Otrohet, lögner, barn

Nu svarade han:
“låter fullt rimligt och jag hoppas att denna planering
för oss närmare varann.
Tycker det skulle vara bra om jag kunde ha dottern
nu på fredag och lördag (bad, ev Marcusbesök) då
ni är borta hela nästa helg så kan vi tillsammans röja
kaosrummet på söndag.
Ska kolla in länken du sände.”

Tänk att han kan låta så vettig med tanke på allt, det är förvirrande

Har följt detta sedan länge @Floriana, han är en psykopat, därav svängningarna. Du måste få hjälp av något proffs för att helt komma ur hans grepp, inte “föra er närmare varandra”. Han är säkert en bra pappa men er gemensamma relation är inte bra för dottern. Vill du att hon ska ha den typen av relation som förebild för hur en relation ska se ut när hon själv blir vuxen? Fast schema när dottern är hos den ene och den andre för er skull men främst för dotterns. Ena foten framför den andra…

2 gillningar

Ja.

Jag tänker mig att du kan försäkra henne om att ni båda älskar henne och att varför-frågan är något som har med er vuxna att göra och inget beror på henne. Att “varför-frågan” är något mellan er vuxna och inte för hennes öron, eftersom hon fortfarande är ett barn.

Det känns som att du styrs av både din dotter och hennes pappa i dagsläget. Du behöver ta fram din auktoritet som förälder. Barn kan inte bestämma allt bara för att de vill ha det på ett visst vis, de ser ofta de kortvariga konsekvenserna och har inte hela bilden för att kunna se vad som är bäst för dem i förlängningen. D v s din dotter ser att hon får sina behov av pappa tillgodosedda lättast genom att han alltid är till hands, vilket är ett kortsiktigt tänkande som lönar sig för stunden. Men hon saknar förmågan att förstå hela bilden av er problematik och att du som hennes mamma knäcks mer och mer och bl annat inte kan leva ut ditt bästa föräldraskap. Risken för att hon får se våld i förlängningen har du inte helt uteslutit heller. Det är din föräldrauppgift att också se de långsiktiga konsekvenserna. Din dotter får helt enkelt förlita sig på era beslut som föräldrar utan att hon får del av allt.

3 gillningar

Stort tack för klarsynta råd och stöttning!!!

1 gillning

Många på jobbet i dag sa att de kände sej glada. Jag var helt överraskad och kunde sorgset konstatera att jag känner mej då varken glad eller sprudlande. Så tufft att ta in situationen. Huvudvärk, som jag annars sällan har. Har bokat tid på måndag hos en som ska ge råd till medberoende personer, vid kärlek- och sexmissbruk.

1 gillning

Åh @floriana :cry::cry:. Lider med dig. Vi har nog ungefär liknade situationer och typ beroende. Jätte jätte svårt. Just för att det är så svårt att gå. Hur gör de som bara går? Det undrar jag hela tiden. Vad bra ändå att du bokat tid hos en rådgivare i såna här situationer. Hoppas det hjälper dig. Kram

1 gillning

Då är det hem utan barn fre-lö. Var ett tag sen sist. Trodde ju vi tog “nya tag” och x har dessutom tagit det lilla han hade av dotterns saker hos sej, hem till mej, som att “nu kommer hon ju inte behöva sova hos mej längre, vi ska ju lösa det här”. Och ÄNDÅ har han agerat som han gjort. Hur kan man förklara det???

Det går inte att förklara @Floriana. Det är helt förvirrande. Verkligen. Fy vilken känslomässig karusell du har. Kram :hibiscus:

1 gillning

FAN, nu åt han middag här och det var ok, fast han skulle cykla hem sen. Sen så regnar det och han säger att han kan ju inte cykla när det ösregnar. Jag erbjuder mina regnkläder. Men han tycker synd om sej själv - att jag vill jaga ut honom i regnet. Då säger dottern " jag tycker pappa ska sova över här om det regnar så mycket". Vill då skrika till dottern anledningen till att jag INTE VILL

Men hallå! Han är väl vuxen? Kan väl byta till torra kläder när han kommit hem. Och varför i hela fridens namn middag?

2 gillningar

Men herregud, du kan väl inte låta din dotter styra sådana saker?! På det här sättet så kommer du ju aldrig ur detta, då är det kanske lika bra att du kapitulerar öppet och ber honom flytta tbx igen och hålla på med sina andra kvinnor parallellt :astonished:

Ska du verkligen inte försöka stå på dig nu, anta vuxenrollen och göra som DU vill ikväll?!

Om det nu inte är så att du och dottern egentligen vill detsamma?! På det här sättet som du hela tiden resonerar så låter det ju som att du håller din dotter ansvarig för allt tokigt som händer med den här mannen, är det inte för hennes skull som du gör si eller så… så är det för att hon vill eller säger det ena eller det andra… men hon är ett barn. Det är du som är vuxen här.

2 gillningar

Men herregud. Han är en vuxen karl, han dör inte av regn och han kan väl leda cykeln om han nu inte cyklar i regn… Och du behöver bara säga till dottern (och pappan…) att “Pappa bor inte här och ska hem till sig. Regn är inte farligt”. Var mer observant på att din dotter försöker vara den vuxna. Det kan du förhindra genom att ge tydliga signaler till både henne och pappan. Stå på dig @Floriana, det är ditt hem och ni är skilda.

2 gillningar

Oj, @Noomi och @Esther vi reagerade nästan exakt samma samtidigt…

2 gillningar

Kan inte sägas för tydligt eller för ofta.

2 gillningar

Försök att säg till när det händer. Han manipulerar dig via dottern för att få dig stt verkar vara den dumma som kastar ut honom i regnet.
Den stackarn (sagt med stor ironi).
Förklara för dottern att man ska hålla vad man lovar och stå för det man bestämt. Vuxna ändrar sig ibland för de anser att de inte behöver hålla sina ord (ven om det bara är att cykla hem, ja faktiskt).
Om pappa ska sova här är ett vuxenbeslut och det ska tas mellan mig och pappa. Det är så med vuxenbeslut de är mellan bara vuxna. Det är samma med vuxenprat. Det är mellan bara vuxna.
De har inget med barnen att göra, men de påverkar barnen ibland. Vuxna som vill ta vuxenbeslut med barnen är inte så vuxna egentligen. Från nu kommer vuxenbeslut gälla ÄVEN om pappa ändrar sig och Kag kommer säga till honom då. Att det som var bestämt gäller.
Och du får faktiskt acceptera det med (får du säga till dottern) för så är det nu för att pappa valde att göra som han gjort. Och sina val måste vuxna med stå för.
Kram @Floriana. Förstår att det är tufft. Hopas det läste sig. :butterfly::butterfly::butterfly::butterfly:

1 gillning

Jo, jag tog mej för pannan när hon sa så (hon såg inte men x såg) och han sa, “jaja, jag SKA åka”. Sen satte jag mej med dottern ocg tänkte att det är ju oxå en situation jag själv försatt mej i , genom att han faktiskt sover över då och då. Och det har jag ju medverkat til. Så att jag plötsligt ändrar alla premisser, kan ju verka konstigt. Så jag sa att han kunde ju ev sova över om det var för ösregnigt. Men sen så sa han att han ville låna mina regnkläder i alla fall och sen åkte han.

1 gillning

???

Visst inser du Floriana att inget av allt det här handlar om varken mannen eller dottern… det handlar enbart om DIG?!

Jag vill inte verka hård, men du måste nog asap börja ta till dig att dina mixade signaler, ord och beteenden etc. allvarligt riskerar att fucka upp din dotter :cold_sweat:

Känner mej lite utskälld och dum…Ja, jag har mixade signaler. Vet att besluten är de vuxnas. Vet inte hur jag ska navigera. Ja, jag ville verkligen att han skulle dra. Men hur taskigt väder kan man jaga ut ngn i för den sakens skull? Han fick ju stanna på middag. Och sen är det plötsligt liv eller död om hn stannar eller ej… ja, så kände jag, men tyckte samtidigt kanske jag var lite extrem. Sen så ska vi ju städa ocg börja packa ihop hans saker i dag, så om det är vänskapliga former , så är det väl bra??

1 gillning

Skickade honom en länk om relations/kärleks/sex - missbruk. Han blev rasande, tycker jag är fullständigt ute å cyklar. Nåväl, måste sluta försöka hjälpa - tillhör medberoende mönster, tyvärr är han väldigt långt från att erkänna problemen. Så det är kört

På väg hem till ett tomt hus. Dottern skulle sovit hemma, men valde att sova hos pappa. Bra att hon trivs där, men det känns tomt och kallt kring hjärterötterna

2 gillningar