Otrohet, lögner, barn

Fortfarande inget svar fr x. Helgen snart slut. Skulle svara “i helgen”. Tänk, fortfarande ett blekt litet hopp

Det är det sista som lämnar oss @Floriana, hoppet. Allt kan tända den lilla gnistan o magen. Hopp. Hoppas. Man vrir sig ut och in för det med. Jag har börjat kolla lite på lgh igen. Tror inte jag kommer orka länge till. Mannens oberäkneliga sätt och utbrott över allt som inte passar honom, det är tärande. Men ändå. Ändå!!! Det jäkla hoppet.
Kram :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom:

1 gillning

Ledsamt, han erkänner inget

Tänkte svara såhär
"Så ledsamt att du inget erkänner. Både du och jag är tillräckligt goda amatörpsykologer för att veta att man endast kan bryta ett missbruk eller annat problem, genom att först erkänna att problemet existerar och medvetet vilja förändra.
Jag vet inte anledningen till att du inte är där, trodde du ville “ta tag i din skit”, som du själv uttryckte det, men det är kanske inte på den nivån som jag trodde.
Vår vänskap och vårt föräldraskap är ändå guld värd tycker jag, så det tycker jag vi ska fortsätta att vårda som vi gör"

Vad tycker ni? Har ju planerat semester ihop och dottern ser fram emot det och annat praktiskt är planerat och beroende av vår vänskap och vårt samarbete för sommaren

2 gillningar

Skickade det nu

1 gillning

Han svarade att om jag bara vill vara vänner, då kan vi “lägga ner allt” han “behöver ingen ny vän”. Nu när jag börjat avslöja så börjar han visa tänderna, känns det som. Jag börjar bli rädd

@Floriana
Varför blir du rädd?
Låt det vara nu är du snäll för din skull. Han vill inte så släpp honom.
Lägg ner planerna i sommar oavsett om dottern blir glad eller ledsen. Planera in din o din dotters semester - blanda inte in honom i dina planer. Kom överens om hur ni ska sköta om er dotter - gemensam vårdnad - varannan vecka?
Nu är det över - har varit länge även om du hela tiden har blundat.
Kram

1 gillning

Jag svarade
"Vad tror du är bäst för dottern? Jag tror det är att vi kan vara vänner i föräldraskapet.
Du, jag vet att du träffat andra, vi kan ju inte satsa på oss så länge du håller på så och dessutom förnekar Hur ska jag kunna satsa på dej när du dejtar vid sidan om? Och ljuger om vad du gör, kan inte leva eller hoppas på lögner. Om vi ska kunna dejta vid sidan om, så får vi vara öppna med det och det får gälla för båda"

1 gillning

Skitstressad - beredd på det värsta :sweat::cold_sweat:

Stor kram till dig @Floriana. Förstår din ångest. Känner med dig. :cherry_blossom::cherry_blossom:

1 gillning

Fan, det är så jävla sorgligt, för dottern inte minst, och jag som trodde att denna sommaren skulle bli bättre än förra. Så ensamt förra sommaren då jag sneglade på alla familier jämt. Nu har vi varit familj ett tag (Mallorca etc), hoppades att vi kunde fortsätta med bra saker, men x surnar till då jag avslöjar.honom. Säger att han inte vill ha mej som vän. Det borde vara jag som inte vill ha HONOM som vän - så var der förra sommaren, men nu är det altså tvärtom, trots att det är HAN som ljugit och varit otrogen, hur tänker han???

2 gillningar

Han tänker inte. Han spelar offret i ett maktspel…För att du petar på hans dåliga samvete, och det vill han inte för det är ju jobbigt. Det är synd om honom för att du är så elak och gör det ändå. Du försöker ta ifrån honom hans leksaker. Det ska du minsann förstå att man inte gör utan att såra honom. Tyvärr, en omogen barnrumpa i mina ögon…

Han behöver stoppas, så det blir något kvar av dig. Man kan komma bra överens som föräldrar utan att behöva vara vänner i ordets rätta bemärkelse, för vänskap förstå sig inte din man på. Har troligen aldrig gjort. Tror att vänskap är något man förhandlar om. Vänskap är rågot helt annat än det han visar/visat. Kram @Floriana, du klarar att bryta upp.

4 gillningar

@Floriana Det gör så ont att läsa om och se hur det liv jag lät mig leva i under ett par år verkar likna det du dess värre utsätter dig själv för. Du är värd sååååå otroligt mycket mer! Det är så lätt att vilja lura sig själv till att man är en “försökare”, fast man i själva verket ger bort värdefulla år åt någon som inte förtjänar det. Och dessvärre påverkas barn av att uppleva lång tid av skör förälder. Det blir dessutom förebilden barnet har när barnet själv ska ta sina stapplande steg mot vuxenlivet.

Se om du kan få en lite längre samtalshjälp! Terapi! Bygga upp kraften att klara av att gå, trots att han försöker hala in. Den snälla och förstående genen tycker jag om hos mig själv. Det är t ex en tillgång i mitt jobb! Men i fel händer kan den utnyttjas!

Kram till dig och alla er som gjorde som jag! Det går att hitta sig själv, få kraft, värdera sig själv. Det går att gå vidare! Livet slutar inte i händerna på en idiot! Det finns fina människor där ute! Våga!

4 gillningar

Instämmer helt med vad de andra skriver här.
Du är värd så mycket bättre…
Slösa inte mer värdefull tid på honom nu.
Skickar dig Styrka för att våga ta steget.:muscle::heart::muscle::muscle:

2 gillningar

Snälla ni, tack för svaren, ni är fantastiska! Tycker ni jag skrivit bra saker till honom?
Han har inte svarat på det sista, där jag börjar med "Vad tror du är bäst för dottern…"
Är rädd för hans hämnd, orkar inte med elak x. Så trist

@Floriana
Jag tänker att du kanske lägger lite för mycket fokus på vad han ska säga, hur han ska reagera, att kommunikationen fortsätter att sätta dig i händerna på honom… Där “rätt” ord ska användas för att han ska förstå, inte bli trött, inte bli arg, ge besked, osv.
Så gjorde jag med! Och man går sönder av det!

Till slut behöver det som sägs sluta handla om honom! Idag vädjar du! Jag tror faktiskt inte att det fungerar! Det har han bevisat massor av gånger! Hur han säger eller vad han tycker är det minst viktiga! För dig! För din dotter! Han får väl bli arg! Han får väl bete sig illa! Det spelar ingen roll om han förstår!

Hur du känner och hur du reagerar däremot är vad som egentligen har betydelse! Försök föreställ dig hur du vänder dig bort och slutar ta ansvar för honom och hans handlingar.

Kram! Det är inte lätt! Men det är svårare att leva i ditt limbo!

6 gillningar

Vill bara säga att jag tänker på dig @Floriana och försöker skicka lite positiv energi åt ditt håll!! Det är för hesmkt att vara i vår sitts (jag är lite i samma, fast såklart på ett annat sätt), men du förtjänar så mycket mer än det du får!!! Styrkekramar!! :hibiscus::tulip::cherry_blossom:

2 gillningar

Jag är så rädd för hans kyla och hämnd
Hoppas han avstår. Känns inge vidare att åka hem i morgon, där han kommer befinna sej. Tänk, innan jag åkte iväg för några dar sen, hade jag fortfarande hyfsat godt hopp. Sen kollade jag hans mejl, bara för säkerhets skull, kvällen innan jag åkte. Var beredd på att hitta något, men inte så djup skit. Mår inte bra

Vad i det här förhållandet är det du kommer att sakna? Är det saker ni har, eller är det dina drömmar om hur det kunde vara eller har varit?

För just nu är det mesta du har osäkerhet, ångest och sorg. Det är inget som är värt att fajtas för…

Var den som går! Ge upp! Byt riktning!
Du kommer att må så mycket bättre och han kommer att smälla av av förvåning :smiling_imp::muscle:t2:!

Heja dej! Kram!

2 gillningar

@Floriana, man ska inte vara rädd för den man valt att leva med, då har man valt fel…:green_heart:

1 gillning