Otrohet, lögner, barn

Hej Floriana,
Du skriver att du är rädd för hans kyla och hämnd. Vad är du rädd för? Honom, eller hur hans beteende påverkar er relation? Inget du behöver svara på utan fundera för dig själv.

Själv har jag länge tassat på tå och försökt låta bli att göra x irriterad för att inte förstöra stämningen. Jag har kämpat för att vi ska ha det bra och försökt anpassa mig efter honom. Det jag varit rädd för är att göra vår relation sämre. Nu när han dragit behöver jag inte göra det längre och det är faktiskt en lättnad.

Så om det är att förstöra relationen som du är rädd för, fundera över om den kan bli sämre och om det spelar någon roll vad du gör?
Kram

3 gillningar

Floriana - han har ingen rätt att vara den som dikterar några villkor.
Bara släpp detta nu - se till att bli fri.
Han är pappa till ert barn, MEN det är en annan sak. Det får ni hantera, precis som alla andra vi som lyckats göra det,
med mer eller mindre jobbiga perioder.

Har följt dig här så länge, vi hamnade ju här ungefär samtidigt. Du kommer inte vidare så länge du håller fast vid den mannen.
När separationsångest och rädsla lagt sig, kommer du att se tillbaks på detta och undra varför du kämpade för detta så länge, det tror jag.
Jag tassade också på tå, allt dikterades av min sambo.

Skulle ALDRIG utsätta mig för den sorten igen.

Heja dig nu!! Bryt och lev ditt eget liv, med din dotter <3

Kram Anna

2 gillningar

Men nu vet jag inte hur jag ska göra med semestern. Förstår inte varför han var tvungen att dra till med " Jag behöver inte dej som vän". Varför inte ta min utsträckta hand med glädje? Det är ju han som varit ett svin och borde vara typ tacksam ,…
Måste beställa tågbiljetter och färja , då min pappa hyrdt en stuga i Danmark åt oss. Ska han med eller inte? Måste ju veta

Vill fråga honom :"Har du inget samvete?!"
Har han inte det?

Jag tror tyvärr att han spelar dej. Han VILL att du ska bli ledsen och sträcka ut händer mot honom för då är det han som har makten. Eller bestämmer hur det ska vara. Det är viktigt att du börjar bestämma också. Tala om för honom att han inte är välkommen att följa med. Och åk utan honom!!

Åk utan honom…Vad ska han med och göra?
Han tillför dig inget…snarare tvärtom.
Värdera dig själv högre och se till att bli fri från honom istället…slösa inte mer tid på honom…han är inte värd det.

1 gillning

Nej @Floriana, han har nog inget samvete. Hade han velat ha dig och inte bara styra dig, så hade han tagit din hand med glädje. Sluta ägna all din tid åt att försöka tolka in något som inte finns, hans agerande är så tydligt. Finns ingen omtanke eller kärlek för dig att hämta hos honom. När ska du våga öppna dina ögon på riktigt? Det gör ont att bli ensam, men det du genomlider nu tror jag faktiskt gör dig ondare. Vad är du egentligen rädd för, Floriana? Blir han farlig om du lämnar honom på riktigt?

Men ååååh, var ju igenom detta FÖRRA sommaren. Han var våldsam (mot saker), jag satte gränser, bytte lås på dörren. Bestämde semester utan honom. Gjorde allt själv hela sommaren. Det funkade ju, men jag var ledsen och trött. Min pappa var med i en del av semestern, men mycket gjorde jag oxå själv med dottern. Ganska slitsamt och jag sneglade på alla “lyckliga” familjer. Jobbigt att ha huvudansvar HELA tiden. Men så skulle det kunna bli lite annorlunda i år. Har tyckt det var skönt att bara ha honom som vän, faktiskt att slippa sex med honom. Men skönt att ha avlastning. Hade planer på saker jag ville göra som inte riktigt går om det bara är min pappa och jag och dottern, för då är det bara jag som gäller. Med x med, så kan jag släppa taget ibland. Önskar att få honom att acceptera ett avslut utan att han ska hämnas på något sätt. Så konstigt att han inte bara skäms och beklagar och försöker göra allt så bra som möjligt. Hur kan han känna anspråk på mej när han rådejtar samtidigt och för andra kvinnor (med barn) bak ljuset, luras, ljuger?

Floriana,
det är dags att tänka på dig själv och er dotter. Vad lär hon sig när hon ser sin mamma tassa runt livrädd för att pappa ska bli arg?

Jag har själv skrivit i forumet många gånger om försök och påpekat att jag endast råder till försök om den andra parten är beredd på att lägga fram ALLT. Öppen mail, telefon, hålla tider, hålla löften, kämpa till 150% inte 50% eller 100%. Det funkar inte med mindre än att bägge lägger in mycket mer än 100% …
Din man har ju inte lyckats med något av det. Han är en skit mot dig.

Jag vet att du inte vill höra detta men nu får du banne mig rädda dig själv. Sluta skriva till honom. Kolla vad han säger när du kommer hem. Är det inget vettigt och hela sanningen (utan att du behöver be om det) så är det dags att lämna honom. Du behöver inte honom som vän. Vem vill ha en vän som behandlar en så illa?

Ta med dig en riktig kompis till Danmark istället!
All min kärlek för jag vet att du har det jättejobbigt just nu! :heart:

11 gillningar

Nu svarade han:
"det känns som det är ingen idé
att säga/skriva något, allt
ifrågasätts och det verkar
finnas noll tillit."
Som att det är mitt fel att vi inte kan bygga ngt nytt
Han tänker kanske det själv t o m, eller varför skriver han så???
Och jag kunde inte låta bli att svara:
"Är det konstigt? Du dejtar ju och spelar dubbelspel med både andra ( t ex Lotta/Charlotta) och med mej"
Så nu är jag superrädd för konsekvenserna. Det som gör mej allra mest frustrerad är att han kan få mej att känna att detta sammanbrott med efterföljande katastrof och besvikelse för dottern, är helt å hållet mitt fel.
Sen kommer han se sej som ett offer, och mej som nästintill kriminell, som läst hans mejl
Jag känner mej som ett asplöv

Skrev nu även
"Tycker verkligen inte jag ifrågasätter allt, jag har vågat hoppas många gånger, trots oerhört tuffa utmaningar.
Hopp kunde finnas även nu om du erkänt problemen med att söka andra kvinnor och visat benhård vilja att förändra "

Vet att det egentligen är knasigt att ge honom detta, att jag snärjer in mej, känns så svårt att släppa orättvisa anklagelser oemotsagda osv, vilket han vet

@Floriana, jag gick tillbaka och läste ditt allra första inlägg i tråden. Du var väldigt tydlig med att han lätt gick in i maktkamper. Du kan aldrig “vinna” genom kommunikation med honom. Han gör inga försök till att ha en relation (partner/vänskap) med dig, han vill bara inte förlora den maktkamp ni nu håller på med. Du kommer aldrig förstå honom. Han gör det han behöver för att vinna och ändrar sina strategier efter det.

Du vet att han sällan talar sanning, så varför ska du tro på känslan du får av att han är offret och du är kriminell? Nej som jag flera gånger skrivit på detta forum, låt inte en opålitlig partner definiera vem du är och vilket värde du har.

Har du vänner i din närhet? Blir du väldigt ensam vid ett uppbrott? Skaffa i så fall professionell hjälp, ifall situationen skulle bli riskabel för dig.

@Floriana … snälla du, vi är många som ser klart här. Var en förebild för din dotter nu och sätt ner foten en gång för alla.
Låt bli att spekulera i hur HAN vill, gör, tänker, säger.

Åk till Danmark med din dotter, ha så lite kontakt som möjligt med honom, svara på mail när det gäller dottern och gå inte in i diskussion om vem som är si eller så, ifrågasätter mm. Mitt ex gjorde så, jag svarade aldrig på hans mail. Och har inte heller hört av honom sen dess. Du KAN inte vinna över honom, förmodligen är han psykopat.

Rädda er 2 nu. Låt honom gå!!!

KRAM!!!

3 gillningar

@anna65 @floriana,

Floriana, håller fullt med Anna,
Klipp all kontakt med honom. Gör det för ditt och dotterns bästa. Till slut måste man inse att man har gjort allt och då måste man släppa.
Det gör ont men se det som en ny början till ett nytt liv utan en id…t.
Ni är värda ett lyckligt liv, det får Ni aldrig med din man.
Stor kram

Du började skriva här i oktober 2015 och då hade han ljugit och varit otrogen i nästan ett år redan då.
Såg också att du skrev om att han sedan tidigare hade en son du levt med från att han var 5. Gjorde han samma sak mot någon annan innan? Finns det en Floriana version 1 där ute som gått igenom samma sak?

Jag tror att du ser en separation som ett misslyckande. Sluta med det. Du har gjort allt du kunnat alldeles för länge.

Kram!

2 gillningar

@AbsolutIngenIdiot - intressant det du skriver om version 1 .
Jag var version 3 för mitt ex. De förändras inte när de har psykopatiska drag. De förbrukar människor.
Thats it

Kram

1 gillning

Men usch, jag mår ju ok och vi svänger bra ihop när vi är alla tre. Fan, kan inte fatta att han gör mej illa, när han sagt att han är ledsen att han gjort mej illa å bla bla bla. Mår piss

Jag tror du är alldeles för snäll mot honom. Som jag förstör din man har varit otrogen gång på gång. Man brukar säga ,“en gång är ingen gång, två gånger är en vana” . Skickar stor kram till dig

En gång är en gång för mycket kan jag tycka…

2 gillningar

Men fattar inte att han lurats och trodde att han värderade oss högre, handlar ju om dottern oxå. Fan sånn ångest , det var länge sen. Så läskigt allting. Trodde inte jag skulle reagera så starkt. Jag vill att det ska vara tydligt att det är hans val och hans fel. Jag får ångest när han lägger skulden på mej och blir kall och straffande