Otrohet, lögner, barn

Fy vad jobbigt. Det är ju olika hur man vill veta eller inte. Jag har valt allt inte få reda på nått alls för min egen skull. Det räcker med det jag vet. Det är jobbigt nog. Och jag är ju ff gift med honom. För att jag vill det. Men ibland undrar jag om det är värt det. Mår ju inget bra mellan varven. Det kommer ta lång lång tid innan jag känner tillit etc igen. Frågan är om jag nånsin kommer att göra det.
Det är tungt och svårt med svek. Jag har stor hjälp här inne. Det är min fristad faktiskt. Kram

jag vet hur han är när han vill såra andra vi varit gifta 9 år o arit ihop 12 år sammanlagt

Ja, precis… Jag känner mig också vek och skäms! Varför slänger jag inte bara ut honom!!! Men samtidigt älskar jag ju honom fortfarande och ill ju inte hänga ut honom inför alla vänner och familj och hela världen, för min skull oxå för det känns ju skämmigt det med. Ändå skönt att det inte bara är jag som tänker så… Tack @Alltarikras!! Fast det är nåt fruktansvärt vi har gemenssamt.

Ja @aldrigmer. Det är fruktansvärt det vi har gemensamt. Men ändå skönt att veta att inte bara jag har detta reaktionssättet. All logik i världen säger ju att man ska gå ifrån så fort man bara kan. Men logik biter inte riktigt. Ångest utav bara helvete så fort minsta hint om att gå isär kommer. För de kommer ju. Och han har ju övertaget eftersom att jag är så jävla rädd och mesig. Fy fan vilket beroende man är i. Det är så jag ser det. Som ett beroende. Inget bra alls men kan inte sluta. Jag jobbar för mig. Rensar städar försöker organisera för att kunna gå om det behövs. Om jag inte pallar mer. Om han växlar väg. Jag rensar och ordnar med mina grejer för att få ordning i huvudet och för att känna mig mindre låst. Hemskt men sant. Är det inte sjukt så säg. Helt sinnesstört egentligen hur jag funkar.
Kram till dig. :cherry_blossom::cherry_blossom:

Ja, man måste ju förbereda sig på allt, även om man inte vill. Kram tillbaka!! :sunflower:

2 gillningar

Situationen här är alltifrån avklarad. Fikade med en kompis och jag bjöds ut över dan till hennes land. Hon sa att hon ville visa mej två sommarhus till salu och jag nämnde det för x för att förklara varför vibskulle vara borta över dan. Han blev helt frälst på husen , följde med å titta och vill nu att vi ska köpa ihop. Han är ju mycket mer händig än jag och det är mysigt för dottern att vi är där tillsammans oxå. Men han kommmer nog åka dit ofta och det finns många ensamstående kvinnor i området, haha, ja så tänker en nu för tiden. Han har inte svarat på mina mejl, där jag kräver att han lägger alla kort på bordet. Han ska göra det nu, sa han. Stugan är även en dröm för mej och bra köpläge troligen, inte så dyr. Trodde det skulle rinna ut i sanden, men när jag såg stället, så var det så himla mysigt

Snack om att vara försökare. Ingen fysisk kontakt på länge, då jag inte vill ta några fler risker , glad när han är bortrest. Glad när vi har kul ihop alla tre ocg han avlastar med olika saker. Rasande och äcklad så fort han visar otrevliga sidor det allra minsta. Söker , söker, söker en väg

@Floriana, jobbigt för dig. Så otroligt svårt när man vill så mycket och de visar sig vara egoistiska idioter. Hur kan de bara bete sig så? Vill ha kakan och äta den syndromet, är verkligen deras största handikapp eller fel eller vad man nu ska säga. Vad är det för fel i deras huvud eg?
Jag kämpar med varje dag, men undrar varje dag för vem och varför? Är det verkligen det bästa för mig? Är det vad jag eg vill? Vad är jsg rädd för? Vad tror jag ska hända? Är det en form av ägandebehov som gör att jag fortsätter? Skumt.
Kram :cherry_blossom::cherry_blossom:

2 gillningar

Man vill väl behålla det som är bra, men slippa det dåliga? Man vill verkligen inte förlora det som är bra, det lämnar en stor stor tomhet som man inte villbli uppslukad av. Som så många härinne kan intyga, ett avslut innebär stor ångest, känsla av att vara ingenting, man måste återskapa sej själv, samtidigt som man känner sej vilsen och värdelös. Det är så tufft, att man hellre håller kvar i det man har - med sina destruktiva sidor …
Kram

Kära ni, skratta och/eller gråt med mej…Ska åka iväg
med dottern till morfar. X lovar att svara på mina mejl, ang “alla kort på bordet” nu i helgen. För att få ett hum om vi er allas på rätt väg, så bestämde jag mej för att kolla hans mejl, vilket jag upptäckt att jag kan på vår gamla dator. Trodde först det var “lugnt” men hittade sen mejl, daterat 1/6-2017. Hon tackade så mycket för att han svarat så fort, trots att han, stackarn, måste vara trött. Haft underbart sex etc och hon ville gärna ses i Växjö , där han varit de senaste dagarna pga jobb. Om de väl sågs, vet kag inte, datorn la av, började pipa “kort-lååång, kort-låååång” signal. Ngn som vet vad det betyder??? Kunde ej läsa mer, FAN, just dom det började bli spännande.
Jag som börjat hoppas och även dottern. Han kom hem i går kväll å sov över (på soffan) till skolavslutningen i dag. Kommer i morgon å ska bo här när vi är borta - ta hand om smådjur. Han dock även se att bruden skulle komma upp (med sin dotter pga fest) denna helg. Hoppas bara inte han drar hit henne. Nu ska det bli spännande å se om han erkänner ngt av detta då han ska skriva mejl till mej denna helg. Förutsättningen för att bli sv med vilket missbruk som helst, är väl att erkänna att man har ett missbruk. Det är vad jag hoppas han ska göra. Fortsättning följer …

@Floriana - lider verkligen med dig. Det måste vara oerhört svårt att inte ha vilja eller förmåga att släpps taget utan vara villig att lyssna på alla undanflykter. Missbruk mm. Han får chans på chans, men det leder ingenvart. Det är väl helt enkelt så att han är notoriskt otrogen och får en kick av det och den som blir skadad och lurad är du. I slutändan är det han själv, då han med åren antagligen blir rätt ensam. Självvalt. Det är ingen sjukdom att vara sugen på otrohet och sex med andra. Det är ett svinaktigt beteende - var rädd om dig och sätt gränsen nu. Det finns flera miljoner vettiga män utan denna “sjukdom”… varför inte så småningom vända leendet åt ett annat håll- kram Anna

3 gillningar

Ja, det finns förhoppningsvis andra som är vettigare, men ingen annan som jag kan dela föräldraskapet med och den biten är bra. Hoppas den kan fortsätta vara lila bra även det blir helslut. Glad att jag sagt nej till sex , senast var vid nyår och det blir väl inte bättre ser det ut som, avvaktar brevet, där jag hoppas han ska erkänna allt och att han har problem etc. Fattar att chansen är klen. Känner en växande ilska. Kan ej ta in nivån av skit.
Tack för att du skrev!

1 gillning

Nej, så är det absolut :+1: föräldraskapet …
Gläder mig att du känner en ilska - mitt ex manipulerade mig med sin otrohet, grejer i datorn som alltid gick att förklara och att det var "jag som överreagerade " till slut trodde jag på det själv. Till och med när jag gick svårt på vitt … Idag ser jag vad som hände. Jag blev medberoende i hans problem.
Därför reagerar jag så starkt när jag läser vad du skriver, vill bara väl. :heart:

2 gillningar

@Floriana
Hur långe ska du låta honom trampa på dig? Han är verkligen ingen trevlig människa, ett otroget jävla svin som behandlar dig som skit. Han ljuger o ljuger och ligger runt - honom vill du ha? Verkligen? För din dotters skull om inte för din egen - sätt ner foten en gång för alla, släpp tanken på att ni kan laga detta, han vill inte - du måste inse detta och börja leva ditt liv som kan bli helt fantastiskt på alla sätt.
Han kommer alltid att vara din dotters far - låt det stanna där.
Pratar du med någon? Det känns som om du skulle behöva någon som kan hjälpa dig med din självkänsla eftersom du inte tycker du är värd bättre. Du är en fantastiskt tjej, det har jag “känt” första gången jag läste din tråd. Ett tips kanske - sätt dig i lugn o ro och läs igen din egna tråd från början till slut, försök se den lite utifrån. Då kommer du förhoppningsvis tänka och tro mer på dig själv och ge upp tanken på att fortsätta med den där …
Kram

5 gillningar

Stor kram till dig @Floriana :cherry_blossom::butterfly:. Känner så igen mig. Jag önskar att jag vore mindre patetisk och mindre löjligt svag.
Styrkekramar :cherry_blossom::butterfly:

1 gillning

Tack @Aqua, tänk att ni goa tjejer finns kvar härinne, efter all denna eländes tid !
Han påstår att allt är bättre nu i år, han vill bo med oss och ska ta tag i sej själv. Fattar inte hur man kan säga så och sen dejta för fullt?!
Det är för skitigt. Ändå trivs jag med att vara föräldrar ihop, men tänker att vi kan fortsätta med det som vänner - det är ju det vi gör nu, och det funkar bra. Har mest varit orolig att HAN skulle dra örona åt sej när han får reda på att JAG endast vill fortsätta som vänner. Men hur skulle han kunna bli “sur” över det, så som han håller på?
Sista strimman av hopp är hans brev som han lovat skriva till mej i helgen. Om han lägger alla kort på bordet, erkänner att han är beroende av dejting och beter sej illa, men hoppas kunna bryta mönstret med hjälp av tid och terapi - endast då finns en liten strimma av hopp för oss, längre fram

1 gillning

Hoppet som jag faktiskt hade uppgraderar något, till typ 40%, är nu nere på 5%
Så himla tufft

Du och jag är inte patetiska, det är bara lite överkurs att ha med missbrukare att göra!
Kram!

1 gillning

Kram :butterfly::cherry_blossom:. Ja. Jag blir mer å mer saker på att jag behöver planera min flykt typ. :pray:

1 gillning

Kan det vara så att han gör det för att det fungerar? Han har ju kvar dig, föräldraskapet och de andra kvinnorna. Hans liv är ju så som han vill att det ska vara. Varför skulle han ändra sig? Han vinner fortfarande för mycket på sitt beteende.

2 gillningar