummret!! Det gjorde jag några veckor…
bli ett spöke…
Fan jag blir nästan förbannad för att hon håller på så… det är verkligen inte rätt…!

Haha, skulle vilja se hans min :smiley:
Jag vet att han hatar mig överallt annat, kommer och stör hans fina liv.
Jäkla pojkvask.

Stäng av telefon eller se till att inte svara henne, blir bara en bekräftelse på att du böjer dig för henne.
Du kanske ska prova att åka bort några dagar och byta miljö.
Se till att du kör slut på dej, fysiskt du kommer att sova bättre o lättare rensa ut alla mörka tankar.
Du vet alltså vem killen är, kanske du också vet hur du ska agera för att få honom lite ur balans, karma du vet.

Vet inte så mycket dessvärre, hört hans röst, sett hans namn och bild.
Sedan att han är 10-11 år yngre än min fru dessutom.
Mer än det vet jag inte och vill inte veta.
Själva tanken på honom får mig att vilja kräkas.

Jag kör stenhårt nu på att ignorera, jag ska inte vara någons backup plan. Hon vet vad hon måste göra för att få initiera ett arbete tillsammans, kan hon inte leva upp till det så är det inget mellan oss.
Samtidigt som jag vill ha henne, så börjar jag få upp en ilska som sagt över hur hon jämför mig mot någon annan.
Hoppas för hennes skull att när hennes förälskelse känslor avtar, att hon fortfarande vill ha honom.

SMS:en haglar in…
Men nu fick jag iallafall ett sms, där hon säger att nu struntar hon i vilket och tänker inte höra av sig.
Kanske får man lite frid nu.

2 gillningar